Grupy dyskusyjne   »   Żywotność silnika - motocykl i samochód

Żywotność silnika - motocykl i samochód



1 Data: Kwiecien 14 2009 16:54:07
Temat: Żywotność silnika - motocykl i samochód
Autor:

Witam,

w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona
km,
a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Kwiecien 14 2009 17:01:09
Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód
Autor: Arni 

 pisze:

Witam,

w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona km, a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?

jak ma wiecej niz 40 tys km to juz wszyscy narzekaja ze remont niedlugo. Tylko ze przebiegi rzedu 100 tys (normalnej eksploatacji) w niczym silnikowi nie szkodzą a wiekszosc opiera sie na mitach.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

3 Data: Kwiecien 14 2009 17:01:57
Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód
Autor: Paweł Andziak 

 pisze:

Witam,

w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona km, a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?


Nie wiadomo, bo wszystkie motocykle mają w Polsce poniżej 30 kkm...


--
ganda

6 Data: Kwiecien 15 2009 19:47:41
Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód
Autor: Don Pedro 

Magic pisze:

 pisze:
Witam,

w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona km, a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?


Dla porónania najbardziej żywotny silnik z VFR wykręcił coś kole 480 tys km. Wychodzi na to że 2 x wyższe obroty = 2 x mniejsza żywotność, ale ja bym się do tej myśli nie przyzwyczajał.

No właśnie, bo np. w niskoobrotowych singlach lubią się wybijać łożyskowania wałków rozrządu przy przebiegach rzędu 50-70 tys. km.

Generalnie żywotność jest jeszcze uwarunkowana typem silnika i rodzajem moto. Najgorzej mają enduraki 2T, bo tu co chwile robi się jakiś remont, a najlepiej chyba wielocylindrowe silniki rzędowe i V w motocyklach turystycznych. No i przyznaję, choć niechętnie, że IMO najbardziej kuloodporne są obecnie silniki Hondy, choć zdarzają się notoryczne wpadki typu wadliwy napinacz rozrządu. Ale to tylko moje prywatne spostrzeżenie.

pozdr
DP
TL-S

7 Data: Kwiecien 15 2009 14:00:21
Temat: Re: Żywotność
Autor: masti 

Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisał(a):

Witam,

w samochodach żywotnoć silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
miliona km,
a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?


to zależy w jakich
możesz mieć kilkadziesiąt motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w sportach
czy 300-500kkm w takich jak w sigu :)


--
mst <at> gazeta <.> pl
BMW R1100GS '94 (DC)
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" Terry Pratchett

8 Data: Kwiecien 15 2009 16:08:36
Temat: Re: ÂŻywotnoœÌ silnika - motocykl i samochód
Autor: Kefir 


"masti"  wrote in message

Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisał(a):

Witam,

w samochodach żywotnoć silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
miliona km,
a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?


to zależy w jakich
możesz mieć kilkadziesiąt motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w sportach
czy 300-500kkm w takich jak w sigu :)

Taaa? Pokrec to z siga troche czesciej pod czerwone na obrotomierzu i zobaczymy jak sie maja panewki ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

9 Data: Kwiecien 15 2009 14:50:21
Temat: Re: Żywotność
Autor: masti 

Dnia Wed, 15 Apr 2009 16:08:36 +0200, Kefir napisał(a):

"masti"  wrote in message

Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisał(a):

Witam,

w samochodach żywotnoć silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
miliona km,
a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?


to zależy w jakich
możesz mieć kilkadziesiąt motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w
sportach czy 300-500kkm w takich jak w sigu :)

Taaa? Pokrec to z siga troche czesciej pod czerwone na obrotomierzu i
zobaczymy jak sie maja panewki ;)


i tak będzie lepiej niż w szlifierce :)
ale ja to jeżdżÄ™ kapeluszniczo xD


--
mst <at> gazeta <.> pl
BMW R1100GS '94 (DC)
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" Terry Pratchett

10 Data: Kwiecien 15 2009 19:49:11
Temat: Re: ÂŻywotnoœÌ silnika - motocykl i sam ochód
Autor: Don Pedro 

masti pisze:

Dnia Wed, 15 Apr 2009 16:08:36 +0200, Kefir napisał(a):

"masti"  wrote in message

Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisał(a):

Witam,

w samochodach żywotnoć silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
miliona km,
a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?

to zależy w jakich
możesz mieć kilkadziesiąt motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w
sportach czy 300-500kkm w takich jak w sigu :)
Taaa? Pokrec to z siga troche czesciej pod czerwone na obrotomierzu i
zobaczymy jak sie maja panewki ;)


i tak będzie lepiej niż w szlifierce :)

No chyba niekoniecznie. Obecnie szlifierki mają silniki całkiem dobrze przystosowane do znoszenia ostrego traktowania.

pozdr
DP
TL-S

11 Data: Kwiecien 15 2009 19:00:10
Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód
Autor: ..:maniek:.. 

Jak jeszcze jedzilem po swiecie to :
- VT500E - kupiona z ok.70kkm na liczniku, sprzedana z 190kkm - jezdzi pewnie
do dzis, ale pare miesiecy temu widzialem ja na allegro z przebiegiem 40kkm :-)
- XJ750seca - kupiona z przebiegiem licznikowym 80kkm  - sprzedana z
przebiegiem 200kkm, w tej chwili ma jakies 270kkm i jezdzi nadal u sasiada

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Żywotność silnika - motocykl i samochód



Grupy dyskusyjne