Grupy dyskusyjne   »   xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?

xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?



1 Data: Kwiecien 04 2009 23:01:55
Temat: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Michał 

Witam,

Tak mi po głowie chodzi sprawa taka, "na allegro" można sobie dokupć
do "starego auta" xenony, mozna kupic nawigacje za 250 i działa,
czujnik parkowania za 100zł i też działa, i co dalej ?

Chodzi mi o to że dzisiaj nowe auta "z salonu;)" mają kamerkę do czytania
znaków (nawet ople!), radary, czujniki zjeżdzania z pasa, noktowizory itp...

co z tego daje się kupić?, co jest użyteczne a co nie?
(tz. już się następna epoka zmieniła i "full wypas" z 1999 w 2005 był ok,
ale mamy juz 2009).


To czego nie daje się przełożyć to wiem:
-4x4 i komputery
-hydro i komputery od tego
-esp
-i dużego silnika :)


a czy realne są takie, lub inne - napiszcie ? rzeczy:

-tempomat z radarem (może start/stop)
-może jakies czytanie znaków, może są w nawigacjach, lub
 nawigacjach na komórki bo mają kamerkę ?
-doświetlanie zakrętów ? (to chyba proste)
-kamerka szukająca innych aut włączająca automatycznie długie
-kamera cofania
-automatyczne parkownanie
-noktowizor
-start/stop
-zjeżdzanie z pasa, ustawianie kierownicy
-czujniki zasypiania
-automatyczne wjeżdzanie do grażu ?

coś z tego daje się kupić i zamontować ?
jest jeszcze coś co rózni auta z 2009 od tych z 1999 ?

a może ktoś wie co będzie następnę :) w następnych modelach ?
któy producent teraz wprowadzi nowy wypasiony model z bajerami ?


Pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Kwiecien 05 2009 00:12:28
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 4 Apr 2009 23:01:55 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

-hydro i komputery od tego
-esp

Hydro się da ale nie z taniego zestawu z alledrogo. Goście przełożyli
hydraulikę do C15. Większy silnik też dostał. Gdzieś w necie były fotki tej
operacji.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

3 Data: Kwiecien 04 2009 23:25:35
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Michał 

> -hydro i komputery od tego
> -esp

Hydro się da ale nie z taniego zestawu z alledrogo. Goście przełożyli
hydraulikę do C15. Większy silnik też dostał. Gdzieś w necie były fotki tej
operacji.

wow :) i się utwardzał jak się szalało, obniżał po przekroczeniu prędkości
"i pływał" jak zwykłe hydro ? lub bardziej jak "żelazko", cicho i
superstabilnie na koleinach, dziur już nie trzeba unikać a w krawężnik można
przywalić 50 ;)


bardziej mi chodzi kupić takiego xm ("baza na nowoczesne auto") i go
podopasać :), zresztą c6 już średnio pasuje w ostatnie
rozwiązania technologiczne, nawet cena już w dół leci bardzo.

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Kwiecien 05 2009 00:31:11
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 4 Apr 2009 23:25:35 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

wow :) i się utwardzał jak się szalało, obniżał po przekroczeniu prędkości
"i pływał" jak zwykłe hydro ? lub bardziej jak "żelazko", cicho i
superstabilnie na koleinach, dziur już nie trzeba unikać a w krawężnik można
przywalić 50 ;)

Przestań czytac powieści awanturnicze.
Zwykłe hydro się nie obniża po przekroczeniu prędkości - robi to tylko
hydractive III i wyższe.
Przejeżdzanie spiących policjantów z dużą prędkością dotyczyło modelu CX
itp, itd..

bardziej mi chodzi kupić takiego xm ("baza na nowoczesne auto") i go
podopasać :), zresztą c6 już średnio pasuje w ostatnie
rozwiązania technologiczne, nawet cena już w dół leci bardzo.

Gratulacje drogi Watsonie. jak już rozpracujesz multiplex żeby wpiąć do
niego dodatkowe urządzenia to się pochwal, będziesz sławny.
Jakby co to pamiętaj, że jedna poduszka gumowa mcphersona do XM to jakieś
1500 zł, więc mało kto wymienia, przez co mało jest prawidłowo utrzymanych
XM w tym kraju, A to nie jedyny jego problem. Pomijając oczywiście
kompletny brak miejsca na cokolwiek pod maską powyżej modelu 2.0

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

5 Data: Kwiecien 04 2009 23:47:29
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Michał 

> przywalić 50 ;)

Przestań czytac powieści awanturnicze.
Zwykłe hydro się nie obniża po przekroczeniu prędkości - robi to tylko
hydractive III i wyższe.
Przejeżdzanie spiących policjantów z dużą prędkością dotyczyło modelu CX
itp, itd..

> bardziej mi chodzi kupić takiego xm ("baza na nowoczesne auto") i go
> podopasać :), zresztą c6 już średnio pasuje w ostatnie
> rozwiązania technologiczne, nawet cena już w dół leci bardzo.

Gratulacje drogi Watsonie. jak już rozpracujesz multiplex żeby wpiąć do
niego dodatkowe urządzenia to się pochwal, będziesz sławny.
Jakby co to pamiętaj, że jedna poduszka gumowa mcphersona do XM to jakieś
1500 zł, więc mało kto wymienia, przez co mało jest prawidłowo utrzymanych
XM w tym kraju, A to nie jedyny jego problem. Pomijając oczywiście
kompletny brak miejsca na cokolwiek pod maską powyżej modelu 2.0


ok, xm był tylko przykładem - nie śledzę tego aż tak :)
nie wiem co kiedy tam było - ale z tego wynika że ich konkurencja bardzo
bardzo wyprzedziła ;)

no to weźmy na "baze" 11letniego merca - w220 z 1998 on już ma airmatic z
wszystimi bajerami z renault + szybkie zawiesznie do korekcji przechylania
na zakrętach. (chyba model 1998 to miał, czy dopiero fl z 2002?)

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Kwiecien 05 2009 10:35:37
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 4 Apr 2009 23:47:29 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

no to weźmy na "baze" 11letniego merca - w220 z 1998 on już ma airmatic z
wszystimi bajerami z renault + szybkie zawiesznie do korekcji przechylania
na zakrętach. (chyba model 1998 to miał, czy dopiero fl z 2002?)

1. w W220 wystarczającym sukcesem będzie zwalczenie rdzy
2. na pewno nie ma zabawek z renault, skoro wczesniejszy nivomat to było
własne opracowanie które na każdym kroku pokazywało ile Mercedes się
postarał, żeby ominąć patenty Citroena.
3. JEDEN (słownie jeden) siłownik pneumatyczny do Renault kosztował jakiś
czas temu 3500 zł + VAT, dostępne wyłacznie w ASO.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

7 Data: Kwiecien 05 2009 10:51:27
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Michał 

1. w W220 wystarczającym sukcesem będzie zwalczenie rdzy

ee chyba bez przesady ?

2. na pewno nie ma zabawek z renault, skoro wczesniejszy nivomat to było
własne opracowanie które na każdym kroku pokazywało ile Mercedes się
postarał, żeby ominąć patenty Citroena.

chodziło mi o obniżanie utwardzxanie itp.

3. JEDEN (słownie jeden) siłownik pneumatyczny do Renault kosztował jakiś
czas temu 3500 zł + VAT, dostępne wyłacznie w ASO.


mam safrane ;)


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

8 Data: Kwiecien 05 2009 12:02:23
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 5 Apr 2009 10:51:27 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

chodziło mi o obniżanie utwardzxanie itp.


zawieszenie hydropneumatyczne NIE służy do utrwardzania i obniżania
zawszenia. Wręcz przeciwnie.


3. JEDEN (słownie jeden) siłownik pneumatyczny do Renault kosztował jakiś
czas temu 3500 zł + VAT, dostępne wyłacznie w ASO.

mam safrane ;)


z pneumatycznym zawieszeniem? sprawnym?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

9 Data: Kwiecien 05 2009 11:19:46
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Michał 

> chodziło mi o obniżanie utwardzxanie itp.
>

zawieszenie hydropneumatyczne NIE służy do utrwardzania i obniżania
zawszenia. Wręcz przeciwnie.

służy, wiem bo jeździłem :)



>> 3. JEDEN (słownie jeden) siłownik pneumatyczny do Renault kosztował jakiś
>> czas temu 3500 zł + VAT, dostępne wyłacznie w ASO.
>>
> mam safrane ;)
>

z pneumatycznym zawieszeniem? sprawnym?


nie, "ze zwykłym", jak kupowałem to jedyny hydro był po dachowaniu :(
amortyzatory takie po 1.8k czy jakoś tak ale to się nie niszczy, więc nie
wiem. Co tam robią kabelki i chyba rurka lub gruby kabel?.

ale spoko następne auto już z pełnym hydro, lub vel satis :)

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

10 Data: Kwiecien 05 2009 13:12:10
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 5 Apr 2009 11:19:46 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

służy, wiem bo jeździłem :)


Uwierz. Nie służy.
W hydractive I służy do zmiękczania - elektrozawór DOŁĄCZA dodatkowe kule,
żeby zmiękczyć zawieszenie. Pozycja SPORT na powrót odłącza.
Pozycje podniesione typowe dla zawieszenia hydropneumatycznego służą nie do
utwardzenia, tylko do pokonywania drobnych przeszkód - koleiny, krawężniki
itp. Nie powinno sie na tej pozycji normalnie jeździć

nie, "ze zwykłym", jak kupowałem to jedyny hydro był po dachowaniu :(
amortyzatory takie po 1.8k czy jakoś tak ale to się nie niszczy, więc nie
wiem. Co tam robią kabelki i chyba rurka lub gruby kabel?.

ale spoko następne auto już z pełnym hydro, lub vel satis :)


Renault nie ma zawieszenia hydraulicznego, doucz się chłopie bo aż przykro
czytać.
Renault ma normalne zawieszenie sprężynowe. Modele wypasione mają OPRÓCZ
sprężyn i amortyzatorów pneumatyczne miechy służące do samopoziomowania i
regulacji wysokości nadwozia. Dodatkowo mają elektronicznie regulowaną
twardość zawieszenia. Nie ma to nic wspólnego z hydropneumatycznym
zawieszeniem Citroena.
I jak pisałem - amortyzator z miechem do Safrane kosztuje 3500 a nie 1700 -
chyba że ostatnio coś się zmieniło. Dlatego wszyscy którzy to mają i mają z
tym problemy, zmieniają amortyzatory na normalne, bo jest taka możliwosć.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

11 Data: Kwiecien 05 2009 15:18:34
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Michał 

> służy, wiem bo jeździłem :)
>

Uwierz. Nie służy.
W hydractive I służy do zmiękczania - elektrozawór DOŁĄCZA dodatkowe kule,
żeby zmiękczyć zawieszenie. Pozycja SPORT na powrót odłącza.
Pozycje podniesione typowe dla zawieszenia hydropneumatycznego służą nie do
utwardzenia, tylko do pokonywania drobnych przeszkód - koleiny, krawężniki
itp. Nie powinno sie na tej pozycji normalnie jeździć

ok, może nie wiem :), xm odpadł ze względu na bezpieczeństwo i jednak
poprzednia epoka to była, tz dzisiaj to 2 ery wstecz :) tak po mojemu licząc.


> nie, "ze zwykłym", jak kupowałem to jedyny hydro był po dachowaniu :(
> amortyzatory takie po 1.8k czy jakoś tak ale to się nie niszczy, więc nie
> wiem. Co tam robią kabelki i chyba rurka lub gruby kabel?.
>
> ale spoko następne auto już z pełnym hydro, lub vel satis :)
>

Renault nie ma zawieszenia hydraulicznego, doucz się chłopie bo aż przykro
czytać.
Renault ma normalne zawieszenie sprężynowe. Modele wypasione mają OPRÓCZ
sprężyn i amortyzatorów pneumatyczne miechy służące do samopoziomowania i
regulacji wysokości nadwozia. Dodatkowo mają elektronicznie regulowaną
twardość zawieszenia. Nie ma to nic wspólnego z hydropneumatycznym
zawieszeniem Citroena.
I jak pisałem - amortyzator z miechem do Safrane kosztuje 3500 a nie 1700 -
chyba że ostatnio coś się zmieniło. Dlatego wszyscy którzy to mają i mają z
tym problemy, zmieniają amortyzatory na normalne, bo jest taka możliwosć.

hmmm, no to nie wiem co mam, ale kuli żadnej tam nie ma.
jakieś dziwne kabelki są, wygląda jak by sam jakieś ustawienia zmieniał.
ale jakie ??? przełącznika wyżej/niżej nie mam w moim modelu :(
czyli w safranach sprężyny były zawsze ? to nie albo sprężyny albo
coś innego ?

ale ok to nie istotne. jeździ dobrze się prowadzi i wpoślizgi nie wpada
co by nie robić, tylko opony niszczy szybko (na dziurach).

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

12 Data: Kwiecien 05 2009 16:25:41
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 5 Apr 2009 15:18:34 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

hmmm, no to nie wiem co mam, ale kuli żadnej tam nie ma.
jakieś dziwne kabelki są, wygląda jak by sam jakieś ustawienia zmieniał.
ale jakie ??? przełącznika wyżej/niżej nie mam w moim modelu :(
czyli w safranach sprężyny były zawsze ? to nie albo sprężyny albo
coś innego ?

nie ma żadnych kul bo to nie pneumatyka. miech jest częścią amortyzatora
Sprężyny są zawsze. Przełączniki - jak są - znajdują się obok dźwigni
biegów. Ty pewnie masz tam zaślepki

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

13 Data: Kwiecien 05 2009 15:41:54
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Michał 


> hmmm, no to nie wiem co mam, ale kuli żadnej tam nie ma.
> jakieś dziwne kabelki są, wygląda jak by sam jakieś ustawienia zmieniał.
> ale jakie ??? przełącznika wyżej/niżej nie mam w moim modelu :(
> czyli w safranach sprężyny były zawsze ? to nie albo sprężyny albo
> coś innego ?

nie ma żadnych kul bo to nie pneumatyka. miech jest częścią amortyzatora
Sprężyny są zawsze. Przełączniki - jak są - znajdują się obok dźwigni
biegów. Ty pewnie masz tam zaślepki


wow czyli tam wszytsko siedziało w amortyzatorze.
ok, cena amortyzatora nie ma znaczenia, itp.. z ciekawości pytałem się
co się daje dołożyć do powiedzmy 10 letniego auta które już ma to hydro
(citroenowski, z vw, merca czy renault ), gps, automat, wazy ze 2 tony,
xenony, tempomat i całą tą reszte co mieć powinno.

i co daje się doinstalować lub będzie się dało ?

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

14 Data: Kwiecien 05 2009 16:49:42
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 5 Apr 2009 15:41:54 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

wow czyli tam wszytsko siedziało w amortyzatorze.

nie, nie wszystko.WTP2

ok, cena amortyzatora nie ma znaczenia, itp.. z ciekawości pytałem się
co się daje dołożyć do powiedzmy 10 letniego auta które już ma to hydro
(citroenowski, z vw, merca czy renault ), gps, automat, wazy ze 2 tony,
xenony, tempomat i całą tą reszte co mieć powinno.
i co daje się doinstalować lub będzie się dało ?


widzę, że w dalszym ciągu traktujesz nawet elementarną wiedzę jako zbędny
balast. W takiej sytuacji odpowiedź brzmi - nie, nie bedzie się dało.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

15 Data: Kwiecien 05 2009 15:18:34
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Michał 

> służy, wiem bo jeździłem :)
>

Uwierz. Nie służy.
W hydractive I służy do zmiękczania - elektrozawór DOŁĄCZA dodatkowe kule,
żeby zmiękczyć zawieszenie. Pozycja SPORT na powrót odłącza.
Pozycje podniesione typowe dla zawieszenia hydropneumatycznego służą nie do
utwardzenia, tylko do pokonywania drobnych przeszkód - koleiny, krawężniki
itp. Nie powinno sie na tej pozycji normalnie jeździć

ok, może nie wiem :), xm odpadł ze względu na bezpieczeństwo i jednak
poprzednia epoka to była, tz dzisiaj to 2 ery wstecz :) tak po mojemu licząc.


> nie, "ze zwykłym", jak kupowałem to jedyny hydro był po dachowaniu :(
> amortyzatory takie po 1.8k czy jakoś tak ale to się nie niszczy, więc nie
> wiem. Co tam robią kabelki i chyba rurka lub gruby kabel?.
>
> ale spoko następne auto już z pełnym hydro, lub vel satis :)
>

Renault nie ma zawieszenia hydraulicznego, doucz się chłopie bo aż przykro
czytać.
Renault ma normalne zawieszenie sprężynowe. Modele wypasione mają OPRÓCZ
sprężyn i amortyzatorów pneumatyczne miechy służące do samopoziomowania i
regulacji wysokości nadwozia. Dodatkowo mają elektronicznie regulowaną
twardość zawieszenia. Nie ma to nic wspólnego z hydropneumatycznym
zawieszeniem Citroena.
I jak pisałem - amortyzator z miechem do Safrane kosztuje 3500 a nie 1700 -
chyba że ostatnio coś się zmieniło. Dlatego wszyscy którzy to mają i mają z
tym problemy, zmieniają amortyzatory na normalne, bo jest taka możliwosć.

hmmm, no to nie wiem co mam, ale kuli żadnej tam nie ma.
jakieś dziwne kabelki są, wygląda jak by sam jakieś ustawienia zmieniał.
ale jakie ??? przełącznika wyżej/niżej nie mam w moim modelu :(
czyli w safranach sprężyny były zawsze ? to nie albo sprężyny albo
coś innego ?

ale ok to nie istotne. jeździ dobrze się prowadzi i wpoślizgi nie wpada
co by nie robić, tylko opony niszczy szybko (na dziurach).

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

16 Data: Kwiecien 05 2009 10:48:15
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

  Michał pisze:

To czego nie daje się przełożyć to wiem:
-4x4 i komputery
4x4 - wyjątkowo można - ale to nie jest robota dla amatora na parkingu pod blokiem ;)
-hydro i komputery od tego
j.w.
-esp
-i dużego silnika :)
auto z silnikiem np. 1.1 -> 2.0 - czasem można.
Im starsze auto (konstrukcyjnie) tym większa szansa na wykonanie przeszczepu. Oczywiście w graniach wyznaczonych przez daną konstrukcję bo był też model z dużym silnikiem.


a czy realne są takie, lub inne - napiszcie ? rzeczy:

-tempomat z radarem (może start/stop)
Tempomat - w niektórych nowoczesnych samochodach jest to prawie banalne - sprowadza sie do dołożenia dźwigni sterującej i zabawy z komputerem.

-doświetlanie zakrętów ? (to chyba proste)
powiązane z kierunkowskazami - banał
powiązane z obracaniem kierownicy - skomplikowane, ale nie niemożliwe.

-kamera cofania
są na allegro - dołożyć się da bezproblemowo

-automatyczne parkownanie
a działa ? (poza reklamami)

coś z tego daje się kupić i zamontować ?
jest jeszcze coś co rózni auta z 2009 od tych z 1999 ?

a może ktoś wie co będzie następnę :) w następnych modelach ?
któy producent teraz wprowadzi nowy wypasiony model z bajerami ?


--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

17 Data: Kwiecien 05 2009 11:55:57
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: JG 

Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
(...)

-automatyczne parkownanie
a działa ? (poza reklamami)
Nie.
W ciągu 15 tys. km użyłem tego dwukrotnie, tylko i wyłącznie do demonstracji. Sam to zrobisz zdecydowanie szybciej, mniejsza jest też szansa zarysowania felgi o krawężnik, którego nie wykryją czujniki.

pozdrawiam,
JG

18 Data: Kwiecien 05 2009 11:10:30
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Michał 

> To czego nie daje się przełożyć to wiem:
> -4x4 i komputery
4x4 - wyjątkowo można - ale to nie jest robota dla amatora na parkingu

ale tylko do samochododów które to miały ?

(nie móie że będe to robić oczywiście :), czysto teoretycznie)

pod blokiem ;)
> -hydro i komputery od tego

aha, tz. "zestaw" poduszki pompa to takie ogrągłe z cisnieniem - "kula";)
+jakiś sterownik ? czy też z modelu w którym było ?

j.w.
> -esp
> -i dużego silnika :)
auto z silnikiem np. 1.1 -> 2.0 - czasem można.
Im starsze auto (konstrukcyjnie) tym większa szansa na wykonanie
przeszczepu. Oczywiście w graniach wyznaczonych przez daną konstrukcję
bo był też model z dużym silnikiem.

ok cyli poprostu silnik z mocniejszej wersji ?
jak juz chcemy z v6 robić v8 to niebardzo jak nie było ?

> a czy realne są takie, lub inne - napiszcie ? rzeczy:
>
> -tempomat z radarem (może start/stop)
Tempomat - w niektórych nowoczesnych samochodach jest to prawie banalne
- sprowadza sie do dołożenia dźwigni sterującej i zabawy z komputerem.

zostawiają wbudowany radar i dzwigienki nie dają ?
a powiedzmy że mamy stare auto ze zwykłym tempomatem, czy  radar
da się podpiąć ? (teoretycznie :) )



> -doświetlanie zakrętów ? (to chyba proste)
powiązane z kierunkowskazami - banał
powiązane z obracaniem kierownicy - skomplikowane, ale nie niemożliwe.

ok :)

można uznać że w starych autach było to do zczytania- tylko chyba nie prosto,
bo gps chyba tego wymagał + prędkość, lub sama preość z kół.

> -kamera cofania
są na allegro - dołożyć się da bezproblemowo

ok :)

> -automatyczne parkownanie
a działa ? (poza reklamami)

tego nie wiem :) ale system ma z 4 lata już,
i kolejni producenci go montują.


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

19 Data: Kwiecien 05 2009 13:53:24
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

  Michał pisze:

To czego nie daje się przełożyć to wiem:
-4x4 i komputery
4x4 - wyjątkowo można - ale to nie jest robota dla amatora na parkingu

ale tylko do samochododów które to miały ?
(nie móie że będe to robić oczywiście :), czysto teoretycznie)
Owszem - gdy producent to przewidział. Choć specjalistyczne firmy za odpowiednią opłatą potrafią zaadoptować i inne samochody
np: http://www.dangel.fr - nadworny tuner PSA.

pod blokiem ;)
-hydro i komputery od tego

aha, tz. "zestaw" poduszki pompa to takie ogrągłe z cisnieniem - "kula";)
+jakiś sterownik ? czy też z modelu w którym było ?
Poza nowym Citroenem C5 (III) nie było w zasadzie modelu z zawieszeniem hydropneumatycznym, który występował by jednocześnie z wersją "sprężynową".
Do klasycznej hydropneumatyki nie jest potrzebna jakakolwiek elektronika Musi być dopiero w bardziej skomplikowanym układzie (regulacja twardości, czy niwelowanie przechyłów bocznych). A "da się" zaadoptować do aut nie wyposażonych pierwotnie w takie udogodnienie - np. jeździ po Polsce Citroen C15 z hydro, był też badany Polonez Hydro..

-i dużego silnika :)
auto z silnikiem np. 1.1 -> 2.0 - czasem można.
Im starsze auto (konstrukcyjnie) tym większa szansa na wykonanie przeszczepu. Oczywiście w graniach wyznaczonych przez daną konstrukcję bo był też model z dużym silnikiem.

ok cyli poprostu silnik z mocniejszej wersji ?
jak juz chcemy z v6 robić v8 to niebardzo jak nie było ?
Jak się zmieści, (i to nie tylko silnik, ale też skrzynia itd.). Dodatkowo sama konstrukcja i zawieszenie musi też przenieść obciążenia od znacznie cięższego i mocniejszego silnika... Nie mówiąc np. o zwiększonych wibracjach (rozsypywanie się Polonezów Diesel ...). Czasem słabe wersje mają elementy wytrzymałościowe o mniejszych przekrojach :(

a czy realne są takie, lub inne - napiszcie ? rzeczy:

-tempomat z radarem (może start/stop)
Tempomat - w niektórych nowoczesnych samochodach jest to prawie banalne - sprowadza sie do dołożenia dźwigni sterującej i zabawy z komputerem.

zostawiają wbudowany radar i dzwigienki nie dają ?
a powiedzmy że mamy stare auto ze zwykłym tempomatem, czy  radar da się podpiąć ? (teoretycznie :) )
Może źle napisałem - miałem na myśli tylko tempomat do auta w niego nie wyposażonego. :(
O radarze kontrolującym odległość od poprzedzającego pojazdu "zrób to sam" nie słyszałem ;)

-doświetlanie zakrętów ? (to chyba proste)
powiązane z kierunkowskazami - banał
powiązane z obracaniem kierownicy - skomplikowane, ale nie niemożliwe.
ok :)

można uznać że w starych autach było to do zczytania- tylko chyba nie prosto, bo gps chyba tego wymagał + prędkość, lub sama preość z kół.
Nie rozumiem - sczytywanie ruchów kierownicy na drodze mechanicznej wprowadzono dość dawno (gdy było to potrzebne np. dla zawieszenia) - tylko dodać kalkulator dla celów doświetlania.
Co ma do tego GPS?

-automatyczne parkownanie
a działa ? (poza reklamami)

tego nie wiem :) ale system ma z 4 lata już,
i kolejni producenci go montują.
Może w ramach wypasu - ale nie do użytku w normalnych warunkach ...

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

20 Data: Kwiecien 05 2009 14:20:07
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: J.F. 

On Sun, 5 Apr 2009 11:10:30 +0000 (UTC),   Michał wrote:

> To czego nie daje się przełożyć to wiem:
> -4x4 i komputery
4x4 - wyjątkowo można - ale to nie jest robota dla amatora na parkingu

ale tylko do samochododów które to miały ?

Na Discovery widac ze w dobrze wyposazonym garazu mozna samochod od
podstaw zrobic, wiec zasadniczo da sie w kazdym aucie.

O ile potrafisz wybebeszyc wszystko spod maski, zmienic podluznice i
lapy silnika, bo nowy bedzie podluzny, przerobic podloge zeby sie
skrzynia zmiescila i wal do tylu, a z tylu przerobic pol auta zeby sie
dyfer zmiescil i byc moze nowa zawiecha..

J.

21 Data: Kwiecien 05 2009 11:40:30
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Max_P 


" Michał"

co z tego daje się kupić?, co jest użyteczne a co nie?
(tz. już się następna epoka zmieniła i "full wypas" z 1999 w 2005 był ok,
ale mamy juz 2009).

a czy realne są takie, lub inne - napiszcie ? rzeczy:

coś z tego daje się kupić i zamontować ?
jest jeszcze coś co rózni auta z 2009 od tych z 1999 ?

Do starego auta dokup sobie niebiesko-fioletowe podswietlenie podłogi od
środka i od zewnątrz. Noo, może jeszcze ksenony i kamerę cofnia True Color.
Wystarczy. Reszta to bajery.

Max

22 Data: Kwiecien 05 2009 10:10:38
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: ArmenVanBuran 

Alkomat który po badaniu sygnalizuje zielonym lub
czerwonym ledem zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu.
Pod ledy podłączyć jakiś przekaźnik który podaje napięcie
na rozrusznik lub pompę paliwa w zależności od koloru leda.
Czerwony led brak napięcia, zielony jest napięcie.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

23 Data: Kwiecien 05 2009 14:12:30
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: J.F. 

On Sat, 4 Apr 2009 23:01:55 +0000 (UTC),   Michał wrote:

Chodzi mi o to że dzisiaj nowe auta "z salonu;)" mają kamerkę do czytania
znaków (nawet ople!), radary, czujniki zjeżdzania z pasa, noktowizory itp...

co z tego daje się kupić?, co jest użyteczne a co nie?
(tz. już się następna epoka zmieniła i "full wypas" z 1999 w 2005 był ok,
ale mamy juz 2009).

IMO - wez sie do roboty platnej a nie garazowej i zarob sobie za rok
na wypas z rocznika powiedzmy 2006

a czy realne są takie, lub inne - napiszcie ? rzeczy:
-tempomat z radarem (może start/stop)
-może jakies czytanie znaków, może są w nawigacjach, lub
nawigacjach na komórki bo mają kamerkę ?
-doświetlanie zakrętów ? (to chyba proste)
[..]

cala ta elektronika moze byc mocno zintegrowana z reszta samochodu. I
przelozenie moze byc bardzo klopotliwe - jak sie okaze ze trzeba np
bieg zmienic zeby zwolnic, albo wyswietlacz gdzies dostawic na desce
... i po co to wszystko - pochwalic sie przed dziewczyna full wypasem
na glucie w samochodzie ktory sie wkrotce sprzeda ?

-noktowizor

Noktowizor jest passe, juz sie nawet w USA nie chcial sprzedawac w
czasach koniunktury, a co dopiero kryzysu :-)

J.

24 Data: Kwiecien 05 2009 15:48:17
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Michał 


>co z tego daje się kupić?, co jest użyteczne a co nie?
>(tz. już się następna epoka zmieniła i "full wypas" z 1999 w 2005 był ok,
>ale mamy juz 2009).

IMO - wez sie do roboty platnej a nie garazowej i zarob sobie za rok
na wypas z rocznika powiedzmy 2006

najprostrze rozwiązania są najlepsze ;)


>a czy realne są takie, lub inne - napiszcie ? rzeczy:
>-tempomat z radarem (może start/stop)
>-może jakies czytanie znaków, może są w nawigacjach, lub
> nawigacjach na komórki bo mają kamerkę ?
>-doświetlanie zakrętów ? (to chyba proste)
[..]

cala ta elektronika moze byc mocno zintegrowana z reszta samochodu. I
przelozenie moze byc bardzo klopotliwe - jak sie okaze ze trzeba np
bieg zmienic zeby zwolnic, albo wyswietlacz gdzies dostawic na desce
... i po co to wszystko - pochwalic sie przed dziewczyna full wypasem
na glucie w samochodzie ktory sie wkrotce sprzeda ?

>-noktowizor

Noktowizor jest passe, juz sie nawet w USA nie chcial sprzedawac w
czasach koniunktury, a co dopiero kryzysu :-)

żeby się dowiedzieć co się da a co nie :)

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

25 Data: Kwiecien 05 2009 16:50:28
Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
Autor: Szymon Machel 


Użytkownik " Michał"  napisał w wiadomości

co z tego daje się kupić?, co jest użyteczne a co nie?

Kierowca.
Jest użyteczny.
Czsasami nawet bardzo by się przydał :-)

Szymon

xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?



Grupy dyskusyjne