[LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?
1 | Data: Wrzesien 05 2007 22:48:02 |
Temat: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik? | |
Autor: Pilu | Witam 2 |
Data: Wrzesien 05 2007 20:58:17 | Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik? | Autor: Samotnik | Dnia 05.09.2007 Pilu napisał/a: Witam A jaki parownik? Wiesz, u mnie Lovtec od początku puszczał dużo większe ciśnienie niż trzeba, w związku z czym mieszanka była notorycznie zbyt bogata, mimo że ECU skracało czasy wtrysku do minimum (mam IV gen). Nie masz tam gdzieś wskazania ciśnienia gazu za reduktorem? Jeśli masz ponad 1bar z groszami, to jest źle. -- Samotnik http://www.pachnidelko.pl/ 3 |
Data: Wrzesien 05 2007 23:37:47 | Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik? | Autor: Pilu | A jaki parownik? Wiesz, u mnie Lovtec od początku puszczał dużo większe U mnie II gen. Parownik BRC Tecno 100kW. Silnik ma tylko 75KM, nie wiem czy nie dali za dużego reduktora od samego początku. Pilu 4 |
Data: Wrzesien 05 2007 22:30:52 | Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik? | Autor: Samotnik | Dnia 05.09.2007 Pilu napisał/a: A jaki parownik? Wiesz, u mnie Lovtec od początku puszczał dużo większe Nie może być za duży. -- Samotnik http://www.pachnidelko.pl/ 5 |
Data: Wrzesien 06 2007 09:03:27 | Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik? | Autor: Robert Bajorek | Użytkownik "Samotnik" napisał w wiadomości Dnia 05.09.2007 Pilu napisał/a: Witam dołącze sie z pytaniem o sonde lambda mam sonde 5 V - opel vectra 1.8 instalacja Landi II generacja ostatnio mam taki problem że wystepuje tzw. dziura przy dodawaniu gazu od 800 do ok. 1800 obrotów ok. potem dziura i dopiero idzie dalej. Parownik zregenerowany cześciami oryginalnymi nawet wypróbowałem 2 parowniki i to samo. mam ustawione tak że na niskich obrotach 800 - sonda pokazuje 4,5-4,7 V actuatot na 70. na wysokich obrotach sonda ok. 0,2 - 0,3V a actuator max idzie na 95. Jakieś pomysły. Jak ustawiłem na wolnych obrotach 800 - sonda na 0,2 - 0,3 to wtedy wogóle był mół i ciagle gasł. Moze ktoś wie jak to powinno się ustawiać. Pozdrawiam Robert Bajorek Opel Vectra B 1,8 CD 5d - 432kkm z czego 360kkm na LPG 6 |
Data: Wrzesien 06 2007 09:04:25 | Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik? | Autor: Blyskacz | Samotnik pisze: Nie może być za duży. moze, moze... ale akurat nie w tym przypadku ;) pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 7 |
Data: Wrzesien 06 2007 07:30:04 | Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik? | Autor: Samotnik | Dnia 06.09.2007 Blyskacz napisał/a: Samotnik pisze: No tak, za duży może się nie zmieścić pod maską. :) A w czym przeszkadza za duży? -- Samotnik http://www.pachnidelko.pl/ 8 |
Data: Wrzesien 06 2007 09:59:39 | Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik? | Autor: Blyskacz | Samotnik pisze: No tak, za duży może się nie zmieścić pod maską. :) A w czym przeszkadza zaano w tym, ze wspolczesne reduktory ( tkz. elektroniczne) podaja okreslona dawke bez podcisnienia sterujacego i w przypadku duzych reduktorow np. 200kW ta dawka jest tak duza, ze maly silnik nie jest w stanie jej przepalic - musialbys ustwic regulator na bardzo szeroki zakres pracy ( praktycznie do calkowitego zamkniecia ) a i to nic dobrego by z tego nie bylo. Po to sie dobiera reduktory, mixery do okreslonego silnika, by regulator pracowal w mozliwie waskim zakresie a nie zamiatal od konca do konca ;) pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 9 |
Data: Wrzesien 13 2007 07:51:47 | Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik? | Autor: nom |
Samotnik pisze:za > duży? To w Tecno jest jakaś elektronika? :-) Jak autor ma stale bogatą mieszankę to w pierwszej kolejności zakręciłbym całkowicie śrubę od wzbogacenia minimum (ta wystająca), potem jaby i tak była za bogata to trzeba zmniejszyć czułość reduktora śrubą na imbus. 10 |
Data: Wrzesien 13 2007 18:02:51 | Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik? | Autor: Blyskacz | nom pisze: To w Tecno jest jakaś elektronika? :-)napisane bylo wyraznie tkz... elektroniki w reduktorze nie ma, ale jest przewidziany do pracy w ukladach z elektronicza centralka sterujaca... o czym pewnie wiesz :-) pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 11 |
Data: Wrzesien 10 2007 23:39:40 | Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?-rozwiazanie | Autor: Pilu | Nie wiem już co robić. Mam instalkę BRC Just. Podpinam lapa, bo mi pali ponad 10litrów (silnik 1.3) i widzę że mieszanka jest bogata. Zmieniam ustawienia reset itp, ale za nic w swiecie nie mogę dojsc do ładu. Srubami na reduktorze juz mieszałem ile wejdzie (działają, mieszanka na jałowym się zmienia). Mam albo tak że na jałowych jest bogata i na wysokich bogata (czasem przy cut-off troche spadnie) albo jak mocno skręcę śrubkę jałowych to na niskich uboga ale minimalne nacisniecie pedała gazu i już mam bogatą jak cholera. Nie mogę dojść do sytuacji w której charakterystyka jest liniowa a atuator tylko w minimalnym zakresie zmienia swe wartości(teraz np lata od 95 do 135). Gdzie szukac przyczyny? Mikser wyczyściłem. Czy dla parownika 50tkm to dużo? To tak dla potomności, która by miała podobny problem: Okazało się że fachofffcy od gazu przy "przeglądzie" (wymiana filterka za 50zł-ostatni raz!) nie spuścili oleju z parownika, a było go tam mnóstwo. Odkręciłem spust przy gorącym parowniku i poleciało jak ze szlaucha. Następnie wg instrukcji (oryginalna, od parownika) zakręciłem śrubę wolnych obrotów zupełnie i przy włączonym parowniku wyregulowałem śrubę czułości (od wysokich obrotów) tak, by nie leciał w ogóle gaz(należy odłączyć wąż gazowy do tego i uważać na jakiekolwiek iskry itp!!). Teraz odkręca się o półtora obrotu śrubę jałowych obrotów i można zaczynać zabawę z ustawianiem. Podłączyłem lapa, pomieszałem śrubkami kilka razy(jałowe musiałem zmniejszyć o prawie pełen obrót, a wysokie/czułość zwiększyłem o 2 obroty), zresetowałem kompa od gazu i na nowo zaprogramowałem. Chodzi teraz idealnie. Atuator zmienia kroki w bardzo małym zakresie (ok. 15 kroków) a lambda sobie oscyluje jak na benzynie...prawie(wiadomo, większa bezwładność układu) :) Pilu |