Grupy dyskusyjne   »   żywotność silnika LPG/PB95

żywotność silnika LPG/PB95



1 Data: Lipiec 29 2007 10:55:28
Temat: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: nemo 

Witam
szybkie pytanko: jak często przydałoby się przegonić silnik na benzynie przy
zainstalowanym LPG?
jaki dystans co ile kilometrów?
Wiem, że chodzi głównie o właściwości smarujące benzyny (LPG jest suche) ale
jak często przejechać się na benzynie - wgranicach rozsądku
oszczędnościowego - zeby silnik przeżył jak najdłużej.
Drugie pytanko: jak z olejem? Mam teraz 10w40 polsyntetyk i mechanik wpisał
wymianę za 12kkm czy teraz ten przebieg mi się skróci? jak znacząco?
silnik 1.6 16v DOHC ZETEC
Ford Escort 94r
instalacja BRC Just
dzięki
Pozdrawiam
Radek



2 Data: Lipiec 29 2007 10:58:47
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: KrzysiekPP 

Drugie pytanko: jak z olejem? Mam teraz 10w40 polsyntetyk i mechanik wpisał
wymianę za 12kkm czy teraz ten przebieg mi się skróci? jak znacz?co?
silnik 1.6 16v DOHC ZETEC
Ford Escort 94r
instalacja BRC Just

Nie wiem jak ty ... ale ja odpalam zawsze na benzynie i jade jakies 2-
4k,m az wskazowka temperatury zacznie sie podnosic.

A 12kkm na polsyntetyku to jest ok i nie trzeba tego zmieniac.

--
Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl/ford/escort.jpg, TTI770 #19

3 Data: Lipiec 29 2007 13:38:37
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: Rafal... 

Użytkownik "KrzysiekPP"  napisał w wiadomości


Nie wiem jak ty ... ale ja odpalam zawsze na benzynie i jade jakies 2-
4k,m az wskazowka temperatury zacznie sie podnosic.

A to ja już przewaznie wysiadam z auta po takim dystansie - ja zapalam na benzynie, przygazówka i już jade na gazie :-)

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

4 Data: Lipiec 29 2007 10:58:58
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: Grejon 

nemo pisze:

Witam
szybkie pytanko: jak często przydałoby się przegonić silnik na benzynie przy zainstalowanym LPG?
jaki dystans co ile kilometrów?
Wiem, że chodzi głównie o właściwości smarujące benzyny (LPG jest suche) ale jak często przejechać się na benzynie - wgranicach rozsądku oszczędnościowego - zeby silnik przeżył jak najdłużej.

Hyhy... jak sobie 4 lata temu założyłem LPG, też się tym martwiłem, a teraz na benzynie to jeżdżę tylko wtedy jak silnik odpalam, no i zimą, żeby trochę silnik zagrzać zanim się przełączy. 80 kkm i silnik dalej pracuje.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

5 Data: Lipiec 29 2007 09:13:07
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: vneb 

"nemo"  wrote in
 

Drugie pytanko: jak z olejem? Mam teraz 10w40 polsyntetyk i mechanik
wpisał wymianę za 12kkm czy teraz ten przebieg mi się skróci? jak

W autach z LPG jakie mam lub mialem olej niezaleznie od tego jaki byl
wymieniam co 10kkm, bo co tyle wychodzi przeglad instalki i wymiana
filterka gazu, wiec od razu olej i filtry oleju i powietrza. A jak jezdzisz
na polsyntetyku to koszt oleju tez jest niewielki.

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Żona: DU Lanos 1,5 DOHC + LPG :: sedan
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

6 Data: Lipiec 29 2007 11:25:31
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: Scyzoryk 


zainstalowanym LPG?
jaki dystans co ile kilometrów?

jesli masz komputerek z temperatura, tzn autko przelacza sie na gaz dopiero
jak silnik jest cieply to juz sam nie musisz nic sterowac. Jesli mozesz
przelaczac sam przy dowolnej temp. to poprostu wyjezdzaj gaz zawsze do konca
i ten dystans ktory przejedziesz na benzynie do najblizszej stacji mu
wystarczy :) Dodatkowo zima rozgrzewaj samochod na benzynie.


Wiem, że chodzi głównie o właściwości smarujące benzyny (LPG jest suche)
ale jak często przejechać się na benzynie - wgranicach rozsądku
oszczędnościowego - zeby silnik przeżył jak najdłużej.

raczej nie ma to wielkiego znaczenia. Jesli zrobisz przy kazdym uruchomieniu
1km i bedziesz pamietal zima o rozgrzaniu na benzynie to nic zlego mu sie
nie stanie

Drugie pytanko: jak z olejem? Mam teraz 10w40 polsyntetyk i mechanik
wpisał wymianę za 12kkm czy teraz ten przebieg mi się skróci? jak
znacząco?

nic nie skroci. Wymieniaj tak jak na benzynie.


--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdr Scyzoryk

Corolla e11 1.6 PMS edition
Uniden 510 + AT1200
GSX 550

7 Data: Lipiec 29 2007 13:41:30
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: Rafal... 

Użytkownik "Scyzoryk"  napisał w wiadomości


jesli masz komputerek z temperatura, tzn autko przelacza sie na gaz dopiero jak silnik jest cieply to juz sam nie musisz nic sterowac. Jesli mozesz przelaczac sam przy dowolnej temp. to poprostu wyjezdzaj gaz zawsze do konca i ten dystans ktory przejedziesz na benzynie do najblizszej stacji mu wystarczy :) Dodatkowo zima rozgrzewaj samochod na benzynie.

Niby czemu, niby benzyna nie powoduje spłukiwania filmu olejowego?....

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

8 Data: Lipiec 29 2007 16:06:49
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: Scyzoryk 


najblizszej stacji mu wystarczy :) Dodatkowo zima rozgrzewaj samochod
na benzynie.

Niby czemu, niby benzyna nie powoduje spłukiwania filmu olejowego?....

to juz nie dbanie o silnik a o instalacje gazowa. Membrany w parowniku na
zimno zuzywaja sie duzo szybciej.


--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdr Scyzoryk

Corolla e11 1.6 PMS edition
Uniden 510 + AT1200
GSX 550

9 Data: Lipiec 30 2007 11:12:11
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: Jakub Witkowski 

Scyzoryk pisze:

najblizszej stacji mu wystarczy :) Dodatkowo zima rozgrzewaj samochod
na benzynie.
Niby czemu, niby benzyna nie powoduje spłukiwania filmu olejowego?....

to juz nie dbanie o silnik a o instalacje gazowa. Membrany w parowniku na zimno zuzywaja sie duzo szybciej.

- jazda na benzynie: na membranie zmienne podciśnienie (naprężana w sposób zmienny)
- jazda na gazie: z zasady pracy reduktora, membrana stale pod niemal zerowym
ciśnieniem (praktycznie luźna)

To co bardziej szkodzi membranie na zimno: kiedy się napręża (NoPB),
czy kiedy się NIE napręża (LPG)?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

10 Data: Lipiec 31 2007 21:29:27
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: Scyzoryk 


To co bardziej szkodzi membranie na zimno: kiedy się napręża (NoPB),
czy kiedy się NIE napręża (LPG)?

ja po kilkukrotnym zamrozeniu reduktora (jakis czas temu w skodzie)
rozwalilem sobie membrany i od tego czasu je oszczedzam :)


--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

11 Data: Lipiec 29 2007 11:29:40
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk 

nemo napisał:

szybkie pytanko: jak często przydałoby się przegonić silnik na benzynie przy
zainstalowanym LPG?

na rozruchu, aż temperatura chłodziwa będzie sensowna.

jaki dystans co ile kilometrów?

nie potrzeba, wystarczy przy odpalaniu trochę na benzynie potrzymać

Wiem, że chodzi głównie o właściwości smarujące benzyny (LPG jest suche)

a benzyna mokra. bajki. smaruje olej.

ale
jak często przejechać się na benzynie - wgranicach rozsądku
oszczędnościowego - zeby silnik przeżył jak najdłużej.

de facto jak najmniej.

Drugie pytanko: jak z olejem? Mam teraz 10w40 polsyntetyk i mechanik wpisał
wymianę za 12kkm czy teraz ten przebieg mi się skróci? jak znacząco?
silnik 1.6 16v DOHC ZETEC
Ford Escort 94r
instalacja BRC Just
dzięki

prędzej wydłuży, bo gaz nie syfi tak oleju jak benzyna, nie rozrzedza
go. też się zużywa, ale mniej to widać.

--
Witold Wladyslaw Wojciech Wilk mob:+48605066384/+48606124622 gg3211630
prr: giant boulder'02@13kkm |ST-SO-SG|
pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 265kkm/57kkm hydrokomfortowa :)

12 Data: Lipiec 29 2007 11:39:41
Temat: Re: żywotnoœć silnika LPG/PB95
Autor: J.F. 

On Sun, 29 Jul 2007 11:29:40 +0200,  Witold Wladyslaw Wojciech Wilk

nemo napisał:
szybkie pytanko: jak często przydałoby się przegonić silnik na benzynie przy
zainstalowanym LPG?

na rozruchu, aż temperatura chłodziwa będzie sensowna.

Sensowna dla mnie to jakies -15 stopni :-)

J.

13 Data: Lipiec 29 2007 11:38:02
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: J.F. 

On Sun, 29 Jul 2007 10:55:28 +0200,  nemo wrote:

szybkie pytanko: jak często przydałoby się przegonić silnik na benzynie przy
zainstalowanym LPG?
jaki dystans co ile kilometrów?

Ja gonie minute co miesiac.
Zaniechanie tego wywolywalo zdziwienie ze na benzynie auto jechac nie
chce, a gazu zabraklo :-)

instalacja BRC Just

To ci chyba zapala na benzynie.

J.

14 Data: Lipiec 29 2007 11:17:01
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: fuen 

silnik na LPG bedac zasilany stechiometryczna mieszanka
bedzie dzialal dluzej od swojego odpowiednika na PB

gdy mieszanka powietrze/LPG jest nieodpowiednia trwalosc silnika
drastycznie spada

15 Data: Lipiec 29 2007 12:10:19
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: Grzegorz 

fuen wrote:

silnik na LPG bedac zasilany stechiometryczna mieszanka
bedzie dzialal dluzej od swojego odpowiednika na PB

OK :-)

gdy mieszanka powietrze/LPG jest nieodpowiednia trwalosc silnika
drastycznie spada

Ooooo - co szkodzi, za uboga czy za bogata ??????

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

16 Data: Lipiec 29 2007 15:23:22
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: fuen 

Ooooo - co szkodzi, za uboga czy za bogata ??????


ta i ta szkodzi !
jesli za uboga - to jest oczywiste nie warto nawet pisac na ten temat

gdy za bogata - to od groma niespalonych HC przedostaje sie do oleju
silnikowego
ktory traci swoje wlasciwosci smarne w zastraszajacym tempie
malo tego
EGR/AGR i caly kolektor dolotowy wraz z roznymi czujnikami zalepia sie gruba
warstwa smoly


oczywiste ?

17 Data: Lipiec 29 2007 16:24:49
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: Grzegorz 

fuen wrote:

Ooooo - co szkodzi, za uboga czy za bogata ??????

ta i ta szkodzi !
jesli za uboga - to jest oczywiste nie warto nawet pisac na ten temat

gdy za bogata - to od groma niespalonych HC przedostaje sie do oleju
silnikowego
ktory traci swoje wlasciwosci smarne w zastraszajacym tempie
malo tego
EGR/AGR i caly kolektor dolotowy wraz z roznymi czujnikami zalepia sie gruba
warstwa smoly

A czy aby na benzynce jeszcze gorzej nie jest ?????? ;-)

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

18 Data: Lipiec 29 2007 21:01:28
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 29 Jul 2007 12:10:19 +0200, Grzegorz
wrote:

gdy mieszanka powietrze/LPG jest nieodpowiednia trwalosc silnika
drastycznie spada

Ooooo - co szkodzi, za uboga czy za bogata ??????

I taka i taka, przy czym za bogata szkodzi mniej. Za uboga szkodzi
mocno. Silnik cos spalać musi - albo spala paliwo, albo zawory.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

19 Data: Lipiec 29 2007 11:44:36
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: nemo 

no to doprecyzuje, przełączenie na gaz jest przy 2 000 obrotów - niezależnie
od temperatury, teraz odpalam samochód - na benzynie i jeszcze zanim rusze
przegazowuje zeby się przełączył - więc jest właściwie zimny, staram sie nie
jechać na benzynie, bo podczas przełączania silnik się strasznie zmula i
szarpie - jak zapomne przegazować i jade na benzynie to to odczułem,
potrzebowałem przyspieszyć a silnikiem szarpnęło bo się przełączał i mocy
wtedy zero :(
ale widze ze bede musiał na to trochę więcej uwagi poświęcić - zwłaszcza w
zimie, bo podejżewam, że wtedy może mu się gasnąć jak będzie za zimny.
dzieki za iformacje i pozdrawiam
Radek

20 Data: Lipiec 29 2007 13:42:39
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: Grejon 

nemo pisze:

no to doprecyzuje, przełączenie na gaz jest przy 2 000 obrotów - niezależnie od temperatury, teraz odpalam samochód - na benzynie i jeszcze zanim rusze przegazowuje zeby się przełączył - więc jest właściwie zimny, staram sie nie jechać na benzynie, bo podczas przełączania silnik się strasznie zmula i szarpie - jak zapomne przegazować i jade na benzynie to to odczułem, potrzebowałem przyspieszyć a silnikiem szarpnęło bo się przełączał i mocy wtedy zero :(

Mam to samo w instalce Lovato Igen - możliwe że membrany reduktora już trochę zużyte i stąd te efekty specjalne :) Ale dzieje się tak tylko po kilku godzinach postoju, kiedy silnik ostygnie.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

21 Data: Sierpien 02 2007 23:01:12
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: Jerry 


Użytkownik "Grejon"  napisał w wiadomości

nemo pisze:
no to doprecyzuje, przełączenie na gaz jest przy 2 000 obrotów -
niezależnie od temperatury, teraz odpalam samochód - na benzynie i
jeszcze zanim rusze przegazowuje zeby się przełączył - więc jest
właściwie zimny, staram sie nie jechać na benzynie, bo podczas
przełączania silnik się strasznie zmula i szarpie - jak zapomne
przegazować i jade na benzynie to to odczułem, potrzebowałem przyspieszyć
a silnikiem szarpnęło bo się przełączał i mocy wtedy zero :(

Mam to samo w instalce Lovato Igen - możliwe że membrany reduktora już
trochę zużyte i stąd te efekty specjalne :) Ale dzieje się tak tylko po
kilku godzinach postoju, kiedy silnik ostygnie.

To nie do końca to.
Wg mnie chodzi o opróżnienie reduktora z gazu - masz elektrozawory gazu w
zbiorniku i w reduktorze. Po paru godzinach gaz z reduktora "wietrzeje" i
musi "dopłynąć" zanim zacznie go podawać jak należy.
No i zimne membrany
Z tego też powodu nie robi się odcięcia gazu przy hamowaniu silnikiem -
wypalenie gazu z reduktora skutkowałoby opóźnieniem na naciśnięcie pedału
gazu

Jerry

22 Data: Lipiec 29 2007 21:00:37
Temat: Re: żywotno¶ć silnika LPG/PB95
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 29 Jul 2007 10:55:28 +0200, "nemo"
wrote:

Witam
szybkie pytanko: jak często przydałoby się przegonić silnik na benzynie przy
zainstalowanym LPG?

Nijak.

Wiem, że chodzi głównie o właściwości smarujące benzyny (LPG jest suche) ale
jak często przejechać się na benzynie - wgranicach rozsądku

To skoro wiesz, to po co pytasz? Przy okazji - bzdety wiesz.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

23 Data: Lipiec 30 2007 12:16:47
Temat: Re: żywotność silnika LPG/PB95
Autor: PAndy 


"nemo"  wrote in message

szybkie pytanko: jak często przydałoby się przegonić silnik na benzynie przy zainstalowanym LPG?
jaki dystans co ile kilometrów?
Wiem, że chodzi głównie o właściwości smarujące benzyny (LPG jest suche) ale

a co smaruje benzyna? scianki cylindra? warto od czasu do czasu pojezdzic ze wzgledu na wtryskiwacze beznynowe - caly czas zamkniete moga sie w koncu zastac...

żywotność silnika LPG/PB95



Grupy dyskusyjne