zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem...
1 | Data: Styczen 19 2010 14:09:37 |
Temat: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | |
Autor: maryjan | Audi czy subaru? 2 |
Data: Styczen 19 2010 15:26:38 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: Qlfon | maryjan pisze: Audi czy subaru?A Jeep Cherokee to pies? Automat - jest 4x4 - jak najbardziej :)-- Qlfon, Lublin - w końcu:) 3 |
Data: Styczen 19 2010 14:31:37 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 19.01.2010 maryjan napisał/a: Audi czy subaru? Dostepnosc do ogarnietego serwisu Subaru zalezy od tego skad jestes. Ale nie ma tez co przesadzac, to zadna kosmiczna technologia, czasem wystarczy po prostu rozgarniety, sensowny mechanik. Natomiast odnosze wrazenie, ze automatyczne skrzynie Subaru to nie jest cos na widok czego i pod wplywem dzialania czego uzytkownik powiedzialby "WOW!" :) -- Jacek "AMI" Rudowski 4 |
Data: Styczen 19 2010 14:38:39 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: maryjan | Jacek Rudowski napisał(a): Dostepnosc do ogarnietego serwisu Subaru zalezy od tego skad jestes. łał! nie musi być. bardziej chodzi o trakcję, wygodę i zapas mocy. nie ukrywam, że do przemyśleń przyczyniły się również obecne warunki pogodowe :) 5 |
Data: Styczen 20 2010 02:33:58 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: Michał | łał! nie musi być. bardziej chodzi o trakcję, wygodę i zapas mocy. to jak o to chodzi to masz jedyny dobry folkswagen :) 4motion, super trakcja z aktywnym zawieszeniem i odporność na dowolną pogode przy dowolnej prędkości ;) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 6 |
Data: Styczen 20 2010 11:21:24 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: Hektor | Użytkownik " Michał" napisał to jak o to chodzi to masz jedyny dobry folkswagen :) A możesz uzasadnić te zachwyty, bo w niektórych 4Motion'ach siedzi zwykły Haldex i jakoś trudno uwierzyć w tę "super trakcje' i 'odporność na dowolną pogode przy dowolnej prędkości'. A aktywne zawieszenie, w którym modelu? Pheaton, może jakieś Touareg'i? Zbigniew Kordan 8 |
Data: Styczen 20 2010 15:10:25 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: maryjan | Wojtek napisał(a): Mi się by bardziej wydawało, że jest to wybór raczej pomiędzy dieslem niekoniecznie. benzynowe audi z literką T tez byłoby ok. 9 |
Data: Styczen 19 2010 19:43:06 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: Tadeusz |
Audi czy subaru? przecież subaru to też prawie 4x4, tam nie ma np. czysto mechanicznego torsena tylko sprzęgło - jeszcze z manualem to masz 50:50 rozdział mocy na osie ale z automatem to masz w subarynce bodajże 90:10 przód:tył... 10 |
Data: Styczen 19 2010 21:53:27 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: Tomasz Finke | W dniu 2010-01-19 19:43, Tadeusz pisze: tylko sprzęgło - jeszcze z manualem to masz 50:50 Przy jeździe ze stałą prędkością na wprost rzeczywiście jest podział momentu 90:10 w 4-biegowym automacie i 55:45 w 5-biegowym (były podobno też inne proporcje), ale na pierwszym biegu, przy przyspieszaniu albo w razie wykrycia poślizgu/uślizgu centralne sprzęgło jest błykawicznie zaciskane i na tylną oś trafia 50% mocy. Na angielskojęzycznych forach dyskusyjnych można znaleźć opis sposobu podłączenie ręcznego włącznika sterującego tym sprzęgłem, który ustawia podział 50:50 na żądanie kierowcy. T. 11 |
Data: Styczen 19 2010 23:54:02 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: Maciej Browarczyk | Tomasz Finke pisze: Przy jeździe ze stałą prędkością na wprost rzeczywiście jest Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4. -- Pozdrawiam, Maciek 12 |
Data: Styczen 20 2010 11:19:45 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: Tomasz Finke | Maciej Browarczyk pisze: Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4. Niektórzy uważają, że prawdziwe 4x4 to są dopiero sztywne mosty, blokady wszystkich dyfrów i snorkel ;-) W Subaru możesz sobie wybrać stałe 4x4 plus reduktor przy ręcznej skrzyni albo płynny rozdział mocy przy automacie, ale w każdej wersji tylne koła są zawsze napędzane. Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z centralnym mechanizmem różnicowym i stałym napędem na 4 koła. T. 13 |
Data: Styczen 21 2010 03:51:00 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: J.F. | On Wed, 20 Jan 2010 11:19:45 +0100, Tomasz Finke wrote: Maciej Browarczyk pisze: Czy ten "plynny rozdzial mocy" to taki marketingowy eufemizm na zablokowany dyfer ? Nie bardzo sobie wyobrazam zmienne sterowanie rozdzialem momentu, tzn owszem - jest pare pomyslow, ale wszystkie raczej dosc kosztowne i w produkcji i w eksploatacji .. Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z Ale blokowanym czy nie ? Zeby sie nie skonczylo "jak jedno kolo jest do d*, to caly naped jest ..." Co prawda dzis ASR/TCS potrafi to naprawic. J. 14 |
Data: Styczen 21 2010 07:42:00 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: Tomasz Finke | W dniu 2010-01-21 03:51, J.F. pisze: Nie bardzo sobie wyobrazam zmienne sterowanie rozdzialem momentu, tzn w Subaru jest sterowane hydraulicznie mokre sprzęgło wielopłytkowe. W stanie otwartym tylne koła napędzane są tylko dzięki lepkości oleju, a zmieniając odstęp/docisk płytek można płynnie zwiększać moment przenoszony na tył. Nie słyszałem o problemach z tym sprzęgłem albo konieczności wymiany po jakimś przebiegu, rośnie tylko spalanie o ~1,5 l/100 km w porównaniu z autem z napędem na przód. Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z Tu ktoś zrobił porządne zestawienie rozwiązań napędów 4x4: http://www.awd.ee/cars.html T. 15 |
Data: Styczen 20 2010 15:11:25 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: maryjan | Tomasz Finke napisał(a): Przy jeździe ze stałą prędkością na wprost rzeczywiście jest no to muszę iść na jakiś kompromis. uparłem się, że MUSI mieć AT. 16 |
Data: Styczen 20 2010 18:20:35 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: Tadeusz |
w tej sytuacji uważam że masz wybór między Audi a Volvo :) 17 |
Data: Styczen 19 2010 23:49:21 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ problem ... | Autor: BartekK | W dniu 2010-01-19 15:09, maryjan pisze: Audi czy subaru?Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobieżnie oglÄ dałem temat -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 18 |
Data: Styczen 19 2010 23:55:28 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ problem ... | Autor: Maciej Browarczyk | BartekK pisze: Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobieżnie oglÄ dałem temat A skad tam wytrzasnales staly 4x4? -- Pozdrawiam, Maciek 19 |
Data: Styczen 20 2010 11:22:46 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ problem... | Autor: Hektor | Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobieżnie oglÄ dałem temat Pewnie z ulotki reklamowej albo z grupy dyskusyjnej. ZK 20 |
Data: Styczen 20 2010 18:16:43 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ problem... | Autor: Tadeusz |
BartekK pisze: volvowskie AWD jest równie stałe jak 4x4 w Subaru z automatem ma 95:5 przód:tył przy pełnej przyczepnoĹci z bardzo szybkim przeniesiem momentu przy uĹlizgu którejĹ osi - czas reakcji systemu to 1/6 obrotu wału napÄdowego... ja osobiĹcie polecam Volvo AWD :) i to na podstawie własnych doĹwiadczeĹ praktycznych :) 21 |
Data: Styczen 21 2010 01:17:58 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ problem ... | Autor: Maciej Browarczyk | Tadeusz pisze: volvowskie AWD jest równie stałe jak 4x4 w Subaru z automatem Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz. http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc -- Pozdrawiam, Maciek 22 |
Data: Styczen 21 2010 03:44:17 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: J.F. | On Thu, 21 Jan 2010 01:17:58 +0100, Maciej Browarczyk wrote: Tadeusz pisze: Brak kamery z drugiej strony - ale czy tu brak jakiegokolwiek LSD czy jest zepsute razem ASR/TCS ? J. 23 |
Data: Styczen 21 2010 08:55:51 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ problem... | Autor: Tadeusz |
Tadeusz pisze: powiem że to XC70 ma zepsuty napÄd... ewidentnie... 24 |
Data: Styczen 22 2010 08:08:32 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ problem ... | Autor: Jacek | Maciej Browarczyk pisze: Tadeusz pisze: Sam sie kiedys powolywalem na ten film, ale uslyszalem ze to XC ma uszkodzony 4x4.. i patrzac po pozostalych filmach na YT chyba to jest mozliwe, takze jest to fake. Co do VOlvo to podczas tej zimy widzialem jak xc90 paruje obok najnowszego xc70. XC90 wjechalo w snieg, ale tylny naped zaskoczyl powiedzmy po 0,5 sekundy - po prostu widac bylo opoznienie w zadzialaniu mechaniznu.. i to faktycznie mozna nazwac marketingowym eufemizmem. Natomiast w XC70 III nie bylo zadnego opoznienia w kreceniu tylnymi kolami... taki "prawdziwy" 4x4.. tyle, ze w w 70-tce jest chyba haldex3.. no i przypuszczam, ze bylo mniej ztyrane niz to xc70, bo wyglada na prawie nowke 25 |
Data: Styczen 26 2010 02:51:11 | Temat: Re: zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | Autor: jacek2v | On 22 Sty, 08:08, Jacek wrote: Maciej Browarczyk pisze: Jak dla mnie to na tą górkę można by spróbować się wspiąć przednionapędówką - chyba mój stary golfik III by wlazł :) Żenujące są takie wyzwania dla 4x4 :) Jacek |