Grupy dyskusyjne   »   założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane wars ztatów...

założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane wars ztatów...



1 Data: Czerwiec 24 2008 07:17:02
Temat: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: PiotReK 

Witam,
chcę założyć gaz. Opel astra 1.6 8v. więc II generacja wchodzi w grę.
Są u mnie dwa zakłady, które jakąś tam renomę mają. w jednym na
pytanie o cenę usłyszałem:
- 1600zł bez komputera i 1700zł z komputerem
w drugim:
- 1600zł
na moje pytanie czy z komputerem czy bez odpowiedział właściciel:
-oczywiście, że z komputerem! bez komputera się nie zakłada
instalacji.
No i teraz nie wiem o co chodzi z tymi komputerami...

Właściciel pierwszego mówił coś, że komputer pozwoli na szybszą
regulację instalacji. sam nie wiem - może mówią o dwóch innych
komputerach... nie wiem czy są stosowane komputery np do podawania
gazu i np do regulacji czy jak...
nic z tego nie rozumiem, mam nadzieje, że mi ktoś pomoże...
pozdrawiam,
piotr



2 Data: Czerwiec 24 2008 16:22:31
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Grzegorz Prędki 

Nie lepiej dolozyc pare stowek na sekwencje?

Pozdrawiam

3 Data: Czerwiec 24 2008 17:09:39
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: bratPit 

Nie lepiej dolozyc pare stowek na sekwencje?

też jestem za tym, ale wiesz jak jest, ludzie nie patrzą na koszty globalnie
tylko lokalnie, że teraz w zakupie będzie taniej, a że w przyszłości koszty
będą wyższe i problemów mniej? kogo to ;-)
brat

4 Data: Czerwiec 24 2008 17:54:53
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Scyzoryk 


też jestem za tym, ale wiesz jak jest, ludzie nie patrzą na koszty
globalnie
tylko lokalnie, że teraz w zakupie będzie taniej, a że w przyszłości
koszty
będą wyższe i problemów mniej? kogo to ;-)

ale jakich problemow?? Jakie korzysci daje przy starym 8-zaworowym silniku
montarz sekwencji?? Poza tym że jestes o 1000zł lżejszy... Bo IMO nie daje
nic. Poza tym ze przy instalacji II gen nie masz zadnych kosztow oprocz
wymiany filtra i regenracji parownika po kilku latach a przy sekwencji
dochodzi jeszcze koszt ewentualnej wymiany co jakis czas wtryskiwaczy
gazowych.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

5 Data: Czerwiec 24 2008 19:47:55
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz 

Scyzoryk wrote:


ale jakich problemow?? Jakie korzysci daje przy starym 8-zaworowym silniku
montarz sekwencji??

Czy nie jest tak, że sekwencja powinna iść tutaj, gdzie jest wtrysk
wielopunktowy, a II gen tu gdzie monowtrysk?
A 8v czy 16v to jest tylko "przypadkowa zbieżność", bo większość 16v to
wtryski wielopunktowe?

(Pytam tylko, sam nie wiem).

--
Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
http://tnij.org/205cabrio

6 Data: Czerwiec 24 2008 19:50:14
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Alex81 

  

> ale jakich problemow?? Jakie korzysci daje przy starym 8-zaworowym silniku
> montarz sekwencji??
Czy nie jest tak, że sekwencja powinna iść tutaj, gdzie jest wtrysk
wielopunktowy, a II gen tu gdzie monowtrysk?
Nie.

--
pzdr
Alex

7 Data: Czerwiec 24 2008 20:14:33
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: bratPit 


ale jakich problemow?? Jakie korzysci daje przy starym 8-zaworowym silniku
montarz sekwencji??

częste wymiany świec, przewodów zapłonowych, filtra powietrza, o czymś takim
kultura pracy nie wspominam, ale ja już taki dziwny jestem,
brat

8 Data: Czerwiec 24 2008 20:38:07
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Scyzoryk 



częste wymiany świec, przewodów zapłonowych, filtra powietrza, o czymś
takim
kultura pracy nie wspominam, ale ja już taki dziwny jestem,

śwece wymieniam tak samo jak na benzynie, przewody wygladaja jakby ich nikt
nie ruszał od nowości (w razie czego koszt 70zł i robi sie to nie czesciej
niz raz na 50kkm), filtr powietrza tak jak na benzynie (koszt 20zł). Kultura
pracy identyczna jak na beznynie. Wystarczy że ktoś zrobi porzadnie
instalacje, bo zaufaj że II generację da sie zrobić tak że sie o niej
zapomina. Jedyna obsluga to raz do roku wizyta u gazownika, podpiecie do
kompa i wymiana filtra. Poza tym reszta profilaktycznie tak samo jak na
benzynie, tak jak zaleca producent. Skoro nie widac roznicy po co
przepłacać?? Zeby odrobić tą rożnicę w świecach, filtrze powietrza i
przewodach na roznicy w kosztach instalacji ttrzeba zrobic conajmniej milion
kilometrów :)


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

9 Data: Czerwiec 24 2008 21:21:36
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Grzegorz Prędki 

> Jedyna obsluga to raz do roku wizyta u gazownika, podpiecie do

kompa i wymiana filtra. Poza tym reszta profilaktycznie tak samo jak na benzynie, tak jak zaleca producent. Skoro nie widac roznicy po co przepłacać?? Zeby odrobić tą rożnicę w świecach, filtrze powietrza i przewodach na roznicy w kosztach instalacji ttrzeba zrobic conajmniej milion kilometrów :)



Sam mam instalacje 2 generacji, ale przy dzisiejszych cenach dorzucilbym te 400-500zl do sekwencji.

Pozdrawiam

10 Data: Czerwiec 24 2008 22:48:28
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: J.F. 

On Tue, 24 Jun 2008 20:38:07 +0200,  Scyzoryk wrote:

bo zaufaj że II generację da sie zrobić tak że sie o niej
zapomina. Jedyna obsluga to raz do roku wizyta u gazownika, podpiecie do
kompa i wymiana filtra.

To jakas lewa instalacja.

Co roku owszem .. wymiana filtra powietrza :-)

J.

11 Data: Czerwiec 24 2008 20:39:16
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: zch2872 

bratPit pisze:

ale jakich problemow?? Jakie korzysci daje przy starym 8-zaworowym silniku
montarz sekwencji??

częste wymiany świec, przewodów zapłonowych, filtra powietrza, o czymś takim
kultura pracy nie wspominam, ale ja już taki dziwny jestem,
brat


W moim 8 zaworowym silniku kultura pracy na gazie jest o niebo lepsza niż na benzynie. Problemów ze świecami, przewodami nie zauważyłem większych na lpg.
Ludzie... kto wam te instalacje zakłada? :-(

zch

PS. Po pięciu latach jazdy na lpg spalanie mi wzrosło o 1 litr, ale czy za to mam obwiniać lpg?

12 Data: Czerwiec 24 2008 21:19:43
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Grzegorz Prędki 


ale jakich problemow?? Jakie korzysci daje przy starym 8-zaworowym silniku montarz sekwencji?? Poza tym że jestes o 1000zł lżejszy... Bo IMO nie daje nic. Poza tym ze przy instalacji II gen nie masz zadnych kosztow oprocz wymiany filtra i regenracji parownika po kilku latach a przy sekwencji dochodzi jeszcze koszt ewentualnej wymiany co jakis czas wtryskiwaczy gazowych.



jakie 1000zl?? W Rzeszowie sekwencje zalozysz do takiego silnika za 2200zl

13 Data: Czerwiec 24 2008 21:46:21
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Scyzoryk 


jakie 1000zl?? W Rzeszowie sekwencje zalozysz do takiego silnika za 2200zl

wlasnie takie instalacie odradzał mi moj gazownik. Mam do niego zaufanie bo
to dobry znajomy. (wśrod znajomych założył kilkanascie bezproblemowych
instalacji, w całym życiu sporo bo robi to od ladnych 10 lat) Wg. jego
opinii a mam prawo mu ufać lepiej założyc najlepsza II gen niz najtansza
sekwencje i np po 30-50tys miec wtryskiwacze do wymiany. W moim przypadku
dobra II gen a dobra sekwencja różnica była 1100zł. Faktycznie jakąś
kichowatą można było założyć za 2100, ta ktora on polecał kosztowała od
2500-2700. Ja założyłem II gen za 1600, tez moglem za 1300 jak bym sie
uparł. Jak pojechałem pierwszy raz to byłem nastawiony na sekwencje i
wydatek ok 3000zł. Moj wybor nie byl podyktowany oszczednoscia, tylko
rozsadkiem. Nie zaluje, bo nie mialem z instalacja najmniejszych problemow.
Pewnie z sekwencja tez bym nie mial ale skoro nie widac roznicy...


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

14 Data: Czerwiec 24 2008 22:02:46
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Lewis 



wlasnie takie instalacie odradzał mi moj gazownik. Mam do niego zaufanie bo to dobry znajomy. (wśrod znajomych założył kilkanascie bezproblemowych instalacji, w całym życiu sporo bo robi to od ladnych 10 lat) Wg. jego opinii a mam prawo mu ufać lepiej założyc najlepsza II gen niz najtansza sekwencje i np po 30-50tys miec wtryskiwacze do wymiany. W moim przypadku dobra II gen a dobra sekwencja różnica była 1100zł. Faktycznie jakąś kichowatą można było założyć za 2100, ta ktora on polecał kosztowała od 2500-2700. Ja założyłem II gen za 1600, tez moglem za 1300 jak bym sie uparł. Jak pojechałem pierwszy raz to byłem nastawiony na sekwencje i wydatek ok 3000zł. Moj wybor nie byl podyktowany oszczednoscia, tylko rozsadkiem. Nie zaluje, bo nie mialem z instalacja najmniejszych problemow. Pewnie z sekwencja tez bym nie mial ale skoro nie widac roznicy...

Owszem przy takim małym niewysilonym silniczku różnicy nie bedzie widać ale pomyśl o 2.5 wzwyż i V6 wzwyż... Tam już będzie różnica, znaczna różnica.


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW

15 Data: Czerwiec 25 2008 07:51:40
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Scyzoryk 

Owszem przy takim małym niewysilonym silniczku różnicy nie bedzie widać
ale pomyśl o 2.5 wzwyż i V6 wzwyż... Tam już będzie różnica, znaczna
różnica.

oczywiscie ze tak. Mowimy o sensie zakladania do 1,4 czy 1,6 8v w starym
oplu. Przy nowoczesnych silnikach o wiekszej mocy lub przy V-kach sekwencja
jest jedynym sensownym rozwiązaniem.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

16 Data: Czerwiec 25 2008 00:03:06
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Grzegorz Prędki 

Scyzoryk pisze:

jakie 1000zl?? W Rzeszowie sekwencje zalozysz do takiego silnika za 2200zl

wlasnie takie instalacie odradzał mi moj gazownik. Mam do niego zaufanie bo to dobry znajomy. (wśrod znajomych założył kilkanascie bezproblemowych instalacji, w całym życiu sporo bo robi to od ladnych 10 lat) Wg. jego opinii a mam prawo mu ufać lepiej założyc najlepsza II gen niz najtansza sekwencje i np po 30-50tys miec wtryskiwacze do wymiany. W moim przypadku dobra II gen a dobra sekwencja różnica była 1100zł. Faktycznie jakąś kichowatą można było założyć za 2100, ta ktora on polecał kosztowała od 2500-2700. Ja założyłem II gen za 1600, tez moglem za 1300 jak bym sie uparł. Jak pojechałem pierwszy raz to byłem nastawiony na sekwencje i wydatek ok 3000zł. Moj wybor nie byl podyktowany oszczednoscia, tylko rozsadkiem. Nie zaluje, bo nie mialem z instalacja najmniejszych problemow. Pewnie z sekwencja tez bym nie mial ale skoro nie widac roznicy...



Tylko, ze ten zakald zakladal te instalacje w samochodach moich i mojego kolegi ktore robia dziennie po 300-400km i jakos nic sie z nimi nie dzieje...

17 Data: Czerwiec 25 2008 07:53:29
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Scyzoryk 


Tylko, ze ten zakald zakladal te instalacje w samochodach moich i mojego
kolegi ktore robia dziennie po 300-400km i jakos nic sie z nimi nie
dzieje...

OK...

Dyskusja zeczela sie od tego ze II gen sprawia wiecej problemow i jest
gorsza do starego silnika 8v. Ja sie z tym nie zgadzam i uwazam ze jest tak
samo dobra :) Jesli ktos chce wydac wiecej i miec satysfakcje to jego
portfel :)


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

18 Data: Czerwiec 24 2008 23:56:54
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor:

On 25 Cze, 07:53, "Scyzoryk"  wrote:

> Tylko, ze ten zakald zakladal te instalacje w samochodach moich i mojego
> kolegi ktore robia dziennie po 300-400km i jakos nic sie z nimi nie
> dzieje...

OK...

Dyskusja zeczela sie od tego ze II gen sprawia wiecej problemow i jest
gorsza do starego silnika 8v. Ja sie z tym nie zgadzam i uwazam ze jest tak
samo dobra :) Jesli ktos chce wydac wiecej i miec satysfakcje to jego
portfel :)

--
Nie wpadliście na to że sekwencja pozwala oszczędzić trochę paliwa.
Mój berlingo pali 1 l. więcej niż na benzynie czyli 11l. lpg u
wszystkich znajomych z II gen. jest to ok. 3-4l. więcej niż na
benzynie. Ja zrobiłem 110000 na lpg bez żadnych awarii sekwencji. na
samym gazie zaoszczędziłem parę tysięcy złotych w stosunku do sytuacji
w której miałbym II gen. i paliłby mi 14l. lpg

19 Data: Czerwiec 25 2008 11:39:23
Temat: Re: za^(3)o?enie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Przemysław Gubernat 

 pisze:

On 25 Cze, 07:53, "Scyzoryk"  wrote:
Tylko, ze ten zakald zakladal te instalacje w samochodach moich i mojego
kolegi ktore robia dziennie po 300-400km i jakos nic sie z nimi nie
dzieje...
OK...

Dyskusja zeczela sie od tego ze II gen sprawia wiecej problemow i jest
gorsza do starego silnika 8v. Ja sie z tym nie zgadzam i uwazam ze jest tak
samo dobra :) Jesli ktos chce wydac wiecej i miec satysfakcje to jego
portfel :)

--
Nie wpadliście na to że sekwencja pozwala oszczędzić trochę paliwa.
Mój berlingo pali 1 l. więcej niż na benzynie czyli 11l. lpg u
wszystkich znajomych z II gen. jest to ok. 3-4l. więcej niż na
benzynie. Ja zrobiłem 110000 na lpg bez żadnych awarii sekwencji. na
samym gazie zaoszczędziłem parę tysięcy złotych w stosunku do sytuacji
w której miałbym II gen. i paliłby mi 14l. lpg

Hmm.... dobrze wyregulowana II generacji paliła u mnie praktycznie tyle samo co benzyna +/- 0.5-1 l na LPG więcej. Z drugiej strony przy jeździe 130km/h+ paliła 5l/100km mniej :D (tylko 10-11l/100 zamiast 15l+/100 na benzynie, ale to urok 1,6 16V Fiata)

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 bez: ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

20 Data: Czerwiec 25 2008 11:45:33
Temat: Re: za^(3)o?enie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Fenio 

Przemysław Gubernat wrote:


Hmm.... dobrze wyregulowana II generacji paliła u mnie praktycznie
tyle samo co benzyna +/- 0.5-1 l na LPG więcej.

Czyli była żle wyregulowana. Jeździłeś na ubogiej mieszance.


--
Pozdrawiam
Fenio

21 Data: Czerwiec 25 2008 13:04:18
Temat: Re: za^(3)o?enie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Grzegorz Prędki 


Hmm.... dobrze wyregulowana II generacji paliła u mnie praktycznie tyle samo co benzyna +/- 0.5-1 l na LPG więcej. Z drugiej strony przy jeździe 130km/h+ paliła 5l/100km mniej :D (tylko 10-11l/100 zamiast 15l+/100 na benzynie, ale to urok 1,6 16V Fiata)


Byla tragicznie wyregulowana.

22 Data: Czerwiec 25 2008 18:06:18
Temat: Re: za3o?enie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Scyzoryk 

Nie wpadliście na to że sekwencja pozwala oszczędzić trochę paliwa.
Mój berlingo pali 1 l. więcej niż na benzynie czyli 11l. lpg u
wszystkich znajomych z II gen. jest to ok. 3-4l. więcej niż na
benzynie. Ja zrobiłem 110000 na lpg bez żadnych awarii sekwencji. na
samym gazie zaoszczędziłem parę tysięcy złotych w stosunku do sytuacji
w której miałbym II gen. i paliłby mi 14l. lpg

***

to wez pod uwage czas przelaczenia sie instalacji II gen i sekwencji. Przy
krotkich odcinach na miescie auto pracuje praktycznie na benzynie bo nie
daje rady sie dogrzac do tem przelaczenia. II en morzesz załaczyc po
kilkustet metrach nawet w najwieksze mrozy. policz tutaj oszczednosc na
paliwie :)


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

23 Data: Czerwiec 25 2008 10:30:57
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Scyzoryk pisze:

Tylko, ze ten zakald zakladal te instalacje w samochodach moich i mojego
kolegi ktore robia dziennie po 300-400km i jakos nic sie z nimi nie dzieje...

OK...

Dyskusja zeczela sie od tego ze II gen sprawia wiecej problemow i jest gorsza do starego silnika 8v. Ja sie z tym nie zgadzam i uwazam ze jest tak samo dobra :)

No popatrz. A ja mam stary silnik 8v. I też mi mówili, bym założył II gen.
A ja wolałem mieć święty spokój i wydałem parę stówek więcej.
Co mną kierowało? Może fakt istnienia _plastikowego_ kolektora? Wielopunktowy wtrysk? Doświadczenia z Felicii 1.3MPI gdzie miałem właśnie II gen?


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

24 Data: Czerwiec 25 2008 18:03:59
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Scyzoryk 


No popatrz. A ja mam stary silnik 8v. I też mi mówili, bym założył II gen.
A ja wolałem mieć święty spokój i wydałem parę stówek więcej.
Co mną kierowało? Może fakt istnienia _plastikowego_ kolektora?
Wielopunktowy wtrysk? Doświadczenia z Felicii 1.3MPI gdzie miałem właśnie
II gen?


fakt, przy plastikowym warto bo jak strzeli to moga byc koszty. Wspomniana
astra ma metalowy.

ja mam II gen przy 16v i wtrysku wielopunktowym. Kolektor metalowy.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

25 Data: Czerwiec 25 2008 12:12:42
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Fenio 

Scyzoryk wrote:

Dyskusja zeczela sie od tego ze II gen sprawia wiecej problemow i jest
gorsza do starego silnika 8v. Ja sie z tym nie zgadzam i uwazam ze
jest tak samo dobra :) Jesli ktos chce wydac wiecej i miec
satysfakcje to jego portfel :)

Wolał bym wydać więcej i mieć satysfakcje z przebiegu mocy/momentu maksymalnie zbliżonego do zasilania benzyną. Kiedyś wybrałem się na hamownie gdzie sprawdzano również auta z mieszalnikowymi instalacjami LPG. Przed testem opinie właścicieli "chodzi tak samo jak na benzynie" a po teście na rolkach i oglądnięciu wykresu przychodziło załamanie :) 1.8 8V na monowtrysku z fabrycznymi 90KM z którego po zagazowaniu zostało marne 75KM. Nawet blos który miał w ogóle nie pogarszać osiągów wykastrował Astre GSI z 136KM do poziomu poniżej 100KM. Sam też miałem przez 3 lata mieszalnikową instalacje w VW 1.8 8V i do wyboru było możliwe wyregulowanie aby jeździł gorzej niż na benzynie i palił 15l lpg w mieście albo jeździł dużo gorzej niż na benzynie i palił 10-11 lpg. Gdybym miał w przyszłości decydować się na LPG to tylko i wyłacznie instalacja sekwencyjna. Instalacje mieszalnikowe to dobre (bo tanie) rozwiązanie dla ludzi nie wymagających zbyt wiele od swoich pojazdów. Czyli byle jechało, byle było tanio.


--
Pozdrawiam
Fenio

26 Data: Czerwiec 25 2008 04:27:38
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Onufry Zagloba 

On 24 Cze, 21:19, Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO]
[malpa]transkomp.com> wrote:

jakie 1000zl?? W Rzeszowie sekwencje zalozysz do takiego silnika za 2200zl


A masz namiary jakiegoś dobrego gaziarza? Bo coś trafiam na samych
artystów rzeźbiarzy.

--
Pozdrawiam
Onufry Zagłoba

27 Data: Czerwiec 25 2008 14:14:40
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Grzegorz Prędki 

Onufry Zagloba pisze:

On 24 Cze, 21:19, Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO]
[malpa]transkomp.com> wrote:

jakie 1000zl?? W Rzeszowie sekwencje zalozysz do takiego silnika za 2200zl


A masz namiary jakiegoś dobrego gaziarza? Bo coś trafiam na samych
artystów rzeźbiarzy.

W Rzeszowie? Jak cos to pisz na maila czesc0 mapla op.pl

28 Data: Czerwiec 24 2008 16:34:11
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Tomasz Pyra 

PiotReK pisze:

- 1600zł
na moje pytanie czy z komputerem czy bez odpowiedział właściciel:
-oczywiście, że z komputerem! bez komputera się nie zakłada
instalacji.
No i teraz nie wiem o co chodzi z tymi komputerami...

AFAIK II generacja tym się różni od I generacji, że II ma komputer (tzn. elektronikę sterującą dawką gazu na podstawie danych z czujników), a I generacja ma "śrubkę"

Właściciel pierwszego mówił coś, że komputer pozwoli na szybszą
regulację instalacji. sam nie wiem - może mówią o dwóch innych
komputerach...

Chyba że chodzi po prostu o jakiś prosty lub bardziej skomplikowany układ elektroniczny gdzie dopiero na ten bardziej skomplikowany woła się "komputer".

29 Data: Czerwiec 24 2008 17:52:10
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Scyzoryk 

Chyba że chodzi po prostu o jakiś prosty lub bardziej skomplikowany układ
elektroniczny gdzie dopiero na ten bardziej skomplikowany woła się
"komputer".

chyba tak. W Sienie mialem taka instalacje. Niby z komputerem ale regulacje
przeprowadzalo sie srubkami podlaczajac do analizatora spalin.

Teraz tez mam z komputerem ale wszystkie ustawienia sa wprowadzane z
laptopa, mam ustawiona temp. ponizej ktorej sie nie zalaczy itd.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

30 Data: Czerwiec 24 2008 18:01:33
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Scyzoryk 

zamontuj tą z "komputerem". II gen do twojego silnika spokojnie wystarczy.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

31 Data: Czerwiec 24 2008 19:42:42
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Darek 

No i teraz nie wiem o co chodzi z tymi >komputerami...

Chodzi o to że samochód mający wtrysk paliwa i sondę lambda MUSI mieć
instalację wyposażoną w sterownik elektroniczny + silnik krokowy do gazu.
Inaczej nie powinien przejść przeglądu technicznego.

Darek

32 Data: Czerwiec 25 2008 13:23:42
Temat: Re: założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...
Autor: Jakub Witkowski 

Darek pisze:

No i teraz nie wiem o co chodzi z tymi >komputerami...

Chodzi o to że samochód mający wtrysk paliwa i sondę lambda MUSI mieć instalację wyposażoną w sterownik elektroniczny + silnik krokowy do gazu. Inaczej nie powinien przejść przeglądu technicznego.

Tzn. jeśli się diagnosta kapnie.
Bo na przykład u mnie już 4 lata nikt się nie zorientował, a wyniki analizy
spalin - bardzo dobre (sam dbam o to) i tylko to ich interesuje.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

założenie instalacji gazowej i sprzeczne dane warsztatów...



Grupy dyskusyjne