Grupy dyskusyjne   »   zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...

zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...



1 Data: Styczen 19 2010 14:09:37
Temat: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: maryjan 

Audi czy subaru?
Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?
kwota w okolicach 35-38 tys
z audi łatwiej z serwisem, bo co drugi kowal robi niemieckie w garażu,
ale subaru ma boxera i jednak jest fuji.
pojawia sie zgryz zasadniczo :(



2 Data: Styczen 19 2010 15:26:38
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: Qlfon 

maryjan pisze:

Audi czy subaru?
Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?
kwota w okolicach 35-38 tys
z audi łatwiej z serwisem, bo co drugi kowal robi niemieckie w garażu,
ale subaru ma boxera i jednak jest fuji.
pojawia sie zgryz zasadniczo :(
A Jeep Cherokee to pies?
Automat - jest
4x4 - jak najbardziej
:)--
Qlfon, Lublin - w końcu:)

3 Data: Styczen 19 2010 14:31:37
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 19.01.2010 maryjan  napisał/a:

Audi czy subaru?
Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?
kwota w okolicach 35-38 tys
z audi łatwiej z serwisem, bo co drugi kowal robi niemieckie w garażu,
ale subaru ma boxera i jednak jest fuji.
pojawia sie zgryz zasadniczo :(

Dostepnosc do ogarnietego serwisu Subaru zalezy od tego skad jestes.
Ale nie ma tez co przesadzac, to zadna kosmiczna technologia, czasem
wystarczy po prostu rozgarniety, sensowny mechanik.

Natomiast odnosze wrazenie, ze automatyczne skrzynie Subaru to nie jest cos
na widok czego i pod wplywem dzialania czego uzytkownik powiedzialby "WOW!" :)

--
Jacek "AMI" Rudowski

4 Data: Styczen 19 2010 14:38:39
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: maryjan 

Jacek Rudowski napisał(a):

Dostepnosc do ogarnietego serwisu Subaru zalezy od tego skad jestes.
Ale nie ma tez co przesadzac, to zadna kosmiczna technologia, czasem
wystarczy po prostu rozgarniety, sensowny mechanik.

Natomiast odnosze wrazenie, ze automatyczne skrzynie Subaru to nie jest cos
na widok czego i pod wplywem dzialania czego uzytkownik powiedzialby "WOW!" :)

łał! nie musi być. bardziej chodzi o trakcję, wygodę i zapas mocy.
nie ukrywam, że do przemyśleń przyczyniły się również obecne warunki
pogodowe :)

5 Data: Styczen 20 2010 02:33:58
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: Michał 

łał! nie musi być. bardziej chodzi o trakcję, wygodę i zapas mocy.
nie ukrywam, że do przemyśleń przyczyniły się również obecne warunki
pogodowe :)

to jak o to chodzi to masz jedyny dobry folkswagen :)
4motion, super trakcja z aktywnym zawieszeniem i odporność na dowolną
pogode przy dowolnej prędkości ;)

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Styczen 20 2010 11:21:24
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: Hektor 

Użytkownik " Michał"  napisał

to jak o to chodzi to masz jedyny dobry folkswagen :)
4motion, super trakcja z aktywnym zawieszeniem i odporność na dowolną
pogode przy dowolnej prędkości ;)

A możesz uzasadnić te zachwyty, bo w niektórych 4Motion'ach siedzi zwykły Haldex i jakoś trudno uwierzyć w tę "super trakcje' i 'odporność na dowolną
pogode przy dowolnej prędkości'. A aktywne zawieszenie, w którym modelu? Pheaton, może jakieś Touareg'i?

Zbigniew Kordan

8 Data: Styczen 20 2010 15:10:25
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: maryjan 

Wojtek napisał(a):

Mi się by bardziej wydawało, że jest to wybór raczej pomiędzy dieslem
audi, a benzyną subaru.

niekoniecznie. benzynowe audi z literką T tez byłoby ok.

9 Data: Styczen 19 2010 19:43:06
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "maryjan" <> napisał w wiadomości ...

Audi czy subaru?
Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?

przecież subaru to też prawie 4x4,
tam nie ma np. czysto mechanicznego torsena
tylko sprzęgło - jeszcze z manualem to masz 50:50
rozdział mocy na osie ale z automatem to masz
w subarynce bodajże 90:10 przód:tył...

10 Data: Styczen 19 2010 21:53:27
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: Tomasz Finke 

W dniu 2010-01-19 19:43, Tadeusz pisze:

tylko sprzęgło - jeszcze z manualem to masz 50:50
rozdział mocy na osie ale z automatem to masz
w subarynce bodajże 90:10 przód:tył...

Przy jeździe ze stałą prędkością na wprost rzeczywiście jest
podział momentu 90:10 w 4-biegowym automacie i 55:45 w 5-biegowym (były
podobno też inne proporcje), ale na pierwszym biegu, przy
przyspieszaniu albo w razie wykrycia poślizgu/uślizgu centralne
sprzęgło jest błykawicznie zaciskane i na tylną oś trafia 50% mocy.
Na angielskojęzycznych forach dyskusyjnych można znaleźć opis sposobu
podłączenie ręcznego włącznika sterującego tym sprzęgłem, który ustawia
podział 50:50 na żądanie kierowcy.

T.

11 Data: Styczen 19 2010 23:54:02
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: Maciej Browarczyk 

Tomasz Finke pisze:

Przy jeździe ze stałą prędkością na wprost rzeczywiście jest
podział momentu 90:10 w 4-biegowym automacie i 55:45 w 5-biegowym (były
podobno też inne proporcje), ale na pierwszym biegu, przy
przyspieszaniu albo w razie wykrycia poślizgu/uślizgu centralne
sprzęgło jest błykawicznie zaciskane i na tylną oś trafia 50% mocy.
Na angielskojęzycznych forach dyskusyjnych można znaleźć opis sposobu
podłączenie ręcznego włącznika sterującego tym sprzęgłem, który ustawia
podział 50:50 na żądanie kierowcy.

Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4.

--
Pozdrawiam,
Maciek

12 Data: Styczen 20 2010 11:19:45
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: Tomasz Finke 

Maciej Browarczyk pisze:

Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4.

Niektórzy uważają, że prawdziwe 4x4 to są dopiero sztywne mosty,
blokady wszystkich dyfrów i snorkel ;-)  W Subaru możesz sobie
wybrać stałe 4x4 plus reduktor przy ręcznej skrzyni albo płynny
rozdział mocy przy automacie, ale w każdej wersji tylne koła są
zawsze napędzane.  Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z
centralnym mechanizmem różnicowym i stałym napędem na 4 koła.

T.

13 Data: Styczen 21 2010 03:51:00
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: J.F. 

On Wed, 20 Jan 2010 11:19:45 +0100,  Tomasz Finke wrote:

Maciej Browarczyk pisze:
Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4.

Niektórzy uważają, że prawdziwe 4x4 to są dopiero sztywne mosty,
blokady wszystkich dyfrów i snorkel ;-)  W Subaru możesz sobie
wybrać stałe 4x4 plus reduktor przy ręcznej skrzyni albo płynny
rozdział mocy przy automacie, ale w każdej wersji tylne koła są
zawsze napędzane. 

Czy ten "plynny rozdzial mocy" to taki marketingowy eufemizm na
zablokowany dyfer ?

Nie bardzo sobie wyobrazam zmienne sterowanie rozdzialem momentu, tzn
owszem - jest pare pomyslow, ale wszystkie raczej dosc kosztowne i w
produkcji i w eksploatacji ..

Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z
centralnym mechanizmem różnicowym i stałym napędem na 4 koła.

Ale blokowanym czy nie ?  Zeby sie nie skonczylo "jak jedno kolo jest
do d*, to caly naped jest ..."

Co prawda dzis ASR/TCS potrafi to naprawic.


J.

14 Data: Styczen 21 2010 07:42:00
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: Tomasz Finke 

W dniu 2010-01-21 03:51, J.F. pisze:

Nie bardzo sobie wyobrazam zmienne sterowanie rozdzialem momentu, tzn
owszem - jest pare pomyslow, ale wszystkie raczej dosc kosztowne i w
produkcji i w eksploatacji ..

w Subaru jest sterowane hydraulicznie mokre sprzęgło wielopłytkowe.
W stanie otwartym tylne koła napędzane są tylko dzięki lepkości oleju,
a zmieniając odstęp/docisk płytek można płynnie zwiększać moment
przenoszony na tył.  Nie słyszałem o problemach z tym sprzęgłem albo
konieczności wymiany po jakimś przebiegu, rośnie tylko spalanie o
~1,5 l/100 km w porównaniu z autem z napędem na przód.

Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z
centralnym mechanizmem różnicowym i stałym napędem na 4 koła.

Ale blokowanym czy nie ?  Zeby sie nie skonczylo "jak jedno kolo jest
do d*, to caly naped jest ..."

Tu ktoś zrobił porządne zestawienie rozwiązań napędów 4x4:

http://www.awd.ee/cars.html

T.

15 Data: Styczen 20 2010 15:11:25
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: maryjan 

Tomasz Finke napisał(a):

Przy jeździe ze stałą prędkością na wprost rzeczywiście jest
podział momentu 90:10 w 4-biegowym automacie i 55:45 w 5-biegowym (były
podobno też inne proporcje), ale na pierwszym biegu, przy
przyspieszaniu albo w razie wykrycia poślizgu/uślizgu centralne
sprzęgło jest błykawicznie zaciskane i na tylną oś trafia 50% mocy.
Na angielskojęzycznych forach dyskusyjnych można znaleźć opis sposobu
podłączenie ręcznego włącznika sterującego tym sprzęgłem, który ustawia
podział 50:50 na żądanie kierowcy.

no to muszę iść na jakiś kompromis.
uparłem się, że MUSI mieć AT.

16 Data: Styczen 20 2010 18:20:35
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "maryjan" <> napisał w wiadomości ...


no to muszę iść na jakiś kompromis.
uparłem się, że MUSI mieć AT.

w tej sytuacji uważam że masz wybór między Audi a Volvo :)

17 Data: Styczen 19 2010 23:49:21
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem ...
Autor: BartekK 

W dniu 2010-01-19 15:09, maryjan pisze:

Audi czy subaru?
Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie?
kwota w okolicach 35-38 tys
z audi łatwiej z serwisem, bo co drugi kowal robi niemieckie w garażu,
ale subaru ma boxera i jednak jest fuji.
pojawia sie zgryz zasadniczo :(
Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobieżnie oglądałem temat

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

18 Data: Styczen 19 2010 23:55:28
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem ...
Autor: Maciej Browarczyk 

BartekK pisze:

Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobieżnie oglądałem temat

A skad tam wytrzasnales staly 4x4?

--
Pozdrawiam,
Maciek

19 Data: Styczen 20 2010 11:22:46
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: Hektor 

Użytkownik "Maciej Browarczyk"  napisał

Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobieżnie oglądałem temat

A skad tam wytrzasnales staly 4x4?

Pewnie z ulotki reklamowej albo z grupy dyskusyjnej.

ZK

20 Data: Styczen 20 2010 18:16:43
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "Maciej Browarczyk" <> napisał w wiadomości ...

BartekK pisze:

Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobieżnie oglądałem temat

A skad tam wytrzasnales staly 4x4?

volvowskie AWD jest równie stałe jak 4x4 w Subaru z automatem
ma 95:5 przód:tył przy pełnej przyczepności z bardzo szybkim
przeniesiem momentu przy uślizgu którejś osi - czas
reakcji systemu to 1/6 obrotu wału napędowego...

ja osobiście polecam Volvo AWD :)
i to na podstawie własnych doświadczeń praktycznych :)

21 Data: Styczen 21 2010 01:17:58
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem ...
Autor: Maciej Browarczyk 

Tadeusz pisze:

volvowskie AWD jest równie stałe jak 4x4 w Subaru z automatem
ma 95:5 przód:tył przy pełnej przyczepności z bardzo szybkim
przeniesiem momentu przy uślizgu którejś osi - czas
reakcji systemu to 1/6 obrotu wału napędowego...

Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz.
http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc

--
Pozdrawiam,
Maciek

22 Data: Styczen 21 2010 03:44:17
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: J.F. 

On Thu, 21 Jan 2010 01:17:58 +0100,  Maciej Browarczyk wrote:

Tadeusz pisze:
volvowskie AWD jest równie stałe jak 4x4 w Subaru z automatem
ma 95:5 przód:tył przy pełnej przyczepności z bardzo szybkim
przeniesiem momentu przy uślizgu którejś osi - czas
reakcji systemu to 1/6 obrotu wału napędowego...

Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz.
http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc

Brak kamery z drugiej strony - ale czy tu brak jakiegokolwiek LSD czy
jest zepsute razem ASR/TCS ?

J.

23 Data: Styczen 21 2010 08:55:51
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "Maciej Browarczyk" <> napisał w wiadomości ...

Tadeusz pisze:

volvowskie AWD jest równie stałe jak 4x4 w Subaru z automatem
ma 95:5 przód:tył przy pełnej przyczepności z bardzo szybkim
przeniesiem momentu przy uślizgu którejś osi - czas
reakcji systemu to 1/6 obrotu wału napędowego...

Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz.
http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc

powiem że to XC70 ma zepsuty napęd... ewidentnie...

24 Data: Styczen 22 2010 08:08:32
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem ...
Autor: Jacek 

Maciej Browarczyk pisze:

Tadeusz pisze:

volvowskie AWD jest równie stałe jak 4x4 w Subaru z automatem
ma 95:5 przód:tył przy pełnej przyczepności z bardzo szybkim
przeniesiem momentu przy uślizgu którejś osi - czas
reakcji systemu to 1/6 obrotu wału napędowego...

Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz.
http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc


Sam sie kiedys powolywalem na ten film, ale uslyszalem ze to XC ma uszkodzony 4x4.. i patrzac po pozostalych filmach na YT chyba to jest mozliwe, takze jest to fake.
Co do VOlvo to podczas tej zimy widzialem jak xc90 paruje obok najnowszego xc70.
XC90 wjechalo w snieg, ale tylny naped zaskoczyl powiedzmy po 0,5 sekundy - po prostu widac bylo opoznienie w zadzialaniu mechaniznu.. i to faktycznie mozna nazwac marketingowym eufemizmem.
Natomiast w XC70 III nie bylo zadnego opoznienia w kreceniu tylnymi kolami... taki "prawdziwy" 4x4.. tyle, ze w w 70-tce jest chyba haldex3.. no i przypuszczam, ze bylo mniej ztyrane niz to xc70, bo wyglada na prawie nowke

25 Data: Styczen 26 2010 02:51:11
Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
Autor: jacek2v 

On 22 Sty, 08:08, Jacek  wrote:

Maciej Browarczyk pisze:

> Tadeusz pisze:

>> volvowskie AWD jest równie stałe jak 4x4 w Subaru z automatem
>> ma 95:5 przód:tył przy pełnej przyczepności z bardzo szybkim
>> przeniesiem momentu przy uślizgu którejś osi - czas
>> reakcji systemu to 1/6 obrotu wału napędowego...

> Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz.
>http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc

Sam sie kiedys powolywalem na ten film, ale uslyszalem ze to XC ma
uszkodzony 4x4.. i patrzac po pozostalych filmach na YT chyba to jest
mozliwe, takze jest to fake.
Co do VOlvo to podczas tej zimy widzialem jak xc90 paruje obok
najnowszego xc70.
XC90 wjechalo w snieg, ale tylny naped zaskoczyl powiedzmy po 0,5
sekundy - po prostu widac bylo opoznienie w zadzialaniu mechaniznu.. i
to faktycznie mozna nazwac marketingowym eufemizmem.
Natomiast w XC70 III nie bylo zadnego opoznienia w kreceniu tylnymi
kolami... taki "prawdziwy" 4x4.. tyle, ze w w 70-tce jest chyba
haldex3.. no i przypuszczam, ze bylo mniej ztyrane niz to xc70, bo
wyglada na prawie nowke


Jak dla mnie to na tą górkę można by spróbować się wspiąć
przednionapędówką - chyba mój stary golfik III by wlazł :)
Żenujące są takie wyzwania dla 4x4 :)

Jacek

zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...



Grupy dyskusyjne