Grupy dyskusyjne   »   wyÅ‚Ä…czenie trzeciego tÅ‚oka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?

wy³Ä…czenie trzeciego t³oka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?



1 Data: Lipiec 30 2017 23:18:09
Temat: wy³Ä…czenie trzeciego t³oka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Autor: ToMasz 

witam
pacjent to silnik 2.0 hdi. czyli do¶æ popularny model. pompa wysokiego ci¶nienia bosch.  silnik przestaje dzia³aæ w losowych momentach. czasami parê razy dziennie, czasami raz na miesi±c. lexia podaje b³±d: wy³±czenie trzeciego t³oka - przerwa lub zwarcie do masy. i drugi  - brak wysokiego ci¶nienia - ale to chyba nie dziwne jak trzeci t³ok zosta³ wy³±czony? TAk czy owak, proszê szanown± spo³eczno¶æ o wyja¶nienie mi tego zjawiska. znaczy jak t³ok ( lub okolice) ma byæ zwarty do masy albo miec przerwê w obwodzie.?

ToMasz



2 Data: Lipiec 31 2017 09:41:27
Temat: Re: wy³±czenie trzeciego t³oka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "ToMasz"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

pacjent to silnik 2.0 hdi. czyli do¶æ popularny model. pompa wysokiego ci¶nienia bosch.  silnik przestaje dzia³aæ w losowych momentach. czasami parê razy dziennie, czasami raz na miesi±c. lexia podaje b³±d: wy³±czenie trzeciego t³oka - przerwa lub zwarcie do masy. i drugi  - brak wysokiego ci¶nienia - ale to chyba nie dziwne jak trzeci t³ok zosta³ wy³±czony?

Diagnostyka przy tych komputerach lezy, ale po co "wylaczac" pompe, skoro trzy tloki dobre ? :-)

Sprawdzilbym podlaczenie wtryskiwacza trzeciego cylindra, a potem wymontowal komputer i obejrzal zlacza.

Przy czym wydaje mi sie, ze skoro wykrywa usterke tylko na jednym tloku, to silnik powinien nadal dzialac.
Albo nagle wylaczenie tego jednego na wolnych obrotach wystarcza do zgasniecia ... albo masz faktycznie dodatkow jakis problem z pompa.

J.

3 Data: Lipiec 31 2017 14:29:15
Temat: Re: wy³Ä…czenie trzeciego t³oka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2017-07-31 o 09:41, J.F. pisze:

U¿ytkownik "ToMasz"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
pacjent to silnik 2.0 hdi. czyli do¶æ popularny model. pompa wysokiego ci¶nienia bosch.  silnik przestaje dzia³aæ w losowych momentach. czasami parê razy dziennie, czasami raz na miesi±c. lexia podaje b³±d: wy³±czenie trzeciego t³oka - przerwa lub zwarcie do masy. i drugi  - brak wysokiego ci¶nienia - ale to chyba nie dziwne jak trzeci t³ok zosta³ wy³±czony?

Diagnostyka przy tych komputerach lezy, ale po co "wylaczac" pompe, skoro trzy tloki dobre ? :-)

Sprawdzilbym podlaczenie wtryskiwacza trzeciego cylindra, a potem wymontowal komputer i obejrzal zlacza.

Przy czym wydaje mi sie, ze skoro wykrywa usterke tylko na jednym tloku, to silnik powinien nadal dzialac.
Albo nagle wylaczenie tego jednego na wolnych obrotach wystarcza do zgasniecia ... albo masz faktycznie dodatkow jakis problem z pompa.

Tu nie chodzi o 3-ci cylinder silnika. Chodzi tylko o pompê wc.
Jaki jest kod b³êdu? Czy to jedyny b³±d? Czy mo¿e pojawia siê jeszcze jeden, zwi±zany z regulatorem ci¶nienia na pompie?

Tak czy inaczej - od czyszczenia regulatora ci¶nienia bym zacz±³. Do wymiany mog± byæ równie¿ uszczelnienia na nim (g³ównie na jego iglicy).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój."

4 Data: Lipiec 31 2017 20:08:05
Temat: Re: wy³Ä…czenie trzeciego t³oka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Autor: ToMasz 


Tu nie chodzi o 3-ci cylinder silnika. Chodzi tylko o pompê wc.
Jaki jest kod b³êdu? Czy to jedyny b³±d? Czy mo¿e pojawia siê jeszcze
1112 i 1135
jeden, zwi±zany z regulatorem ci¶nienia na pompie?

Tak czy inaczej - od czyszczenia regulatora ci¶nienia bym zacz±³. Do wymiany mog± byæ równie¿ uszczelnienia na nim (g³ównie na jego iglicy).

uszczelnienia zamówione, czekam

pojecha³em dzisiaj do mechaniora. wal siê pan na ryj, trudnych usterek siê nie chwytamy, nawet jak pan go tu "zlawetuje" chwilowo martwego, to najwcze¶niej za tydzieñ siê do niego zbli¿ymy.
przeklinam pod nosem, wsiadam do auta .... nie pali. s³ucham puszki bsm, po przekrêceniu kluczyka klika, po paru sekundach odklikuje. pompa w barku - milczy jak grób. Porzuci³em auto na ca³y dzieñ. Po pracy podjecha³em do mojego auta z wiaderkiem, pompk± do ropy  i wê¿ykami. spu¶ci³em pó³ wiadra ropy ze baku samochodu, wrzuci³em pompkê do ropy do wiaderka, pod³±czy³em wê¿yki do "puszki" z filterm paliwa... auto odpali³o. nie za peirwszym razem, ale odpali³o. ruszy³em 5 metrów.. uruchomi³a siê pompa w baku z NIE pod³±czonymi nigdzie wê¿ami. dobre parê litrów wyla³o siê na glebê.... Sory. dupa jestem nie mechanik.

Co teraz?

ToMasz

5 Data: Lipiec 31 2017 21:00:46
Temat: Re: wy³Ä…czenie trzeciego t³oka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Autor: Irokez 

W dniu 2017-07-31 o 20:08, ToMasz pisze:

spu¶ci³em pó³ wiadra ropy ze baku samochodu, wrzuci³em pompkê do ropy do wiaderka, pod³±czy³em wê¿yki do "puszki" z filterm paliwa... auto odpali³o. nie za peirwszym razem, ale odpali³o. ruszy³em 5 metrów.. uruchomi³a siê pompa w baku z NIE pod³±czonymi nigdzie wê¿ami. dobre parê litrów wyla³o siê na glebê.... Sory. dupa jestem nie mechanik.

Co teraz?


Trzeba zebraæ ropê z gleby jakim¶ sorbentem.




--
Irokez

6 Data: Lipiec 31 2017 22:10:17
Temat: Re: wy³Ä…czenie trzeciego t³oka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2017-07-31 o 20:08, ToMasz pisze:


Tu nie chodzi o 3-ci cylinder silnika. Chodzi tylko o pompê wc.
Jaki jest kod b³êdu? Czy to jedyny b³±d? Czy mo¿e pojawia siê jeszcze
1112 i 1135
jeden, zwi±zany z regulatorem ci¶nienia na pompie?

Tak czy inaczej - od czyszczenia regulatora ci¶nienia bym zacz±³. Do wymiany mog± byæ równie¿ uszczelnienia na nim (g³ównie na jego iglicy).

uszczelnienia zamówione, czekam

pojecha³em dzisiaj do mechaniora. wal siê pan na ryj, trudnych usterek siê nie chwytamy, nawet jak pan go tu "zlawetuje" chwilowo martwego, to najwcze¶niej za tydzieñ siê do niego zbli¿ymy.
przeklinam pod nosem, wsiadam do auta .... nie pali. s³ucham puszki bsm, po przekrêceniu kluczyka klika, po paru sekundach odklikuje. pompa w barku - milczy jak grób. Porzuci³em auto na ca³y dzieñ. Po pracy podjecha³em do mojego auta z wiaderkiem, pompk± do ropy  i wê¿ykami. spu¶ci³em pó³ wiadra ropy ze baku samochodu, wrzuci³em pompkê do ropy do wiaderka, pod³±czy³em wê¿yki do "puszki" z filterm paliwa... auto odpali³o. nie za peirwszym razem, ale odpali³o. ruszy³em 5 metrów.. uruchomi³a siê pompa w baku z NIE pod³±czonymi nigdzie wê¿ami. dobre parê litrów wyla³o siê na glebê.... Sory. dupa jestem nie mechanik.

Co teraz?



B³±d 1112 to "zablokowany regulator ci¶nienia paliwa". Czyli mój trop mo¿e siê potwierdziæ. Z góry informujê, ¿e wymiana uszczelnieñ i czyszczenie niekoniecznie musi pomóc. Byæ mo¿e regulator bêdzie wymaga³ wymiany, ale ró¿nica w cenie miêdzy nim, a samymi uszczelkami + puszka wd40, jest do¶æ du¿a. Warto wiêc zacz±æ od czyszczenia.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój."

7 Data: Sierpien 03 2017 18:43:42
Temat: Re: wy³Ä…czenie trzeciego t³oka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2017-07-31 o 20:08, ToMasz pisze:

uszczelnienia zamówione, czekam

pojecha³em dzisiaj do mechaniora. wal siê pan na ryj, trudnych usterek siê nie chwytamy, nawet jak pan go tu "zlawetuje" chwilowo martwego, to najwcze¶niej za tydzieñ siê do niego zbli¿ymy.
przeklinam pod nosem, wsiadam do auta .... nie pali. s³ucham puszki bsm, po przekrêceniu kluczyka klika, po paru sekundach odklikuje. pompa w barku - milczy jak grób. Porzuci³em auto na ca³y dzieñ. Po pracy podjecha³em do mojego auta z wiaderkiem, pompk± do ropy  i wê¿ykami. spu¶ci³em pó³ wiadra ropy ze baku samochodu, wrzuci³em pompkê do ropy do wiaderka, pod³±czy³em wê¿yki do "puszki" z filterm paliwa... auto odpali³o. nie za peirwszym razem, ale odpali³o. ruszy³em 5 metrów.. uruchomi³a siê pompa w baku z NIE pod³±czonymi nigdzie wê¿ami. dobre parê litrów wyla³o siê na glebê.... Sory. dupa jestem nie mechanik.

Co teraz?


Jaki jest ci±g dalszy?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój."

8 Data: Sierpien 02 2017 17:48:58
Temat: wy³Ä…czenie trzeciego t³oka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?
Autor: Zenek Kapelinder 

Sprzedaj to auto. Moje nie pojedzie jak mu siekierom w gaznik przypierdole. Master z rzedowa pompa z elektronika pod postacia radia tez mocno odporny na awarie.

wyłączenie trzeciego tłoka - przerwa lub zwarcie do masy - co to jest?



Grupy dyskusyjne