VWitam
Mam pytanko do tych, którzy to robili, bede wymienial przy wahaczach
sinenbloki w swojej 1303, czy w warunkach garazowych da sie to normalnie
zrobic, czy bez kanalu niesety aniu rusz? Wiem, ze przy skladaniu musze
zwrocic uwage na polozenie tych podkladek, ktore zmieniaja kat pochylenia
kola, zastanawiam sie czy od razu kupic wlasnie te dwie sruby regulacyjne,
prosze o wszelkie rady
pozdraVWaim
2 |
Data: Marzec 17 2007 06:34:23 |
Temat: Re: wymiana sinenblok-ów |
Autor: MarcinJM |
Robert napisał(a):
VWitam
Mam pytanko do tych, którzy to robili, bede wymienial przy wahaczach sinenbloki w swojej 1303, czy w warunkach garazowych da sie to normalnie zrobic, czy bez kanalu niesety aniu rusz? Wiem, ze przy skladaniu musze zwrocic uwage na polozenie tych podkladek, ktore zmieniaja kat pochylenia kola, zastanawiam sie czy od razu kupic wlasnie te dwie sruby regulacyjne, prosze o wszelkie rady
Wstrzymaj sie kilka dni, to ci powiem.
Czekam na przesylke od Gebusia z tymi tulejami
Czy to nie jest "silentblock"? ;)
Po naszemu tuleja metalowo-gumowa.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm
3 |
Data: Marzec 17 2007 08:17:07 | Temat: Re: wymiana sinenblok-ów | Autor: Seweryn |
"MarcinJM"
Robert napisał(a):
> VWitam
> Mam pytanko do tych, którzy to robili, bede wymienial przy wahaczach
> sinenbloki w swojej 1303, czy w warunkach garazowych da sie to normalnie
> zrobic, czy bez kanalu niesety aniu rusz? Wiem, ze przy skladaniu musze
> zwrocic uwage na polozenie tych podkladek, ktore zmieniaja kat
pochylenia
> kola, zastanawiam sie czy od razu kupic wlasnie te dwie sruby
regulacyjne,
> prosze o wszelkie rady
Wstrzymaj sie kilka dni, to ci powiem.
Czekam na przesylke od Gebusia z tymi tulejami
Czy to nie jest "silentblock"? ;)
Po naszemu tuleja metalowo-gumowa.
To jest ten silentblock. Wymienić w warunkach garażowych można - tak samo
jak można wymienić sworzeń w wahaczu w zawieszeniu na drążkach - ale jest to
czynność upierdliwa. Kanału nie potrzeba, ale byłby ułatwieniem (nie każdy
jest akrobatą). W warunkach garażowych będzie potrzebny ciężki młot i
trochę precyzji. Najłatwiej (jeśli sam nie dasz rady) zanieść do warsztatu,
gdzie wycisną / wcisną nowy na prasie. Po tej czynności sprawdź i
ewentualnie wyreguluj kąt pochylenia kół oraz sprawdź zbieżność.
Pozdrawiam,
SPB
4 |
Data: Marzec 17 2007 16:23:49 | Temat: Re: wymiana sinenblok-ów | Autor: Verbi |
Seweryn napisał(a):
[ciach]
...będzie potrzebny ciężki młot i trochę precyzji....
[ciach]
do kowala, czy do zegarmistrza....?!?!?!... ;)))
Pozdraw
Verbi
5 |
Data: Marzec 17 2007 16:41:43 | Temat: Re: wymiana sinenblok-ów | Autor: Seweryn |
"Verbi"
> ...będzie potrzebny ciężki młot i trochę precyzji....
do kowala, czy do zegarmistrza....?!?!?!... ;)))
Hehe ;) Robiąc to w garażu przydałyby się umiejętności tych obu ;)
Pozdrawiam,
SPB
6 |
Data: Marzec 17 2007 10:28:40 | Temat: Re: wymiana sinenblok-ów | Autor: Luke |
Mam pytanko do tych, którzy to robili, bede wymienial przy wahaczach
sinenbloki w swojej 1303, czy w warunkach garazowych da sie to normalnie
zrobic, czy bez kanalu niesety aniu rusz? Wiem, ze przy skladaniu musze
zwrocic uwage na polozenie tych podkladek, ktore zmieniaja kat pochylenia
kola, zastanawiam sie czy od razu kupic wlasnie te dwie sruby regulacyjne,
prosze o wszelkie rady
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
hmmmm, moimz adniem w garażu to ciężka sprawa. Tak naprawdę potem nie ma jak
wybić starych silentblocków.
Można oczywiście zdemontować całe wachacze i na prasę do warsztatu. tam
elegancko wymienią.
Jełśi śruby masz dobre to nie trzeba zmieniać. Niemniej jednak śruby
mimośrodowe musisz ustawić tak jak były - i tak się nie da idealnie tego
zrobić więc zaraz po złożeniu jedziesz na zbieżność i geometrię - bo jak nie
to silentblocki wybiją się w przeciagu 100 km.... Wymiana wszystkich
silentbloków plus sworznia wspornika drążków a potem geometroia i zbieżnosc
to chyba jedyny skuteczny sposób na to zeby nie było problemów z
zawieszeniem na macpersonach...
Aha wyelimiuj też inen mozliwe luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym:
-kardan
-przeklądnia
-sworzen wspornika drążków
-sworznie na dole kolumn
-gumy przy stabilizatorze
P.S.
Ja kiedyś ustrawiałem śruby niby tak jak bylo wczesniej ale potem okazłąo
sie ze bije na kierownicy i poelciały nowe silentblocki...
Pozdrawiam.
Luke
| | | | |