Grupy dyskusyjne   »   zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti

zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti



1 Data: Sierpien 10 2007 09:21:07
Temat: zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti
Autor: Kamil 

Witam,

mam mozliwosc sprzedazy mojego P406 HDI 110 km, przebieg 385 000 km. Moge
kupic Vectre B z silnikiem 2,2 dti. Mam pytanie odnosnie samych silnikow
(pomijam ceny aut - sa po prostu średnie rynkowe).
Spalania powinno byc mniej wiecej podobne. Jak natomiast wypadnie trwalosc
DTI (obecnie ma 180tys), czy dociagnie do przebiegu francuza ? Czy jest to
porownywalny silnik jesli chodzi np o odpalanie w zime (HDI najmniejszych
problemow nie bylo), trwalosc turbiny i wtryskiwaczy (tu tez HDI musze
pochwalic), kulture pracy etc. HDI to common-rail, natomiast DTI to wtrysk
bezposredni - czy to tez ma swoje plusy i minusy ?

Kamil



2 Data: Sierpien 10 2007 12:16:38
Temat: Re: zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-08-10 09:21,  *Kamil* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Witam,

mam mozliwosc sprzedazy mojego P406 HDI 110 km, przebieg 385 000 km. Moge kupic Vectre B z silnikiem 2,2 dti. Mam pytanie odnosnie samych silnikow
....

Opinie, które słyszałem o 2,2 DTI były bardzo pozytywne (w przeciwieństwie do 2,0, który ma mieszane opinie) - fajny niewysilony silnik - podejrzewam, że wytrzyma sporo więcej od dowolnego CR, a na dodatek nie jest tak czuły na jakość paliwa.
Myślę, że na vectraunlimited powinieneś sie dowiedzieć więcej.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

3 Data: Sierpien 10 2007 11:10:12
Temat: Re: zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti
Autor: Michał Przestrzelski 

Mirek Ptak  napisał(a):

silnik - podejrzewam, że wytrzyma sporo więcej od dowolnego CR, a na
dodatek nie jest tak czuły na jakość paliwa.

Dlaczego tak podejrzewasz?

--
Pozdrawiam
Michał

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Sierpien 10 2007 13:25:15
Temat: Re: zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-08-10 13:10,  *Michał Przestrzelski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Mirek Ptak  napisał(a):
silnik - podejrzewam, że wytrzyma sporo więcej od dowolnego CR, a na dodatek nie jest tak czuły na jakość paliwa.

Dlaczego tak podejrzewasz?

Dlatego, że jest niewysilony i ma klasyczny układ zasilania paliwem.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

5 Data: Sierpien 10 2007 13:38:16
Temat: Re: zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti
Autor: Kamil 

Dlatego, że jest niewysilony i ma klasyczny układ zasilania paliwem.

Co do tego, że niewysilony to trudno się nie zgodzić (125KM/2.2 to niecałe
57KM z litra, dla porównania najsilniejszy choćby Fiat 1.9 JTD ma 180KM,
czyli prawie 95KM z litra). - pewnie trwalszy okaze sie ten slabszy
Natomiast klasyczny układ zasilania to raczej wtrysk pośredni niż
bezpośredni

6 Data: Sierpien 10 2007 14:25:31
Temat: Re: zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-08-10 13:38,  *Kamil* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Dlatego, że jest niewysilony i ma klasyczny układ zasilania paliwem.

Natomiast klasyczny układ zasilania to raczej wtrysk pośredni niż bezpośredni

A o czym ja piszę? :) - silnik 2.2 DTR ma wtrysk z wstępną komorą wirową - aczkolwiek pewności nie mam :).

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

7 Data: Sierpien 10 2007 14:37:00
Temat: Re: zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti
Autor: Kamil 

A o czym ja piszę? :) - silnik 2.2 DTR ma wtrysk z wstępną komorą wirową -
aczkolwiek pewności nie mam :).

ja natomiast mam pewność, że początkowo to był wtrysk bezpośredni ;)

8 Data: Sierpien 10 2007 12:22:49
Temat: Re: zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti
Autor: Michał Przestrzelski 

Mirek Ptak  napisał(a):


Dlatego, że jest niewysilony
Ów 2.0 HDI 110 KM jest jeszcze mniej wysilony

i ma klasyczny układ zasilania paliwem.
Czy ja wiem czy Dti to taki klasyczny układ zasilania. Klasyczny to moim
zdaniem wtrysk pośredni, bez turbiny - klasyczny klekot

Nie przekonałaś mnie.

Jeszcze z tą wrażlowością na jakoś paliwa to bym sie zgodził bo wiele osób
narzeka, że dzieją się cyrki z HDI po zatankowaniu w kiepskiego ale:
- nie wiem czy Dti na tym samy paliwie napewno był zachowywał sie lepjej i
nic by sobie nie uszkodził
- znajomi mają w firmie 2.0 HDI (90 KM) w Parnterach samochdy są baaardzo
intensywanie eksploatowane, tankowe gdzie popadanie, lacą im już czwarte
100K  i nie ma problemów.
- można tankować na markowych stacjach i ten argument odpada.

PS.
Nie mam nic przeciw Oplom, Dti, TDi itp, o Vectrze wypowidałem się pozytwanie
(poza plastikami w środku) kilka dnia temu na grupie. Ale moim zdaniem tak
napradę nikt nie ma  100% argumentów który z sytemów zasilnia w Dieslach jest
najlpeszy dlatego jestem ciekaw wszystkich wypowiedzi, że TDi jest super od
JTD do d... albo DTI super a HDI syf (konfiguracje dowolne)

--
Pozrawiam
Michał

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Sierpien 10 2007 13:38:56
Temat: Re: zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 10 Aug 2007 12:22:49 +0000 (UTC), Michał  Przestrzelski
napisał(a):

Nie mam nic przeciw Oplom, Dti, TDi itp, o Vectrze wypowidałem się pozytwanie
(poza plastikami w środku) kilka dnia temu na grupie. Ale moim zdaniem tak
napradę nikt nie ma  100% argumentów który z sytemów zasilnia w Dieslach jest
najlpeszy dlatego jestem ciekaw wszystkich wypowiedzi, że TDi jest super od
JTD do d... albo DTI super a HDI syf (konfiguracje dowolne)


Wycieraczki!!!! Zapomniałeś o najważniejszym kryterium - cena silnika do
wycieraczek. Jak mogłeś!!!!

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

10 Data: Sierpien 10 2007 14:42:11
Temat: Re: zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-08-10 14:22,  *Michał Przestrzelski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Mirek Ptak  napisał(a):
Dlatego, że jest niewysilony
Ów 2.0 HDI 110 KM jest jeszcze mniej wysilony

True :)

i ma klasyczny układ zasilania paliwem.
Czy ja wiem czy Dti to taki klasyczny układ zasilania. Klasyczny to moim zdaniem wtrysk pośredni, bez turbiny - klasyczny klekot

Nie myl DTI z TDI - jak napisałem już w innym poście jestem prawie pewien, że w 2,2 DTR (DTI na klapie) jest wtrysk pośredni.

JTD do d... albo DTI super a HDI syf (konfiguracje dowolne)
                    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tego nigdy nie napisałem - nawet nie miałem intencji :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

11 Data: Sierpien 10 2007 13:01:41
Temat: Re: zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti
Autor: Michał Przestrzelski 

Mirek Ptak  napisał(a):



> JTD do d... albo DTI super a HDI syf (konfiguracje dowolne)
                    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tego nigdy nie napisałem - nawet nie miałem intencji :)

Ależ ja niegdy nie twierdziłem, że tak twierdziłeś :)

Osobićie mam Cytrynę więc interesuję się co PSA wymyśla oraz z czym
Cytryniarze mają problemy, kiedyś maiłem Skodzianę więc interesowałem się co
tam nowego u VW i z czym się borykają użytkonicy.
Oprócz tego co raz zdarza mi się jedzić  jako kierowce lub pasażer różnymi
autami i wnioski takie jak pisałem, że wszystkie są bardzo podobne. Podobne
osiągi, spalnie.... branie oleju przez turbinę i zapewne trwałość na tym
samym poziomie.

A tak w pesie
czy ktoś robi jakieś rantingu silników?

Pozdrawiam
Michał


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

12 Data: Sierpien 10 2007 15:59:51
Temat: Re: zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti
Autor: Krzysztof Polito 

Nie myl DTI z TDI - jak napisałem już w innym poście jestem prawie
pewien, że w 2,2 DTR (DTI na klapie) jest wtrysk pośredni.

Oczywiście że, jest bezpośredni.
Pompa Bosch VP44 i bezpośredni wtrysk paliwa.

Krzysiek

13 Data: Sierpien 10 2007 19:24:20
Temat: Re: zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-08-10 15:59, *Krzysztof Polito* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Nie myl DTI z TDI - jak napisałem już w innym poście jestem prawie
pewien, że w 2,2 DTR (DTI na klapie) jest wtrysk pośredni.

Oczywiście że, jest bezpośredni.
Pompa Bosch VP44 i bezpośredni wtrysk paliwa.

No to już wiem :) - jakoś tak kiedyś usłyszałem od VWeowca z TDI i na słowo uwierzyłem :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan0( a t )gazeta(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

zamiana P406 HDI na Vectre 2.2 Dti



Grupy dyskusyjne