żywotność silnika LPG/PB95
1 | Data: Lipiec 29 2007 10:55:28 |
Temat: żywotność silnika LPG/PB95 | |
Autor: nemo | Witam 2 |
Data: Lipiec 29 2007 10:58:47 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: KrzysiekPP | Drugie pytanko: jak z olejem? Mam teraz 10w40 polsyntetyk i mechanik wpisał Nie wiem jak ty ... ale ja odpalam zawsze na benzynie i jade jakies 2- 4k,m az wskazowka temperatury zacznie sie podnosic. A 12kkm na polsyntetyku to jest ok i nie trzeba tego zmieniac. -- Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl/ford/escort.jpg, TTI770 #19 3 |
Data: Lipiec 29 2007 13:38:37 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: Rafal... | Użytkownik "KrzysiekPP" napisał w wiadomości
A to ja już przewaznie wysiadam z auta po takim dystansie - ja zapalam na benzynie, przygazówka i już jade na gazie :-) -- Rafał - Tarnów rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl 4 |
Data: Lipiec 29 2007 10:58:58 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: Grejon | nemo pisze: Witam Hyhy... jak sobie 4 lata temu założyłem LPG, też się tym martwiłem, a teraz na benzynie to jeżdżę tylko wtedy jak silnik odpalam, no i zimą, żeby trochę silnik zagrzać zanim się przełączy. 80 kkm i silnik dalej pracuje. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 5 |
Data: Lipiec 29 2007 09:13:07 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: vneb | "nemo" wrote in Drugie pytanko: jak z olejem? Mam teraz 10w40 polsyntetyk i mechanik W autach z LPG jakie mam lub mialem olej niezaleznie od tego jaki byl wymieniam co 10kkm, bo co tyle wychodzi przeglad instalki i wymiana filterka gazu, wiec od razu olej i filtry oleju i powietrza. A jak jezdzisz na polsyntetyku to koszt oleju tez jest niewielki. vneb -- Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/ Żona: DU Lanos 1,5 DOHC + LPG :: sedan Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :) 6 |
Data: Lipiec 29 2007 11:25:31 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: Scyzoryk |
zainstalowanym LPG? jesli masz komputerek z temperatura, tzn autko przelacza sie na gaz dopiero jak silnik jest cieply to juz sam nie musisz nic sterowac. Jesli mozesz przelaczac sam przy dowolnej temp. to poprostu wyjezdzaj gaz zawsze do konca i ten dystans ktory przejedziesz na benzynie do najblizszej stacji mu wystarczy :) Dodatkowo zima rozgrzewaj samochod na benzynie. Wiem, że chodzi głównie o właściwości smarujące benzyny (LPG jest suche) raczej nie ma to wielkiego znaczenia. Jesli zrobisz przy kazdym uruchomieniu 1km i bedziesz pamietal zima o rozgrzaniu na benzynie to nic zlego mu sie nie stanie Drugie pytanko: jak z olejem? Mam teraz 10w40 polsyntetyk i mechanik nic nie skroci. Wymieniaj tak jak na benzynie. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 1.6 PMS edition Uniden 510 + AT1200 GSX 550 7 |
Data: Lipiec 29 2007 13:41:30 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: Rafal... | Użytkownik "Scyzoryk" napisał w wiadomości
Niby czemu, niby benzyna nie powoduje spłukiwania filmu olejowego?.... -- Rafał - Tarnów rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl 8 |
Data: Lipiec 29 2007 16:06:49 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: Scyzoryk |
najblizszej stacji mu wystarczy :) Dodatkowo zima rozgrzewaj samochod to juz nie dbanie o silnik a o instalacje gazowa. Membrany w parowniku na zimno zuzywaja sie duzo szybciej. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 1.6 PMS edition Uniden 510 + AT1200 GSX 550 9 |
Data: Lipiec 30 2007 11:12:11 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: Jakub Witkowski | Scyzoryk pisze: najblizszej stacji mu wystarczy :) Dodatkowo zima rozgrzewaj samochodNiby czemu, niby benzyna nie powoduje spłukiwania filmu olejowego?.... - jazda na benzynie: na membranie zmienne podciśnienie (naprężana w sposób zmienny) - jazda na gazie: z zasady pracy reduktora, membrana stale pod niemal zerowym ciśnieniem (praktycznie luźna) To co bardziej szkodzi membranie na zimno: kiedy się napręża (NoPB), czy kiedy się NIE napręża (LPG)? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 10 |
Data: Lipiec 31 2007 21:29:27 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: Scyzoryk |
To co bardziej szkodzi membranie na zimno: kiedy się napręża (NoPB), ja po kilkukrotnym zamrozeniu reduktora (jakis czas temu w skodzie) rozwalilem sobie membrany i od tego czasu je oszczedzam :) -- Pozdr Scyzoryk Corolla E11 1.6 P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 11 |
Data: Lipiec 29 2007 11:29:40 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk | nemo napisał: szybkie pytanko: jak często przydałoby się przegonić silnik na benzynie przy na rozruchu, aż temperatura chłodziwa będzie sensowna. jaki dystans co ile kilometrów? nie potrzeba, wystarczy przy odpalaniu trochę na benzynie potrzymać Wiem, że chodzi głównie o właściwości smarujące benzyny (LPG jest suche) a benzyna mokra. bajki. smaruje olej. ale de facto jak najmniej. Drugie pytanko: jak z olejem? Mam teraz 10w40 polsyntetyk i mechanik wpisał prędzej wydłuży, bo gaz nie syfi tak oleju jak benzyna, nie rozrzedza go. też się zużywa, ale mniej to widać. -- Witold Wladyslaw Wojciech Wilk mob:+48605066384/+48606124622 gg3211630 prr: giant boulder'02@13kkm |ST-SO-SG| pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 265kkm/57kkm hydrokomfortowa :) 12 |
Data: Lipiec 29 2007 11:39:41 | Temat: Re: żywotnoć silnika LPG/PB95 | Autor: J.F. | On Sun, 29 Jul 2007 11:29:40 +0200, Witold Wladyslaw Wojciech Wilk nemo napisał: Sensowna dla mnie to jakies -15 stopni :-) J. 13 |
Data: Lipiec 29 2007 11:38:02 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: J.F. | On Sun, 29 Jul 2007 10:55:28 +0200, nemo wrote: szybkie pytanko: jak często przydałoby się przegonić silnik na benzynie przy Ja gonie minute co miesiac. Zaniechanie tego wywolywalo zdziwienie ze na benzynie auto jechac nie chce, a gazu zabraklo :-) instalacja BRC Just To ci chyba zapala na benzynie. J. 14 |
Data: Lipiec 29 2007 11:17:01 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: fuen | silnik na LPG bedac zasilany stechiometryczna mieszanka 15 |
Data: Lipiec 29 2007 12:10:19 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: Grzegorz | fuen wrote: silnik na LPG bedac zasilany stechiometryczna mieszanka OK :-)
Ooooo - co szkodzi, za uboga czy za bogata ?????? pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 16 |
Data: Lipiec 29 2007 15:23:22 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: fuen | Ooooo - co szkodzi, za uboga czy za bogata ?????? ta i ta szkodzi ! jesli za uboga - to jest oczywiste nie warto nawet pisac na ten temat gdy za bogata - to od groma niespalonych HC przedostaje sie do oleju silnikowego ktory traci swoje wlasciwosci smarne w zastraszajacym tempie malo tego EGR/AGR i caly kolektor dolotowy wraz z roznymi czujnikami zalepia sie gruba warstwa smoly oczywiste ? 17 |
Data: Lipiec 29 2007 16:24:49 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: Grzegorz | fuen wrote: Ooooo - co szkodzi, za uboga czy za bogata ?????? A czy aby na benzynce jeszcze gorzej nie jest ?????? ;-) pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 18 |
Data: Lipiec 29 2007 21:01:28 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: Adam Płaszczyca | On Sun, 29 Jul 2007 12:10:19 +0200, Grzegorz gdy mieszanka powietrze/LPG jest nieodpowiednia trwalosc silnika I taka i taka, przy czym za bogata szkodzi mniej. Za uboga szkodzi mocno. Silnik cos spalać musi - albo spala paliwo, albo zawory. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 19 |
Data: Lipiec 29 2007 11:44:36 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: nemo | no to doprecyzuje, przełączenie na gaz jest przy 2 000 obrotów - niezależnie 20 |
Data: Lipiec 29 2007 13:42:39 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: Grejon | nemo pisze: no to doprecyzuje, przełączenie na gaz jest przy 2 000 obrotów - niezależnie od temperatury, teraz odpalam samochód - na benzynie i jeszcze zanim rusze przegazowuje zeby się przełączył - więc jest właściwie zimny, staram sie nie jechać na benzynie, bo podczas przełączania silnik się strasznie zmula i szarpie - jak zapomne przegazować i jade na benzynie to to odczułem, potrzebowałem przyspieszyć a silnikiem szarpnęło bo się przełączał i mocy wtedy zero :( Mam to samo w instalce Lovato Igen - możliwe że membrany reduktora już trochę zużyte i stąd te efekty specjalne :) Ale dzieje się tak tylko po kilku godzinach postoju, kiedy silnik ostygnie. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 21 |
Data: Sierpien 02 2007 23:01:12 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: Jerry |
nemo pisze: To nie do końca to. Wg mnie chodzi o opróżnienie reduktora z gazu - masz elektrozawory gazu w zbiorniku i w reduktorze. Po paru godzinach gaz z reduktora "wietrzeje" i musi "dopłynąć" zanim zacznie go podawać jak należy. No i zimne membrany Z tego też powodu nie robi się odcięcia gazu przy hamowaniu silnikiem - wypalenie gazu z reduktora skutkowałoby opóźnieniem na naciśnięcie pedału gazu Jerry 22 |
Data: Lipiec 29 2007 21:00:37 | Temat: Re: żywotnoÂśÄ silnika LPG/PB95 | Autor: Adam Płaszczyca | On Sun, 29 Jul 2007 10:55:28 +0200, "nemo" Witam Nijak. Wiem, że chodzi głównie o właściwości smarujące benzyny (LPG jest suche) ale To skoro wiesz, to po co pytasz? Przy okazji - bzdety wiesz. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 23 |
Data: Lipiec 30 2007 12:16:47 | Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95 | Autor: PAndy |
szybkie pytanko: jak często przydałoby się przegonić silnik na benzynie przy zainstalowanym LPG? a co smaruje benzyna? scianki cylindra? warto od czasu do czasu pojezdzic ze wzgledu na wtryskiwacze beznynowe - caly czas zamkniete moga sie w koncu zastac... |