Grupy dyskusyjne   »   wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)

wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)



1 Data: Listopad 29 2006 14:51:17
Temat: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Bogdan Slusarczyk 

Witam wszystkich,
taka oto historia mnie dreczy: od czasu do czasu zapalala mi sie kontrolka 'engine', pojechalem sprawdzic - spalanie stukowe, wiec wymienilem swiece (stare byly w naprawde kiepskim stanie) W miedzyczasie zauwazylem ze podniosl mi sie poziom oleju i smierdzi benzyna - rece mi opadly, pojechalem sprawdzic kompresje i wymienic przewody WN, bo znowu zapalila sie kontrolka 'engine' No i kompresja wyszla prawie 15atm na kazdym cylindrze - mechanik stwierdzil ze pierscienie sa slabe i ze sciekajacy z nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych olej uszczelnia przerwy i daje taki wynik - zaleca rozkrecic silnik i pomierzyc w srodku. Osobiscie mam nadzieje ze po zmianie przewodow skoncza sie problemy ze spalaniem stukowym (przypuszczam ze przewody mogly byc tak samo zuzyte jak swiece) i ze to jest przyczyna paliwa w oleju. Czy faktycznie zjawisko wysokiej kompresji mozna tak uzasadnic jak zrobil to mechanik??

Bogdan



2 Data: Listopad 29 2006 14:58:59
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Bogdan Slusarczyk 

Odnosnie cisnienia to pomyslalem ze jesli poziom oleju (z benzyna) jest ponad stan MAX to czy taka ilosc plynu nie moze byc przyczyna zwiekszonego cisnienia?

3 Data: Listopad 29 2006 15:07:59
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Cyneq 

Bogdan Slusarczyk napisał(a):

Odnosnie cisnienia to pomyslalem ze jesli poziom oleju (z benzyna) jest ponad stan MAX to czy taka ilosc plynu nie moze byc przyczyna zwiekszonego cisnienia?
Nie.
Co ma piernik do wiatraka?

Spalanie stukowa i bardzo duże *ciśnienie* sprężania kojarzy mi się ze zbyt mocno zwiększonym *stopniem* sprężania, np. przez nadmierne planowanie głowicy.
Za to paliwo w oleju też mnie zastanawia. Normalnie przecież jak polecą pierścienie to raczej się IMHO benzyna dostaje do oleju.

--
Cyneq

4 Data: Listopad 29 2006 15:19:02
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Bogdan Slusarczyk 

Za to paliwo w oleju też mnie zastanawia. Normalnie przecież jak polecą pierścienie to raczej się IMHO benzyna dostaje do oleju.

no to sie podaje jako jedna z przyczyn, inna to np niedopalanie mieszanki co moze miec miejsce przy uszkodzonych swiecach/przewodach, co mam nadzieje dotyczy mego przypadku...

5 Data: Listopad 29 2006 23:46:04
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: J.F. 

On Wed, 29 Nov 2006 15:19:02 +0100,  Bogdan Slusarczyk wrote:

Za to paliwo w oleju też mnie zastanawia. Normalnie przecież jak polecą
pierścienie to raczej się IMHO benzyna dostaje do oleju.

no to sie podaje jako jedna z przyczyn, inna to np niedopalanie
mieszanki co moze miec miejsce przy uszkodzonych swiecach/przewodach, co
mam nadzieje dotyczy mego przypadku...

Hm, detonacje sie biora od zbyt wczesnego zaplonu a nie zbyt poznego.

Jesli cos tam masz to raczej kupe nagaru na glowicy i tloku, stad
wysokie cisnienie. A moze to cisnienie w normie jednak ? Bo 14 by mnie
wcale nie zdziwilo.

No i ta benzyna w oleju jest niepokojaca.

Na twoim miejscu .. to bym przestal sam naprawiac auto, bo jakies
dziwne wnioski wyciagasz, i zmienilbym mechanika .. bo on tez cos
dziwnego mowi. I poszukal prawdziwego fachowca, zeby nie probowal
naciagnac ..

J.

6 Data: Listopad 30 2006 08:48:04
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Bogdan Slusarczyk 

Na twoim miejscu .. to bym przestal sam naprawiac auto, bo jakies
dziwne wnioski wyciagasz, i zmienilbym mechanika ..

sam nie naprawiam, za to zauwazylem ze z mechanikiem jak z niejednym lekarzem - jak mu nie powiesz jaka jest diagnoza choroby to ci nic sensownego nie poradzi ;)

bo on tez cos
dziwnego mowi. I poszukal prawdziwego fachowca, zeby nie probowal
naciagnac ..

latwo powiedziec, zaden mechanik nie ma na czole napisane 'fachowiec/nie-fachowiec' :)

7 Data: Listopad 29 2006 15:03:50
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Tomasz Pyra 

Bogdan Slusarczyk napisał(a):

No i kompresja wyszla prawie 15atm na kazdym cylindrze

Ja się może nie znam, ale jakim cudem to możliwe żeby kompresja wyszła większa niż stopień sprężania w cylindrze?
Przecież stopień sprężania to różnica w objętości komory pomiędzy GMP, a DMP. Nie da się uzyskać (poza podaniem wstępnie sprężonego powietrza) wyższego ciśnienia w cylindrze.

8 Data: Listopad 29 2006 15:16:01
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Bogdan Slusarczyk 

Ja się może nie znam, ale jakim cudem to możliwe żeby kompresja wyszła większa niż stopień sprężania w cylindrze?
Przecież stopień sprężania to różnica w objętości komory pomiędzy GMP, a DMP. Nie da się uzyskać (poza podaniem wstępnie sprężonego powietrza) wyższego ciśnienia w cylindrze.

nie pomyslalem o tym, czyli co, walniety przyrzad pomiarowy? sciema mechanika? z tego co wyczytalem to dla tego silnika stopien sprezania to 10.5:1 (poprawcie jesli myle pojecia) wiec rozumiem ze nie powinno wyjsc wiecej niz 10.5 (dobrze to interpretuje?)

9 Data: Listopad 29 2006 15:35:31
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: WOMAX 

(dobrze to interpretuje?)

źle !!!!

10 Data: Listopad 29 2006 15:40:27
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Bogdan Slusarczyk 

(dobrze to interpretuje?)

źle !!!!

probuje wlasnie znalezc jak przeliczyc stopien sprezania na teoretyczna wartosc uzyskiwanego cisnienia, wiesz moze jak to wyliczyc?

11 Data: Listopad 29 2006 15:55:08
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Cyneq 

Bogdan Slusarczyk napisał(a):

(dobrze to interpretuje?)

źle !!!!

probuje wlasnie znalezc jak przeliczyc stopien sprezania na teoretyczna wartosc uzyskiwanego cisnienia, wiesz moze jak to wyliczyc?

Jak na mój gust to ciśnienie w momencie zamknięcia zaworów ssacych razy stopień sprężania razy sprawność (maksymalnie 1).
Niewiadomą jest  to pierwsze ciśnienie, bo zależy od bardzo wielu czynników.
Niekoniecznie jest to 1 atmosfera - powietrze zasysane jest do silnika hmm.. na zasadzie zasysania do strzykawki przez igłę. Więc powinno być mniejsze niż na zewnątrz. Z drugiej strony w środku jest cieplej i ciśnienie rośnie. Cały czas mówię o silniku wolnossącym.
Tak czy tak nie ząłożyłbym się jakie jest to początkowe - trzeba zmierzyć.
Aha, lepiej się nie zakładać co do stopnia sprężania, może była planowana głowica, może masz cieńsza uszczelkę.

--
Cyneq

12 Data: Listopad 29 2006 16:16:40
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Hinek 


Użytkownik "Cyneq"  napisał


Jak na mój gust to ciśnienie w momencie zamknięcia zaworów ssacych razy stopień sprężania razy sprawność (maksymalnie 1).
Niewiadomą jest  to pierwsze ciśnienie, bo zależy od bardzo wielu czynników.
Niekoniecznie jest to 1 atmosfera - powietrze zasysane jest do silnika hmm..

Jesli chcesz robic takie obliczenia - musisz zainteresowac sie
przemianami stanu gazow. Zacznij od adiabatycznej.
Przy sprezaniu ladunku w cylindrze nie ma tak prostych zaleznosci
jak zakladasz.
Pozdr

--
Hinek

13 Data: Listopad 29 2006 16:07:09
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Hinek 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał


Ja się może nie znam, ale jakim cudem to możliwe żeby kompresja wyszła większa niż stopień sprężania w cylindrze?


To nie cud. To termodynamika. Przy sprezaniu rosnie temperatura, co
skutkuje zwiekszonym cisnieniem.
Jednak 15 atm, to zbyt duze cisnienie sprezania.
Przyczyna moze byc spora ilosc oleju w cylindrach, taka ze
zmniejszy koncowa objetosc cylindra przy tloku w GMP.
Aby tego uniknac, trzeba przedmuchac silnik, obracajac walem
przy wykreconych swiecach.
Pozdr

--
Hinek

14 Data: Listopad 29 2006 17:07:28
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Tomasz Pyra 

Hinek napisał(a):


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał

Ja się może nie znam, ale jakim cudem to możliwe żeby kompresja wyszła większa niż stopień sprężania w cylindrze?


To nie cud. To termodynamika. Przy sprezaniu rosnie temperatura, co
skutkuje zwiekszonym cisnieniem.

A mierzenia ciśnienia nie robi się w stabilnych warunkach?
Bo przemiana adiabatyczna też chyba nie oddaje dobrze zjawiska które zachodzi podczas sprężania, a na wynik pomiaru będzie miała dyzy wpływ temperatura powietrza zasysanego i bloku silnika.

15 Data: Listopad 29 2006 19:35:10
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Hinek 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał


A mierzenia ciśnienia nie robi się w stabilnych warunkach?
Bo przemiana adiabatyczna też chyba nie oddaje dobrze zjawiska które zachodzi podczas sprężania, a na wynik pomiaru będzie miała dyzy wpływ temperatura powietrza zasysanego i bloku silnika.

Przemiana adiabatyczna (czyli bez wymiany ciepla z otoczeniem) odda to
w przyblizeniu. Poza tym nie mamy do czynienia z gazem doskonalym.
Nie ma jednak wiekszego sensu zaglebiac sie tu w niuanse.
Tak pogladowo:
Jesli zmniejszysz objetosc gazu o polowe to cisnienie nie wzrosnie
dwukrotnie. Aby tak sie stalo, musialbys odprowadzic cale cieplo
powstajace przy sprezaniu. Tak jednak nie jest. Temperatura gazu
rosnie i cisnienie koncowe bedzie wieksze, niz to ktore ktos tu
chcial wyliczyc z geometrycznych proporcji.
Kazdy to moze sprawdzic porownujac wlasnie cisnienie sprezania ze
stopniem sprezania.  Te dwa pojecia sa zreszta nagminnie mylone.
Pozdr

--
Hinek

16 Data: Listopad 29 2006 23:48:59
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: J.F. 

On Wed, 29 Nov 2006 17:07:28 +0100,  Tomasz Pyra wrote:

A mierzenia ciśnienia nie robi się w stabilnych warunkach?

Ano nie - kreci sie rozrusznikiem wiec jest to dosc szybko.

Bo przemiana adiabatyczna też chyba nie oddaje dobrze zjawiska które
zachodzi podczas sprężania,

Ano nie oddaje. Stad trudniej podac jakie jest "prawidlowe" cisnienie,
a raczej sie sprawdza roznice miedzy cylindrami - wtedy widac czy
ktorys jest wyraznie gorszy.

J.

17 Data: Listopad 30 2006 08:48:02
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. napisał(a):

On Wed, 29 Nov 2006 17:07:28 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
A mierzenia ciśnienia nie robi się w stabilnych warunkach?

Ano nie - kreci sie rozrusznikiem wiec jest to dosc szybko.

No to trochę do bani :)

Bo przemiana adiabatyczna też chyba nie oddaje dobrze zjawiska które zachodzi podczas sprężania,

Ano nie oddaje. Stad trudniej podac jakie jest "prawidlowe" cisnienie,
a raczej sie sprawdza roznice miedzy cylindrami - wtedy widac czy
ktorys jest wyraznie gorszy.

W sumie to wystarczyłby w urządzeniu pomiarowym jeszcze termometr.

18 Data: Listopad 29 2006 15:58:51
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Blyskacz 


taka oto historia mnie dreczy: od czasu do czasu zapalala mi sie kontrolka 'engine', pojechalem sprawdzic - spalanie stukowe, wiec wymienilem swiece (stare byly w naprawde kiepskim stanie)
imo kiepska diagnoza...

zauwazylem ze podniosl mi sie poziom oleju i smierdzi benzyna - rece mi opadly, pojechalem sprawdzic kompresje i wymienic przewody WN, bo znowu zapalila sie kontrolka 'engine'
z tymi przewodami to tez tak srednio... ja bym raczej obstawial na cos z czujnikami polozenia walu/walka lub moze MAP... nie bylo zadnych innych
bledow np. od ubogiej mieszanki ? a moze to tylko lipne paliwo ?

No i kompresja wyszla prawie 15atm na
kazdym cylindrze -
norma dla tego silnika to 12-15atm... wiec zasadniczo ciezko cos wyrokowac na podstawie powyzszego...

problemy ze spalaniem stukowym (przypuszczam ze przewody mogly byc tak samo zuzyte jak swiece) i ze to jest przyczyna paliwa w oleju.
to bylo spalanie stukowe czy "misfire" ?

faktycznie zjawisko wysokiej kompresji mozna tak uzasadnic jak zrobil to mechanik??
ta wartosc jest w normie !
poza tym to sie robi inaczej - podpinasz mozliwie szybko po zgaszeniu silnika tester i sprawdzasz, potem wlewasz troche oleju do cyl i ponownie sprawdzasz - jak sa znacze roznice tzn, ze pierscienie sa kiepskie...
btw to jakbys mial takie dziurawe uszczelniacze w takim stopniu jak opisujesz , to bys wiecej palil oleju niz benzyny ;)

pozdrawiam Blyskacz

--
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

19 Data: Listopad 29 2006 16:15:54
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Bogdan Slusarczyk 

problemy ze spalaniem stukowym (przypuszczam ze przewody mogly byc tak samo zuzyte jak swiece) i ze to jest przyczyna paliwa w oleju.
to bylo spalanie stukowe czy "misfire" ?

na podpietym kompie gosc wybral opcje 'zrodlo bledu' (czy jakos tak) i wyszlo: czujnik spalania stukowego, rzad 1

poza tym to sie robi inaczej - podpinasz mozliwie szybko po zgaszeniu silnika tester i sprawdzasz, potem wlewasz troche oleju do cyl i ponownie sprawdzasz - jak sa znacze roznice tzn, ze pierscienie sa kiepskie...
btw to jakbys mial takie dziurawe uszczelniacze w takim stopniu jak opisujesz , to bys wiecej palil oleju niz benzyny ;)

innymi slowy powinienem isc do innego mechanika... :(

20 Data: Listopad 29 2006 16:58:38
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: yabba 


Użytkownik "Bogdan Slusarczyk"  napisał w wiadomości

problemy ze spalaniem stukowym (przypuszczam ze przewody mogly byc tak samo zuzyte jak swiece) i ze to jest przyczyna paliwa w oleju.
to bylo spalanie stukowe czy "misfire" ?

na podpietym kompie gosc wybral opcje 'zrodlo bledu' (czy jakos tak) i wyszlo: czujnik spalania stukowego, rzad 1


Ale to jest tylko jeden z objawow, a nie diagnoza. Czujnik moze byc w porzadku, ale szwankuje cos innego w silniku moze powodowac caly czas spalanie stukowe.


yabba

21 Data: Listopad 29 2006 23:51:08
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: J.F. 

On Wed, 29 Nov 2006 16:15:54 +0100,  Bogdan Slusarczyk wrote:

problemy ze spalaniem stukowym (przypuszczam ze przewody mogly byc tak
samo zuzyte jak swiece) i ze to jest przyczyna paliwa w oleju.
to bylo spalanie stukowe czy "misfire" ?

na podpietym kompie gosc wybral opcje 'zrodlo bledu' (czy jakos tak) i
wyszlo: czujnik spalania stukowego, rzad 1

A slyszysz to spalanie ?
Bo moze to czujnik jest uszkodzony i komputer to wykrywa,
albo zatankowales jakiegos podejrzanego paliwa ?

J.

22 Data: Listopad 30 2006 08:49:47
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: Bogdan Slusarczyk 

na podpietym kompie gosc wybral opcje 'zrodlo bledu' (czy jakos tak) i wyszlo: czujnik spalania stukowego, rzad 1

A slyszysz to spalanie ? Bo moze to czujnik jest uszkodzony i komputer to wykrywa, albo zatankowales jakiegos podejrzanego paliwa ?

hmmm, nie mam zadnych problemow z praca silnika, ani sluchowych objawow,   wiec moze masz racje. Da sie jakos taki czujnik sprawdzic? i w ogole gdzie on jest? w cylindrze?

23 Data: Listopad 29 2006 19:54:37
Temat: Re: wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)
Autor: MarcinJM 

Bogdan Slusarczyk napisał(a):

Witam wszystkich,
taka oto historia mnie dreczy: od czasu do czasu zapalala mi sie kontrolka 'engine', pojechalem sprawdzic - spalanie stukowe, wiec wymienilem swiece (stare byly w naprawde kiepskim stanie) W miedzyczasie

???


--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

wysoka kompresja, benzyna w oleju i inne...(Astra,1.6,16V)



Grupy dyskusyjne