maciej pisze:
znjaomy ma firme naglosnieniowa i kupil mercedesa ATEGO plus przyczepa iteraz chce sprzet wozic wlasnym transportem i ludzi w szoferce tez.
pytania:
- ile osob mozna przewozic w szoferce (w dow. rej jest chyba 3 ale siedzen jest tylko 2 no i jeszcze kanapa z tylu i to dosc duza?
Tyle ile jest w dowodzie rejestracyjnym. Leżanka służy do spania podczas postoju.
- czy podczas kontroli -odpowiednie sluzby sprawdzaja szofere w poszukiwaniu "nielegalnych" pasazerow ile za cos takiego grozi mandatu i ile punktow?
Owszem, policja sprawdza. IDT pewnie też. Oprócz mandatu prawie na pewno dodatkowi pasażerowie nie będą mogli jechać dalej.
- jak to jest ze na polskich drogach sa ograniczenia predkosci do 70 i 80km/h i policja i ITD moga wlepiac manadty za przekroczneie predkosci nawet na podstawie tacho a niejednokrotnie jadac 90-100 na mam problem zeby wyprzedzic ciezarówke.
Bo kierowcy łamią przepisy?
- jesli ta forma transportu to przewoz na potrzeby wlasne to jakie dokumenty musi miec kierowca jadacy transportem
-prawo jazdy,
-dowody rejestracyjne samochodu+przyczepy,
-polisy ubezpieczeniowe j.w.
-świadectwo kwalifikacji zawodowych lub 'Zaświadczenie poświadczające zatrudnienie kierowcy oraz spełnienie przez niego wymagań określonych ustawą o transporcie drogowym'
-karta opłat drogowych tzw.winietka,
-jeżeli auto w leasingu to zaświadczenie od leasingodawcy. Przydaje się sporadycznie w Polsce, za granicą lepiej mieć,
-tarcze lub karta tachografu,
-w UE: cetryfikaty dotyczące pojazdu: 'L', euro 4,5 itd
- poniewaz wyjazdow w ciagu miesiaca bedzie kilka moze 10. to czy kierowca musi byc zatrodniony na umowe o prace, zlecenia albo jkaies inne formy?
Ustawa o transporcie drogowym definiuje czym jest niezarobkowy przewóz drogowy - czyli jak to nazwałeś przewóz na potrzeby własne. Jednym z punktów jest warunek, że pojazd kierowany jest przez przedsiębiorcę lub jego pracowników. Zatem należy spowodować aby kierowca był pracownikiem.
- moze ktos ma pomysl ile taki kierowca powinien zarabiac (rejon trojmiasta)? biorac pod uwage ze trasy beda raczej 200-400 km w jedna strone wiec faktycznie za kolkiem nie bedzie spedzac duzo . no ale taki kierowca musi byc dyspozycyjny wiec juz raczej nigdzie dodtakowo nie dorobi wiec bedzie to raczej jadyna praca.
Np. 1000 zł podstawy + 20-40 gr. od kilometra. Nawiasem mówiąc czy Twój znajomy przemyślał to dokładnie pod kątem kosztów. Przy przebiegach ok 3000 km/miesiąc, na bank opłacałoby się po prostu kogoś podnająć a nie samemu bawić sie w transport.
Ponadto znajomy musi wystąpić do starosty o zaświadczenie na krajowy niezarobkowy przewóz drogowy. No i lektura obowiązkowa:
-Ustawa o transporcie drogowym,
-Ustawa o czasie pracy kierowców,
-Rozporządzenie w sprawie postępowania z dokumentacją związaną z pracą kierowcy
5 |
Data: Marzec 16 2008 10:33:45 |
Temat: Re: zagadnienia dot .transportu ciezarowego. pytania? |
Autor: Marcin Jan |
maciej napisał(a):
po pierwsze prosze o wypowiedzi osoby ktore wiedza z doswiadczenia cos na tematy poruszane lub znaja podstawe prawna wyglaszanych tez a tych co im sie cos wydaje albo na CB slyszeli to dziekuje bo nigdy nie wiadomo ile w tym prawdy.
/.../n
trojmiasta)? biorac pod uwage ze trasy beda raczej 200-400 km w jedna strone wiec faktycznie za kolkiem nie bedzie spedzac duzo . no ale taki kierowca musi byc dyspozycyjny wiec juz raczej nigdzie dodtakowo nie dorobi wiec bedzie to raczej jadyna praca.
pozdrawiam i z gory dzikuje za info
maciej
Witaj
Wypowiem się tylko co do zarobków. Wiem że na "wannie" można wyciągnąć 3-3,5 tys na miesiąc. Wianienki kręcą sie raczej lokalnie a jak gonią kontrakty to kierowcy robią nadgodziny. Rejon śląska.
--
Z pozdrowieniem
marcin jan
"Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić"
|