fuen napisał(a):
robię przeglądy tak jak każe fabryka - czyli co 30 tyś km
olej po takim przebiegu wygląda jak smoła
czy produnenci aut raczą sobie zartowac?
czy się tym wcale nie przejmować i moze tak ma byc ?
IMHO to kompletna bzdura i działanie producenta na to, żeby Ci się popsuł po
gwarancji / żebyś kupił nowy. Wymiana oleju co 30kkm oczywiście autku nic nie
zrobi przez pierwsze 200kkm, a potem jest już po gwarancji wiec nie ich
problem. Jest to tez działanie marketingowe - producent przekazuje info ze
jego auto jest tańsze w obsłudze , co ma znaczenie np dla flot. Ale odbija sie
to na trwałości. IMHO olej raz do roku albo co 15kkm jesli ktos wiecej jezdzi.
Wraz z olejem filtr powietrza i oleju. I auto sie odwdzięczy a koszt to wielki
nie jest.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
5 |
Data: Listopad 05 2009 09:19:08 |
Temat: Re: wymiana oleju co 30 tys km |
Autor: krzysiek82 |
Tatanka pisze:
> IMHO to kompletna bzdura i działanie producenta na to, żeby Ci się popsuł po
gwarancji / żebyś kupił nowy.
Dokładnie wymieniaj co 10-15tyś wydatek nie jest ogromny a silnik przynajmniej dłużej pożyje, w citroenie berlingo 1.6 hdi producent zaleca wymianę co 30tyś, przed tym okresem silnik chodzi już jakoś dziwnie po wymianie znowu poprawa. Wychodzę więc z założenia wymieniaj tak często jak Cię na to stać (oczywiście bez przesady w żadną ze stron :))
--
krzysiek82
6 |
Data: Listopad 05 2009 09:43:15 | Temat: Re: wymiana oleju co 30 tys km | Autor: robot |
Tatanka pisze:
Wraz z olejem filtr powietrza i oleju. I auto sie odwdzięczy a koszt to wielki
nie jest.
Dlaczego razem z filtrem powietrza? Jaki związek ma olej z tym filtrem?
Pytam bo sie nie znam, a mechanik zawsze proponuje wymianę tego filtra
powietrza przy okazji wymiany oleju.
--
pozdrawiam
7 |
Data: Listopad 05 2009 09:46:01 | Temat: Re: wymiana oleju co 30 tys km | Autor: krzysiek82 |
robot pisze:
Dlaczego razem z filtrem powietrza? Jaki związek ma olej z tym filtrem?
Pytam bo sie nie znam, a mechanik zawsze proponuje wymianę tego filtra
powietrza przy okazji wymiany oleju.
Bo zwykle po 10-15tyś jest on już zdrowo zapaprany. Ja przy każdej wymianie oleju zmieniam filtr, powietrza, kabinowy, oraz oleju a co drugą wymianę oleju filtr paliwa.
--
krzysiek82
8 |
Data: Listopad 05 2009 18:00:06 | Temat: Re: wymiana oleju co 30 tys km | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak |
fuen pisze:
robię przeglądy tak jak każe fabryka - czyli co 30 tyś km
olej po takim przebiegu wygląda jak smoła
czy produnenci aut raczą sobie zartowac?
czy się tym wcale nie przejmować i moze tak ma byc ?
A nie piszą przypadkiem, co 30 tyś. km LUB co rok (w zależności co nastąpi szybciej)?
Ja tam u siebie zmieniam co rok, a rocznie nie dobijam do 10kkm. Dziś właśnie zmieniłem. Ale ja starym sztruclem jeżdżę, więc pewnie to się nie liczy. ;)
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być
jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie
się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę."
9 |
Data: Listopad 05 2009 18:30:12 | Temat: Re: wymiana oleju co 30 tys km | Autor: CUT_INZ |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
A nie piszą przypadkiem, co 30 tyś. km LUB co rok (w zależności co nastąpi szybciej)?
Ja tam u siebie zmieniam co rok, a rocznie nie dobijam do 10kkm. Dziś właśnie zmieniłem. Ale ja starym sztruclem jeżdżę, więc pewnie to się nie liczy. ;)
Mercedes pisze: "Wg. wskazania komputera, średnio co 30k km lub 2 lata"
11 |
Data: Listopad 14 2009 17:49:47 | Temat: Re: wymiana oleju co 30 tys km | Autor: Grejon |
jerzu pisze:
Ja mam napisane "co 40 tys. lub 2 lata" ;-) A filtr powietrza co 80
tys. km. W Renault to muszą pracować jacyś dowcipnisie ;-))
Taaa... tacy dowcipnisie, że olej mi wymienili na półsyntetyk 10w-40, a potem zdziwienie że turbiny padają.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+
12 |
Data: Listopad 14 2009 20:01:55 | Temat: Re: wymiana oleju co 30 tys km | Autor: jerzu |
On Sat, 14 Nov 2009 17:49:47 +0100, Grejon wrote:
Taaa... tacy dowcipnisie, że olej mi wymienili na półsyntetyk 10w-40, a
potem zdziwienie że turbiny padają.
Ja jeżdżę obecnie na Total Quartz Diesel 7000 10W40 - półsyntetyk,
zalecany jest właśnie do turboklekotów.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
13 |
Data: Listopad 15 2009 09:34:46 | Temat: Re: wymiana oleju co 30 tys km | Autor: Przemek |
jerzu pisze:
On Sat, 14 Nov 2009 17:49:47 +0100, Grejon wrote:
Taaa... tacy dowcipnisie, że olej mi wymienili na półsyntetyk 10w-40, a potem zdziwienie że turbiny padają.
Ja jeżdżę obecnie na Total Quartz Diesel 7000 10W40 - półsyntetyk,
zalecany jest właśnie do turboklekotów.
Total ogólnie zalecany jest do francuskich wozideł.
I to nie ważne czy to PSA czy Renault.
Po prostu francuski Total dba o własne interesy.
Zalecają, a ludziska jeżdzą... co by nie patrzeć, też sam jeżdzę na Quartz 7000:)
Przemek
14 |
Data: Listopad 15 2009 16:33:12 | Temat: Re: wymiana oleju co 30 tys km | Autor: Jan Strybyszewski |
Przemek pisze:
jerzu pisze:
On Sat, 14 Nov 2009 17:49:47 +0100, Grejon wrote:
Taaa... tacy dowcipnisie, że olej mi wymienili na półsyntetyk 10w-40, a potem zdziwienie że turbiny padają.
Ja jeżdżę obecnie na Total Quartz Diesel 7000 10W40 - półsyntetyk,
zalecany jest właśnie do turboklekotów.
Total ogólnie zalecany jest do francuskich wozideł.
I to nie ważne czy to PSA czy Renault.
Po prostu francuski Total dba o własne interesy.
Zalecają, a ludziska jeżdzą... co by nie patrzeć, też sam jeżdzę na Quartz 7000:)
Renault to akurat od zawsze ładuje ELFa tez francuski
17 |
Data: Listopad 15 2009 09:58:25 | Temat: Re: wymiana oleju co 30 tys km | Autor: Zyga |
nom wrote:
Filterek gazu wymienialem tylko po 20 tys. km a pozniej juz nie (95 tys. km na lpg).
Silniczek chodzi jak szwajcarski zegarek. :-)
Oszczedzasz 6 zł/20 tys. km.? No, to szkocki zegarek, nie szwajcarski :)
18 |
Data: Listopad 15 2009 10:16:29 | Temat: Re: wymiana oleju co 30 tys km | Autor: J.F. |
On Sun, 15 Nov 2009 09:58:25 +0100, Zyga wrote:
nom wrote:
Filterek gazu wymienialem tylko po 20 tys. km a pozniej juz nie (95 tys.
km na lpg).
Silniczek chodzi jak szwajcarski zegarek. :-)
Oszczedzasz 6 zł/20 tys. km.? No, to szkocki zegarek, nie szwajcarski :)
A co - szwajcarski wymaga corocznego przegladu ?
Jesli dziala, to po co wymieniac ?
Ja wymienilem tak pro-forma, chyba po 50kkm - filtr czysciutki, tylko
troche kawalkow grafitu.
J.
| | | | | | | | | | |