guseva pisze:
Jakie bedą pozytywne i negatywne skutki wstawienia kół o rozmiar większych i szerszych?
Zakładając, że się zmieści.
Co do wielkości (obwodu):
- pogorszy się przyspieszenie,
- biegi wydłużą,
- wzrośnie prędkość maksymalna.
W ilu % to będzie odczuwalne, nie mam pojęcia.
Dodam, że bolid to micra 1.0 :-)
Testowane w Sprinterze znajomego.
--
Pozdrawiam
Mateusz Mirski
3 |
Data: Styczen 06 2008 19:43:56 |
Temat: Re: wiekszy rozmiar kół |
Autor: Ukaniu |
Użytkownik "Mateusz Mirski" napisał w wiadomości
- wzrośnie prędkość maksymalna.
Prędkość maksymalna raczej nie wzrośnie bo ona nie zależy od wielkości kół tylko do bilansu mocy silnika i oporów ruchu (aerodynamika, toczenia itd.).
Największym problemem w takiej zmianie o ile nie zejdzie z profilu to wadliwe wskazania licznika.
Pozdrawiam Łukasz
4 |
Data: Styczen 06 2008 20:01:08 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: Mateusz Mirski |
Ukaniu pisze:
Użytkownik "Mateusz Mirski" napisał w wiadomości
- wzrośnie prędkość maksymalna.
Prędkość maksymalna raczej nie wzrośnie bo ona nie zależy od wielkości kół tylko do bilansu mocy silnika i oporów ruchu (aerodynamika, toczenia itd.).
W micrze, może i faktycznie, ale pewnie są samochody z nadmiarem mocy, którym może się kończyć przełożenie. W takim przypadku wzrośnie prędkość maksymalna. No chyba, że zawsze skrzynia jest tak projektowana, żeby się z mocą zgadzała. Ale to temat raczej dla teoretyków.
Największym problemem w takiej zmianie o ile nie zejdzie z profilu to wadliwe wskazania licznika.
O tym zapomniałem.
--
Pozdrawiam
Mateusz Mirski
5 |
Data: Styczen 06 2008 20:09:33 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: Ukaniu |
Użytkownik "Mateusz Mirski" napisał w wiadomości
W micrze, może i faktycznie, ale pewnie są samochody z nadmiarem mocy, którym może się kończyć przełożenie. W takim przypadku wzrośnie prędkość maksymalna. No chyba, że zawsze skrzynia jest tak projektowana, żeby się z mocą zgadzała. Ale to temat raczej dla teoretyków.
Zwykle właśnie tak jest, skrzynka skrzynką - zmienia się przełożenie przekładni głównej albo dyferencjału. Tak aby prędkości maksymalna pokrywała się maksymalną mocą na jednym z ostatnich biegów. Znanym mi wyjątkiem są auta z USA gdzie z racji restrykcyjnych ograniczeń zmienia się trochę przełożenie tak by auto było zrywniejsze i miało mniejszą Vmax niż by to wynikało z bilansu mocy. Tak przynajmniej kiedyś postępował Mercedes w autach eksportowanych. Oczywiście nie zawsze.
Pozdrawiam Łukasz
6 |
Data: Styczen 06 2008 19:52:37 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: Tomasz Pyra |
guseva pisze:
Witam,
w aucie mam kołka o rozmiarze 13" na nich oponki 155x70. Znajomy ma na sprzedaz koła o wielkości 165x70x14. Kusi mnie bo i tak musze kupić letnie opony z felgami. Jakie bedą pozytywne i negatywne skutki wstawienia kół o rozmiar większych i szerszych?
To są 4cm średnicy więcej.
Może się okazać że na wybojach przy skręconych kołach opona zahaczy o błotnik albo nadkole.
Więc to musisz sprawdzić.
Do tego przekłamanie wskazań prędkości odległości będzie o 7% na plus.
A więc przejedziesz 100km, a licznik wskaże że przejechałeś 93km.
To samo prędkość - będziesz jechał 100km/h, a prędkościomierz pokaże 93km/h.
Może się nieco zmienić prędkość maksymalna i to w górę albo w dół (w zależności czy skrzynia biegów była dopasowana czy nie była dopasowana do osiągania prędkości maksymalnej na seryjnych oponach).
7 |
Data: Styczen 06 2008 12:05:02 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: loker |
Tomasz Pyra wrote:
guseva pisze:
Witam,
w aucie mam kołka o rozmiarze 13" na nich oponki 155x70. Znajomy ma na sprzedaz koła o wielkości 165x70x14. Kusi mnie bo i tak musze kupić letnie opony z felgami. Jakie bedą pozytywne i negatywne skutki wstawienia kół o rozmiar większych i szerszych?
To są 4cm średnicy więcej.
Może się okazać że na wybojach przy skręconych kołach opona zahaczy o błotnik albo nadkole.
Więc to musisz sprawdzić.
Do tego przekłamanie wskazań prędkości odległości będzie o 7% na plus.
A więc przejedziesz 100km, a licznik wskaże że przejechałeś 93km.
To samo prędkość - będziesz jechał 100km/h, a prędkościomierz pokaże 93km/h.
Może się nieco zmienić prędkość maksymalna i to w górę albo w dół (w zależności czy skrzynia biegów była dopasowana czy nie była dopasowana do osiągania prędkości maksymalnej na seryjnych oponach).
z ciekawosci zapytam jak wyliczyles te 7%
pozdr!
8 |
Data: Styczen 06 2008 21:43:42 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: guseva |
z ciekawosci zapytam jak wyliczyles te 7%
znalazłem tutaj - pokrywa się z tym co pisał Tomek
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
dzięki za informacje
9 |
Data: Styczen 06 2008 21:47:16 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: guseva |
To są 4cm średnicy więcej.
Może się okazać że na wybojach przy skręconych kołach opona zahaczy o
błotnik albo nadkole.
Z tego co znalazlem w sieci wyczytalem ze w nowszych rocznikach micry k11
fabrycznie montowali 14" (ale o nieco innym profilu 165/175x65) wiec odpukać
nie pownno nic być ale zaloże, przejade się i sprawdze.
Pozdrawiam
10 |
Data: Styczen 06 2008 20:12:15 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: Rafal |
sprawdz tu
http://www.fulda.com/fulda_pl_pl/test_and_tips/what_tyre_size_fits_my_car/index.jsp
po wybraniu auta bedzie zakladka opony i felgi tuningowe,
kupowac nie musisz ale sprawdzisz rozmiary
11 |
Data: Styczen 07 2008 13:01:50 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: Agent 0700 |
w aucie mam kołka o rozmiarze 13" na nich oponki 155x70. Znajomy ma na
sprzedaz koła o wielkości 165x70x14.
W golfie zmieniłem na 14 cali.
Normalnie jeździł, ale trochę opony tarły o nadkole przy zbyt mocnym
skręcie - na takie rzeczy trzeba zwrócić uwagę.
Pozdrawiam
Jacek
12 |
Data: Styczen 07 2008 04:43:37 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: JAM |
On Jan 6, 1:19 pm, "guseva" wrote:
Witam,
w aucie mam kołka o rozmiarze 13" na nich oponki 155x70. Znajomy ma na
sprzedaz koła o wielkości 165x70x14. Kusi mnie bo i tak musze kupić letnie
opony z felgami. Jakie bedą pozytywne i negatywne skutki wstawienia kół o
rozmiar większych i szerszych?
Dodam, że bolid to micra 1.0 :-)
Pozdrawiam
Zalety:
1) Lepiej wyglada (kwestia gustu ale generalnie tak sie uwaza).
2) Chlodzenie hamulcow poprawione.
Wady:
1) Przeklamanie licznika
2) Utrata przyspieszen i predkosci maksymalnej.
3) Wzrost zuzycia paliwa
4) Wzrost kosztow wymiany opon
5) Zwiekszenie drgan kierownicy w czasie jazdy
6) Grozba kontaktu opony i nadwozia pojazdu w trakcie uzytkowania -
grozba uszkodzen opony i nadwozia
7) Wzrost masy nieresorowanej - szybsze zuzycie amortyzatorow
8) Wzrost obciazen srub mocowania kola - grozba deformowania tarcz
hamulcowych
9) Zmiana promienia zataczania - zwiekszenie obciazen ukladu
kierowniczego
10) Zmiana promienia wyprzedzenia kola - zmiana momentu powracajacego
uklad kierowniczy do jazdy na wprost.
Problemy 7 do 10 to raczej "teoretyczne". W praktyce prawdopodobnie
nie zauwazysz wiekszych roznic.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/
| | | | | | | | | |