xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ?
1 | Data: Kwiecien 04 2009 23:01:55 |
Temat: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | |
Autor: Michał | Witam, 2 |
Data: Kwiecien 05 2009 00:12:28 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sat, 4 Apr 2009 23:01:55 +0000 (UTC), Michał napisał(a): -hydro i komputery od tego Hydro się da ale nie z taniego zestawu z alledrogo. Goście przełożyli hydraulikę do C15. Większy silnik też dostał. Gdzieś w necie były fotki tej operacji. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. 3 |
Data: Kwiecien 04 2009 23:25:35 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Michał | > -hydro i komputery od tego wow :) i się utwardzał jak się szalało, obniżał po przekroczeniu prędkości "i pływał" jak zwykłe hydro ? lub bardziej jak "żelazko", cicho i superstabilnie na koleinach, dziur już nie trzeba unikać a w krawężnik można przywalić 50 ;) bardziej mi chodzi kupić takiego xm ("baza na nowoczesne auto") i go podopasać :), zresztą c6 już średnio pasuje w ostatnie rozwiązania technologiczne, nawet cena już w dół leci bardzo. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 4 |
Data: Kwiecien 05 2009 00:31:11 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sat, 4 Apr 2009 23:25:35 +0000 (UTC), Michał napisał(a): wow :) i się utwardzał jak się szalało, obniżał po przekroczeniu prędkości Przestań czytac powieści awanturnicze. Zwykłe hydro się nie obniża po przekroczeniu prędkości - robi to tylko hydractive III i wyższe. Przejeżdzanie spiących policjantów z dużą prędkością dotyczyło modelu CX itp, itd.. bardziej mi chodzi kupić takiego xm ("baza na nowoczesne auto") i go Gratulacje drogi Watsonie. jak już rozpracujesz multiplex żeby wpiąć do niego dodatkowe urządzenia to się pochwal, będziesz sławny. Jakby co to pamiętaj, że jedna poduszka gumowa mcphersona do XM to jakieś 1500 zł, więc mało kto wymienia, przez co mało jest prawidłowo utrzymanych XM w tym kraju, A to nie jedyny jego problem. Pomijając oczywiście kompletny brak miejsca na cokolwiek pod maską powyżej modelu 2.0 -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. 5 |
Data: Kwiecien 04 2009 23:47:29 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Michał | > przywalić 50 ;) ok, xm był tylko przykładem - nie śledzę tego aż tak :) nie wiem co kiedy tam było - ale z tego wynika że ich konkurencja bardzo bardzo wyprzedziła ;) no to weźmy na "baze" 11letniego merca - w220 z 1998 on już ma airmatic z wszystimi bajerami z renault + szybkie zawiesznie do korekcji przechylania na zakrętach. (chyba model 1998 to miał, czy dopiero fl z 2002?) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 6 |
Data: Kwiecien 05 2009 10:35:37 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sat, 4 Apr 2009 23:47:29 +0000 (UTC), Michał napisał(a): no to weźmy na "baze" 11letniego merca - w220 z 1998 on już ma airmatic z 1. w W220 wystarczającym sukcesem będzie zwalczenie rdzy 2. na pewno nie ma zabawek z renault, skoro wczesniejszy nivomat to było własne opracowanie które na każdym kroku pokazywało ile Mercedes się postarał, żeby ominąć patenty Citroena. 3. JEDEN (słownie jeden) siłownik pneumatyczny do Renault kosztował jakiś czas temu 3500 zł + VAT, dostępne wyłacznie w ASO. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. 7 |
Data: Kwiecien 05 2009 10:51:27 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Michał | 1. w W220 wystarczającym sukcesem będzie zwalczenie rdzy ee chyba bez przesady ? 2. na pewno nie ma zabawek z renault, skoro wczesniejszy nivomat to było chodziło mi o obniżanie utwardzxanie itp. 3. JEDEN (słownie jeden) siłownik pneumatyczny do Renault kosztował jakiś mam safrane ;) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 8 |
Data: Kwiecien 05 2009 12:02:23 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 5 Apr 2009 10:51:27 +0000 (UTC), Michał napisał(a): chodziło mi o obniżanie utwardzxanie itp. zawieszenie hydropneumatyczne NIE służy do utrwardzania i obniżania zawszenia. Wręcz przeciwnie. 3. JEDEN (słownie jeden) siłownik pneumatyczny do Renault kosztował jakiśmam safrane ;) z pneumatycznym zawieszeniem? sprawnym? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. 9 |
Data: Kwiecien 05 2009 11:19:46 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Michał | > chodziło mi o obniżanie utwardzxanie itp. służy, wiem bo jeździłem :)
nie, "ze zwykłym", jak kupowałem to jedyny hydro był po dachowaniu :( amortyzatory takie po 1.8k czy jakoś tak ale to się nie niszczy, więc nie wiem. Co tam robią kabelki i chyba rurka lub gruby kabel?. ale spoko następne auto już z pełnym hydro, lub vel satis :) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 10 |
Data: Kwiecien 05 2009 13:12:10 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 5 Apr 2009 11:19:46 +0000 (UTC), Michał napisał(a): służy, wiem bo jeździłem :) Uwierz. Nie służy. W hydractive I służy do zmiękczania - elektrozawór DOŁĄCZA dodatkowe kule, żeby zmiękczyć zawieszenie. Pozycja SPORT na powrót odłącza. Pozycje podniesione typowe dla zawieszenia hydropneumatycznego służą nie do utwardzenia, tylko do pokonywania drobnych przeszkód - koleiny, krawężniki itp. Nie powinno sie na tej pozycji normalnie jeździć nie, "ze zwykłym", jak kupowałem to jedyny hydro był po dachowaniu :( Renault nie ma zawieszenia hydraulicznego, doucz się chłopie bo aż przykro czytać. Renault ma normalne zawieszenie sprężynowe. Modele wypasione mają OPRÓCZ sprężyn i amortyzatorów pneumatyczne miechy służące do samopoziomowania i regulacji wysokości nadwozia. Dodatkowo mają elektronicznie regulowaną twardość zawieszenia. Nie ma to nic wspólnego z hydropneumatycznym zawieszeniem Citroena. I jak pisałem - amortyzator z miechem do Safrane kosztuje 3500 a nie 1700 - chyba że ostatnio coś się zmieniło. Dlatego wszyscy którzy to mają i mają z tym problemy, zmieniają amortyzatory na normalne, bo jest taka możliwosć. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. 11 |
Data: Kwiecien 05 2009 15:18:34 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Michał | > służy, wiem bo jeździłem :) ok, może nie wiem :), xm odpadł ze względu na bezpieczeństwo i jednak poprzednia epoka to była, tz dzisiaj to 2 ery wstecz :) tak po mojemu licząc. > nie, "ze zwykłym", jak kupowałem to jedyny hydro był po dachowaniu :( hmmm, no to nie wiem co mam, ale kuli żadnej tam nie ma. jakieś dziwne kabelki są, wygląda jak by sam jakieś ustawienia zmieniał. ale jakie ??? przełącznika wyżej/niżej nie mam w moim modelu :( czyli w safranach sprężyny były zawsze ? to nie albo sprężyny albo coś innego ? ale ok to nie istotne. jeździ dobrze się prowadzi i wpoślizgi nie wpada co by nie robić, tylko opony niszczy szybko (na dziurach). pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 12 |
Data: Kwiecien 05 2009 16:25:41 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 5 Apr 2009 15:18:34 +0000 (UTC), Michał napisał(a): hmmm, no to nie wiem co mam, ale kuli żadnej tam nie ma. nie ma żadnych kul bo to nie pneumatyka. miech jest częścią amortyzatora Sprężyny są zawsze. Przełączniki - jak są - znajdują się obok dźwigni biegów. Ty pewnie masz tam zaślepki -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. 13 |
Data: Kwiecien 05 2009 15:41:54 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Michał |
> hmmm, no to nie wiem co mam, ale kuli żadnej tam nie ma. wow czyli tam wszytsko siedziało w amortyzatorze. ok, cena amortyzatora nie ma znaczenia, itp.. z ciekawości pytałem się co się daje dołożyć do powiedzmy 10 letniego auta które już ma to hydro (citroenowski, z vw, merca czy renault ), gps, automat, wazy ze 2 tony, xenony, tempomat i całą tą reszte co mieć powinno. i co daje się doinstalować lub będzie się dało ? pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 14 |
Data: Kwiecien 05 2009 16:49:42 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 5 Apr 2009 15:41:54 +0000 (UTC), Michał napisał(a): wow czyli tam wszytsko siedziało w amortyzatorze. nie, nie wszystko.WTP2 ok, cena amortyzatora nie ma znaczenia, itp.. z ciekawości pytałem się widzę, że w dalszym ciągu traktujesz nawet elementarną wiedzę jako zbędny balast. W takiej sytuacji odpowiedź brzmi - nie, nie bedzie się dało. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. 15 |
Data: Kwiecien 05 2009 15:18:34 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Michał | > służy, wiem bo jeździłem :) ok, może nie wiem :), xm odpadł ze względu na bezpieczeństwo i jednak poprzednia epoka to była, tz dzisiaj to 2 ery wstecz :) tak po mojemu licząc. > nie, "ze zwykłym", jak kupowałem to jedyny hydro był po dachowaniu :( hmmm, no to nie wiem co mam, ale kuli żadnej tam nie ma. jakieś dziwne kabelki są, wygląda jak by sam jakieś ustawienia zmieniał. ale jakie ??? przełącznika wyżej/niżej nie mam w moim modelu :( czyli w safranach sprężyny były zawsze ? to nie albo sprężyny albo coś innego ? ale ok to nie istotne. jeździ dobrze się prowadzi i wpoślizgi nie wpada co by nie robić, tylko opony niszczy szybko (na dziurach). pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 16 |
Data: Kwiecien 05 2009 10:48:15 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | Michał pisze: To czego nie daje się przełożyć to wiem:4x4 - wyjątkowo można - ale to nie jest robota dla amatora na parkingu pod blokiem ;) -hydro i komputery od tegoj.w. -espauto z silnikiem np. 1.1 -> 2.0 - czasem można. Im starsze auto (konstrukcyjnie) tym większa szansa na wykonanie przeszczepu. Oczywiście w graniach wyznaczonych przez daną konstrukcję bo był też model z dużym silnikiem. Tempomat - w niektórych nowoczesnych samochodach jest to prawie banalne - sprowadza sie do dołożenia dźwigni sterującej i zabawy z komputerem. -doświetlanie zakrętów ? (to chyba proste)powiązane z kierunkowskazami - banał powiązane z obracaniem kierownicy - skomplikowane, ale nie niemożliwe. -kamera cofaniasą na allegro - dołożyć się da bezproblemowo -automatyczne parkownaniea działa ? (poza reklamami) coś z tego daje się kupić i zamontować ? a może ktoś wie co będzie następnę :) w następnych modelach ? -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 17 |
Data: Kwiecien 05 2009 11:55:57 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: JG | Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze: Nie.-automatyczne parkownaniea działa ? (poza reklamami) W ciągu 15 tys. km użyłem tego dwukrotnie, tylko i wyłącznie do demonstracji. Sam to zrobisz zdecydowanie szybciej, mniejsza jest też szansa zarysowania felgi o krawężnik, którego nie wykryją czujniki. pozdrawiam, JG 18 |
Data: Kwiecien 05 2009 11:10:30 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Michał | > To czego nie daje się przełożyć to wiem: ale tylko do samochododów które to miały ? (nie móie że będe to robić oczywiście :), czysto teoretycznie) pod blokiem ;) aha, tz. "zestaw" poduszki pompa to takie ogrągłe z cisnieniem - "kula";) +jakiś sterownik ? czy też z modelu w którym było ? j.w. ok cyli poprostu silnik z mocniejszej wersji ? jak juz chcemy z v6 robić v8 to niebardzo jak nie było ? > a czy realne są takie, lub inne - napiszcie ? rzeczy: zostawiają wbudowany radar i dzwigienki nie dają ? a powiedzmy że mamy stare auto ze zwykłym tempomatem, czy radar da się podpiąć ? (teoretycznie :) )
ok :) można uznać że w starych autach było to do zczytania- tylko chyba nie prosto, bo gps chyba tego wymagał + prędkość, lub sama preość z kół. > -kamera cofania ok :) > -automatyczne parkownanie tego nie wiem :) ale system ma z 4 lata już, i kolejni producenci go montują. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 19 |
Data: Kwiecien 05 2009 13:53:24 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | Michał pisze: Owszem - gdy producent to przewidział. Choć specjalistyczne firmy za odpowiednią opłatą potrafią zaadoptować i inne samochodyTo czego nie daje się przełożyć to wiem:4x4 - wyjątkowo można - ale to nie jest robota dla amatora na parkingu np: http://www.dangel.fr - nadworny tuner PSA. Poza nowym Citroenem C5 (III) nie było w zasadzie modelu z zawieszeniem hydropneumatycznym, który występował by jednocześnie z wersją "sprężynową". Do klasycznej hydropneumatyki nie jest potrzebna jakakolwiek elektronika Musi być dopiero w bardziej skomplikowanym układzie (regulacja twardości, czy niwelowanie przechyłów bocznych). A "da się" zaadoptować do aut nie wyposażonych pierwotnie w takie udogodnienie - np. jeździ po Polsce Citroen C15 z hydro, był też badany Polonez Hydro.. Jak się zmieści, (i to nie tylko silnik, ale też skrzynia itd.). Dodatkowo sama konstrukcja i zawieszenie musi też przenieść obciążenia od znacznie cięższego i mocniejszego silnika... Nie mówiąc np. o zwiększonych wibracjach (rozsypywanie się Polonezów Diesel ...). Czasem słabe wersje mają elementy wytrzymałościowe o mniejszych przekrojach :(-i dużego silnika :)auto z silnikiem np. 1.1 -> 2.0 - czasem można. Może źle napisałem - miałem na myśli tylko tempomat do auta w niego nie wyposażonego. :( O radarze kontrolującym odległość od poprzedzającego pojazdu "zrób to sam" nie słyszałem ;) Nie rozumiem - sczytywanie ruchów kierownicy na drodze mechanicznej wprowadzono dość dawno (gdy było to potrzebne np. dla zawieszenia) - tylko dodać kalkulator dla celów doświetlania. Co ma do tego GPS? Może w ramach wypasu - ale nie do użytku w normalnych warunkach ...-automatyczne parkownaniea działa ? (poza reklamami) -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 20 |
Data: Kwiecien 05 2009 14:20:07 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: J.F. | On Sun, 5 Apr 2009 11:10:30 +0000 (UTC), Michał wrote: > To czego nie daje się przełożyć to wiem: Na Discovery widac ze w dobrze wyposazonym garazu mozna samochod od podstaw zrobic, wiec zasadniczo da sie w kazdym aucie. O ile potrafisz wybebeszyc wszystko spod maski, zmienic podluznice i lapy silnika, bo nowy bedzie podluzny, przerobic podloge zeby sie skrzynia zmiescila i wal do tylu, a z tylu przerobic pol auta zeby sie dyfer zmiescil i byc moze nowa zawiecha.. J. 21 |
Data: Kwiecien 05 2009 11:40:30 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Max_P |
co z tego daje się kupić?, co jest użyteczne a co nie? a czy realne są takie, lub inne - napiszcie ? rzeczy: coś z tego daje się kupić i zamontować ? Do starego auta dokup sobie niebiesko-fioletowe podswietlenie podłogi od środka i od zewnątrz. Noo, może jeszcze ksenony i kamerę cofnia True Color. Wystarczy. Reszta to bajery. Max 22 |
Data: Kwiecien 05 2009 10:10:38 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: ArmenVanBuran | Alkomat który po badaniu sygnalizuje zielonym lub 23 |
Data: Kwiecien 05 2009 14:12:30 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: J.F. | On Sat, 4 Apr 2009 23:01:55 +0000 (UTC), Michał wrote: Chodzi mi o to że dzisiaj nowe auta "z salonu;)" mają kamerkę do czytania co z tego daje się kupić?, co jest użyteczne a co nie? IMO - wez sie do roboty platnej a nie garazowej i zarob sobie za rok na wypas z rocznika powiedzmy 2006 a czy realne są takie, lub inne - napiszcie ? rzeczy:[..] cala ta elektronika moze byc mocno zintegrowana z reszta samochodu. I przelozenie moze byc bardzo klopotliwe - jak sie okaze ze trzeba np bieg zmienic zeby zwolnic, albo wyswietlacz gdzies dostawic na desce ... i po co to wszystko - pochwalic sie przed dziewczyna full wypasem na glucie w samochodzie ktory sie wkrotce sprzeda ? -noktowizor Noktowizor jest passe, juz sie nawet w USA nie chcial sprzedawac w czasach koniunktury, a co dopiero kryzysu :-) J. 24 |
Data: Kwiecien 05 2009 15:48:17 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Michał |
>co z tego daje się kupić?, co jest użyteczne a co nie? najprostrze rozwiązania są najlepsze ;) >a czy realne są takie, lub inne - napiszcie ? rzeczy: żeby się dowiedzieć co się da a co nie :) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 25 |
Data: Kwiecien 05 2009 16:50:28 | Temat: Re: xenony, gpsy, czujniki parkowania,.. co dalej ? | Autor: Szymon Machel |
co z tego daje się kupić?, co jest użyteczne a co nie? Kierowca. Jest użyteczny. Czsasami nawet bardzo by się przydał :-) Szymon |