Grupy dyskusyjne   »   zapowietrzone sprzêg³o

zapowietrzone sprzêg³o <?>



1 Data: Listopad 28 2006 14:22:20
Temat: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: karkow 

witam,
niedawno odebralem auto od elektromechanika po drobnej naprawie i ten
oznajmil mi ze sprzeglo jest zapowietrzone. Nie wiem co to znaczy...
Faktycznie w porownaniu do drugiego auta w rodzinie jest bardzo twarde <czy
to jest objaw?>. Auto to Peugeot 307 2.0hdi 110KM z 2001.
Czy jest to powazna naprawa? da sie z tym jezdzic bez ryzyka wiekszych
kosztow? jak wplywa na auto?
pzdr



2 Data: Listopad 28 2006 14:46:32
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: KrzysiekPP 

niedawno odebralem auto od elektromechanika po drobnej naprawie i ten
oznajmil mi ze sprzeglo jest zapowietrzone. Nie wiem co to znaczy...

Moze to sprzeg³o hydrauliczne ... tj. ma hydrauliczne przeniesienie
momentu. W przeciwienstwie do tradycyjnych na linkê stalow± ...

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/ford/escort.jpg, #19 TTI-770

3 Data: Listopad 28 2006 19:34:39
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: Tomek 

> niedawno odebralem auto od elektromechanika po drobnej naprawie i ten
> oznajmil mi ze sprzeglo jest zapowietrzone. Nie wiem co to znaczy...

Moze to sprzeg³o hydrauliczne ... tj. ma hydrauliczne przeniesienie
momentu. W przeciwienstwie do tradycyjnych na linkê stalow± ...

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/ford/escort.jpg, #19 TTI-770
Trzy zdania i trzy bzdury. Nie wiesz nie pisz. Na dodatek nie na temat.
Odpowiedz na temat powinna byæ taka. Je¶li to nie jest sprzêglo sterowane link±
i wymaga do uruchomienia wiêkszej si³y niz w takim samym samochodzie ze sprawnym
sprzêglem to ¶wiadczy nie o uszkodzeniu ukladu uruchamiania tylko o uszkodzeniu
sprzêgla. ¿aden zapowietrzony uklad hydrauliczny stosowany w samochodach nie
daje zwiêkszonych oporow, a wrêcz przeciwnie pedal chodzi lekko tylko ze nic
albo prawie nic siê nie dzieje. Czy zrozumiale¶ swój bl±d? Tomek

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Listopad 28 2006 20:45:01
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: KrzysiekPP 

Trzy zdania i trzy bzdury. Nie wiesz nie pisz. Na dodatek nie na temat.

A ty wiesz ... chyba na temat pompowania Durexow :)

--
Krzysiek, Krakow, #19 TTI770, http://kszysiek.xt.pl/ford/escort.jpg

5 Data: Listopad 28 2006 19:51:44
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: Tomek 

> Trzy zdania i trzy bzdury. Nie wiesz nie pisz. Na dodatek nie na temat.

A ty wiesz ... chyba na temat pompowania Durexow :)

--
Krzysiek, Krakow, #19 TTI770, http://kszysiek.xt.pl/ford/escort.jpg
Co¶ nie w kapelusik. Obra¿asz siê i odszczekujesz. Jakby¶ mia³ chocia¿ powód do
odszczekiwania to bym zrozumia³. Ale tak bez powodu. Ty albo pieniacz jeste¶
albo masz szczupl± glowê. Bzdury napisale¶ i kto¶ musial Cie wyprostowaæ, ¿eby¶
w przyszlo¶ci tego nie robi³. I tak masz szczê¶cie ze na mnie trafile¶. Tomek

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

6 Data: Listopad 28 2006 20:16:56
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: Seba 

I tak masz szczescie ze na mnie trafiles. Tomek

O - to jest niezle.

Krzysiek - boj sie. Chociaz nie - miej szacunek. Mogl zabic.

:)))

--
Pozdrawiam
Sebastian S.

7 Data: Listopad 29 2006 03:34:05
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: Filip KK 

Tomek wrote:

Trzy zdania i trzy bzdury. Nie wiesz nie pisz. Na dodatek nie na temat.

A ty wiesz ... chyba na temat pompowania Durexow :)

-- Krzysiek, Krakow, #19 TTI770, http://kszysiek.xt.pl/ford/escort.jpg

Co¶ nie w kapelusik. Obra¿asz siê i odszczekujesz. Jakby¶ mia³ chocia¿ powód do
odszczekiwania to bym zrozumia³. Ale tak bez powodu. Ty albo pieniacz jeste¶
albo masz szczupl± glowê. Bzdury napisale¶ i kto¶ musial Cie wyprostowaæ, ¿eby¶
w przyszlo¶ci tego nie robi³. I tak masz szczê¶cie ze na mnie trafile¶. Tomek

Kurwa blada, czy jak odpowiadasz komus na list, to zawsze cytujesz czyjs podpis????????
Naucz sie redagowac prawidlowo posty!

--
Zobacz jak wyglada MOJA FURA!! -> http://tinyurl.com/fhpfn

/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com

8 Data: Listopad 28 2006 21:15:52
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: R2r 

W dniu 2006-11-28 20:34, Tomek napisa³(a):

Trzy zdania i trzy bzdury.
Nieprawda. Sprzêg³o hydrauliczne mo¿e siê jak najbardziej zapowietrzyæ. Co kolega karkow rozumie przez twardo¶æ sprzêg³a - nie wiem. Z do¶wiadczenia w³asnego mogê powiedzieæ tyle, ¿e zapowietrzone sprzêg³o trochê inaczej zachowuje siê ni¿ zapowietrzony hamulec. Natomiast co do skutków zapowietrzonego si³ownika sprzêg³a - grozi nieca³kowitym wysprzêglaniem i uszkodzeniem ok³adzin sprzêg³a a nawet skrzyni biegów.

Nie wiesz nie pisz. Na dodatek nie na temat.
Te¿ lubisz siê dowarto¶ciowywaæ na grupie? Nie? Bo tak to wygl±da. Daj wiêc mo¿e spokój. Luzu troszkê. ;-)

Odpowiedz na temat powinna byæ taka.
Przypomnijmy - pytanie brzmia³o: "sprzeglo jest zapowietrzone. Nie wiem co to znaczy" i "Czy jest to powazna naprawa? da sie z tym jezdzic bez ryzyka wiekszych kosztow? jak wplywa na auto?"

Je¶li to nie jest sprzêglo sterowane link±
i wymaga do uruchomienia wiêkszej si³y niz w takim samym samochodzie ze sprawnym
sprzêglem to ¶wiadczy nie o uszkodzeniu ukladu uruchamiania tylko o uszkodzeniu
sprzêgla. ¿aden zapowietrzony uklad hydrauliczny stosowany w samochodach nie
daje zwiêkszonych oporow, a wrêcz przeciwnie pedal chodzi lekko tylko ze nic
albo prawie nic siê nie dzieje.
Jeste¶ pewnien, ¿e to odpowied¼ na zadane pytania?

Czy zrozumiale¶ swój bl±d? Tomek
Czy zrozumia³e¶ swój b³±d, Tomku? ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

9 Data: Listopad 28 2006 20:57:46
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: Tomek 

W dniu 2006-11-28 20:34, Tomek napisa³(a):
> Trzy zdania i trzy bzdury.
Nieprawda. Sprzêg³o hydrauliczne mo¿e siê jak najbardziej zapowietrzyæ.
Co kolega karkow rozumie przez twardo¶æ sprzêg³a - nie wiem. Z
do¶wiadczenia w³asnego mogê powiedzieæ tyle, ¿e zapowietrzone sprzêg³o
trochê inaczej zachowuje siê ni¿ zapowietrzony hamulec. Natomiast co do
skutków zapowietrzonego si³ownika sprzêg³a - grozi nieca³kowitym
wysprzêglaniem i uszkodzeniem ok³adzin sprzêg³a a nawet skrzyni biegów.

> Nie wiesz nie pisz. Na dodatek nie na temat.
Te¿ lubisz siê dowarto¶ciowywaæ na grupie? Nie? Bo tak to wygl±da. Daj
wiêc mo¿e spokój. Luzu troszkê. ;-)

> Odpowiedz na temat powinna byæ taka.
Przypomnijmy - pytanie brzmia³o: "sprzeglo jest zapowietrzone. Nie wiem
co to znaczy" i "Czy jest to powazna naprawa? da sie z tym jezdzic bez
ryzyka wiekszych kosztow? jak wplywa na auto?"

> Je¶li to nie jest sprzêglo sterowane link±
> i wymaga do uruchomienia wiêkszej si³y niz w takim samym samochodzie ze sprawnym
> sprzêglem to ¶wiadczy nie o uszkodzeniu ukladu uruchamiania tylko o uszkodzeniu
> sprzêgla. ¿aden zapowietrzony uklad hydrauliczny stosowany w samochodach nie
> daje zwiêkszonych oporow, a wrêcz przeciwnie pedal chodzi lekko tylko ze nic
> albo prawie nic siê nie dzieje.
Jeste¶ pewnien, ¿e to odpowied¼ na zadane pytania?

> Czy zrozumiale¶ swój bl±d? Tomek
Czy zrozumia³e¶ swój b³±d, Tomku? ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________
Sprzêgla hydrauliczne s± u¿ywane np. w wodoci±gach albo instalacjach wodnych w
domach. W przekazywaniu momentu u¿ywa siê sprzêgo³ hydrokinetycznych. Nie wiem
co siê stanie jak zapowietrza siê sprzêg³o hudrauliczne w instalacji wodnej. Bo
jak zapowietrzy siê hydrokinetyczne wiem. Najczê¶ciej wtedy w zale¿no¶ci od
stopnia zapowietrzenia przekazywany moment obrotowy maleje. Jest du¿o rodzajów
sprzêgie³. S± takie co na stale l±cz± obracajace siê elementy. Mog± byæ takie co
osie wa³ów nie musza byæ rownoleg³w, s± i takie co je mo¿na rozlaczyæ w czasie
ruchu elementów. Ka¿da z tych grup dzieli siê na podgrupy. By¶ siê zdziwi³ ile
ro¿nych sprzêgie³ jest w samochodzie. To tak przy okazji ¿eby¶ wiedzial co to s±
sprzêg³± i do czego slu¿±. Jestem pewien swojej odpowiedzi. Jak pedal sprzêgla
ciê¿ko sie wciska i sprzêglo nie jest sterowane link± to oznacza to uszkodzenie
sprzêgla. Tomek 

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

10 Data: Listopad 28 2006 22:09:03
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: R2r 

W dniu 2006-11-28 21:57, Tomek napisa³(a):

[...] To tak przy okazji ¿eby¶ wiedzial co to s±
sprzêg³± i do czego slu¿±.
Wow! Jestem pod wra¿eniem. :-D

Jestem pewien swojej odpowiedzi.
Widzê. :-)

Jak pedal sprzêgla
ciê¿ko sie wciska i sprzêglo nie jest sterowane link± to oznacza to uszkodzenie
sprzêgla.
Tylko, ¿e to nadal jest odpowied¼ na inne ni¿ zadane przez autora w±tku pytanie. :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

11 Data: Listopad 29 2006 16:34:37
Temat: Re:
Autor: Jakub Witkowski 

Tomek wrote:

Jestem pewien swojej odpowiedzi. Jak pedal sprzêgla
ciê¿ko sie wciska i sprzêglo nie jest sterowane link± to oznacza to uszkodzenie
sprzêgla.

To mo¿e napisz, czym siê objawi znaczne przytkanie przewodów hydraulicznych
pomêdzy pomp±, a si³ownikiem poruszaj±cym ³ap± sprzêg³a.
Dla ustalenia uwagi: samochód marki ³ada, model WAZ 2106 :)

--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl

12 Data: Listopad 29 2006 17:04:59
Temat: Re:
Autor: R2r 

W dniu 2006-11-29 16:34, Jakub Witkowski napisa³(a):

Dla ustalenia uwagi: samochód marki ³ada, model WAZ 2106 :)
Albo 2103 ;-D

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

13 Data: Listopad 28 2006 22:10:14
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: karkow 

Je¶li to nie jest sprzêglo sterowane link±
i wymaga do uruchomienia wiêkszej si³y niz w takim samym samochodzie ze
sprawnym
sprzêglem
to drugie auto nie jest takie samo ;-) jest to astra II, nowa, niedawno
kupiona i w niej sprzeglo chodzi bardzo lekko, za to w peugeocie o wiele
ciê¿ej
to ¶wiadczy nie o uszkodzeniu ukladu uruchamiania tylko o uszkodzeniu
sprzêgla.
nieeeeee! ;-(

pzdr

14 Data: Listopad 28 2006 22:15:27
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: R2r 

W dniu 2006-11-28 22:10, karkow napisa³(a):

to ¶wiadczy nie o uszkodzeniu ukladu uruchamiania tylko o uszkodzeniu
sprzêgla.
nieeeeee! ;-(

Je¿eli mechanik twierdzi, ¿e jest zapowietrzone, to niech odpowietrzy - roboty to jest niedu¿o.
A porównywanie pracy sprzêg³a w dwóch ró¿nych samochodach mija siê z celem.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

15 Data: Listopad 28 2006 21:29:06
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: Tomek 

> Je¶li to nie jest sprzêglo sterowane link±
> i wymaga do uruchomienia wiêkszej si³y niz w takim samym samochodzie ze
> sprawnym
> sprzêglem
to drugie auto nie jest takie samo ;-) jest to astra II, nowa, niedawno
kupiona i w niej sprzeglo chodzi bardzo lekko, za to w peugeocie o wiele
ciê¿ej
> to ¶wiadczy nie o uszkodzeniu ukladu uruchamiania tylko o uszkodzeniu
> sprzêgla.
nieeeeee! ;-(

pzdr


Sprawdz najpierw jak mocno trzeba naciskaæ peda³ w takim samym samochodzie z na
pewno sprawnym sprzêg³em. Moze ten model tak ma ze ciê¿ej chodzi. A jakby by³o
zdecydowanie l¿ej to niekoniecznie musi byæ docisk do wymiany. Moze jaka¶
tulejka od wide³ek ( strzelam bo mo¿e tam byæ ³apa ) wypad³a. Moze co¶ z peda³em
sprzêg³± jest nie w porzadku. Historia zna takie przypadki. Niemo¿liwe jest ¿eby
zapowietrzenie ukladu hydraulicznego skutkowalo tym ¿e trzeba u¿ywaæ wiêkszej
si³y. To sprzeczne w tym przypadku ze stanem techniki jaki jest. Docisk do
samochodu to nie przesadnie drogi element. Zawsze mo¿na za³o¿yæ tañszy
zamiennik. Najlepiej jedz do normalnego mechanika. Bo ten co Ci wciskal kit o
zapowietrzeniu jest nienormalny. Tomek

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

16 Data: Listopad 29 2006 08:38:52
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: Bartosz Augustyniak 


U¿ytkownik "Tomek"  napisa³ w wiadomo¶ci

> niedawno odebralem auto od elektromechanika po drobnej naprawie i ten
> oznajmil mi ze sprzeglo jest zapowietrzone. Nie wiem co to znaczy...

Moze to sprzeg³o hydrauliczne ... tj. ma hydrauliczne przeniesienie
momentu. W przeciwienstwie do tradycyjnych na linkê stalow± ...

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/ford/escort.jpg, #19 TTI-770
Trzy zdania i trzy bzdury. Nie wiesz nie pisz. Na dodatek nie na temat.
Odpowiedz na temat powinna byæ taka. Je¶li to nie jest sprzêglo sterowane
link±
i wymaga do uruchomienia wiêkszej si³y niz w takim samym samochodzie ze
sprawnym
sprzêglem to ¶wiadczy nie o uszkodzeniu ukladu uruchamiania tylko o
uszkodzeniu
sprzêgla. ¿aden zapowietrzony uklad hydrauliczny stosowany w samochodach
nie
daje zwiêkszonych oporow, a wrêcz przeciwnie pedal chodzi lekko tylko ze
nic
albo prawie nic siê nie dzieje. Czy zrozumiale¶ swój bl±d? Tomek

Przy silniku HDi jest sprze³o uruchmiane si³ownikiem hydraulicznym (uk³ad
hydrauliczny zp³ynem hamulcowym DOT ile¶ tam) który moze siê zapowietrzyæ. W
A100 gdzi eby³ podobny uk³ad tak te¿ mi siê sta³o. By³a to jedyna naprawa
któr± sam wykona³em. Z tego co pamiêtam "przetacza³o" sie p³yn hamulcowy z
odpowietrzniak hamulcowego do odpowietrznika sprzêg³a
 Ze srednim powodzenim bo trzeba tam by³o wymeinic odpowietrznik, ale na dwa
dni by³o lepiej.
A zapowietrzenie objawia³o siê tym ¿e pewnych biegów nie da³o siê wbiæ

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak, £ód¼
C5 2.0 HDi 110 KM '03 144 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 146 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

17 Data: Listopad 28 2006 21:21:43
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g 

KrzysiekPP napisa³(a):
(...)

Moze to sprzeg³o hydrauliczne ... tj. ma hydrauliczne przeniesienie momentu. W przeciwienstwie do tradycyjnych na linkê stalow± ...

ROTFL

Jakie hydrauliczne przeniesienie momentu? Jakie tradycyjne na linkê?
Jedno i drugie sprzêg³o to typowe tradycyjne suche sprzêg³a cierne
sterowane zzewn±trz. Ró¿ni± siê jedynie mechanizmem sterowania - w
tañszych rozwi±zaniach jest stosowana linka, w dro¿szych uk³ad
hydrauliczny. Jak nie wiesz jak to jest zbudowane, to znajd¼ sobie
gdzie¶ star± ksia¿kê od PF 125p, czy do np. Nexii. Powinny byæ
przedstawione oba rozwi±zania.

--
Jutro to dzi¶, tyle ¿e jutro.

18 Data: Listopad 28 2006 21:23:03
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: KrzysiekPP 

tañszych rozwi±zaniach jest stosowana linka, w dro¿szych uk³ad
hydrauliczny. Jak nie wiesz jak to jest zbudowane, to znajd¼ sobie

Jak nie umiesz czytac/domyslac sie to nie czytaj ... bo w³asnie to
mia³em na mysli ...

--
Krzysiek, Krakow, #19 TTI770, http://kszysiek.xt.pl/ford/escort.jpg

19 Data: Listopad 28 2006 21:43:04
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g 

KrzysiekPP napisa³(a):
(...)

Jak nie umiesz czytac/domyslac sie to nie czytaj ... 

Problem tkwi w tym, ¿e pytanie zada³ kolega, który jak widaæ
nie ma o tym zielonego pojêcia, a wprowadzanie go b³±d
domys³ami raczej nie pomo¿e w wyja¶nianiu problemu.

bo w³asnie to mia³em na mysli ...

Bardzo siê cieszymy :) Ró¿nica jest tylko taka, ¿e Ty
mia³e¶ to na my¶li, a ja wyja¶ni³em :)

--
Jutro to dzi¶, tyle ¿e jutro.

20 Data: Listopad 28 2006 21:25:44
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: R2r 

W dniu 2006-11-28 21:21, Artur 'futrzak' Ma¶l±g napisa³(a):

Jakie hydrauliczne przeniesienie momentu?
Momentu si³y naciskaj±cej na peda³. Wszak to d¼wignia. :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

21 Data: Listopad 28 2006 21:44:08
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g 

R2r napisa³(a):
(...)

Momentu si³y naciskaj±cej na peda³. Wszak to d¼wignia. :-)

Przy takiej interpretacji to mo¿na wszystko podci±gn±æ
pod hydrauliczne przeniesienie momentu :)

--
Jutro to dzi¶, tyle ¿e jutro.

22 Data: Listopad 28 2006 21:55:16
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: R2r 

W dniu 2006-11-28 21:44, Artur 'futrzak' Ma¶l±g napisa³(a):

R2r napisa³(a):
(...)
Momentu si³y naciskaj±cej na peda³. Wszak to d¼wignia. :-)

Przy takiej interpretacji to mo¿na wszystko podci±gn±æ
pod hydrauliczne przeniesienie momentu :)

A widzisz! Wystarczy odrobina dobrych chêci. :-D

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

23 Data: Listopad 28 2006 21:32:36
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g 

karkow napisa³(a):

witam,
niedawno odebralem auto od elektromechanika po drobnej naprawie i ten oznajmil mi ze sprzeglo jest zapowietrzone. Nie wiem co to znaczy... 

Je¿eli jest 'zapowietrzone' to znaczy to tyle, ¿e zapowietrzony jest
uk³ad sterowania sprzeg³em, wiêc efekty podobne do zapowietrzonych
hamulców - trzeba pompowaæ, albo gorzej wysprzêgla. Nie zgrzyta
przy zmianie biegów? Peda³ nie bierze zbyt nisko?

Faktycznie w porownaniu do drugiego auta w rodzinie jest bardzo twarde <czy to jest objaw?>. Auto to Peugeot 307 2.0hdi 110KM z 2001.

Ciê¿ko powiedzieæ - bardzo twarde to sprawa dyskusyjna, ale
paradoksalnie taki mo¿e byæ objaw zapowietrzonego sprzêg³a. Ciê¿ko
stwierdziæ.

Czy jest to powazna naprawa? da sie z tym jezdzic bez ryzyka wiekszych kosztow? jak wplywa na auto?

Nie jest to powa¿na naprawa, a jak to tylko zapowietrzenie to wystarczy
odpowietrzyæ jak uk³ad hamulcowy i fina³. Niepe³ne wysprzêglanie
mo¿e byæ oczywi¶cie szkodliwe dla synchronizatorów, ale nic nie pisa³e¶
o zgrzytaniu przy zmianie biegów. Lepiej zrobiæ z tym porz±dek, poniewa¿
samo z siebie siê raczej nie zapowietrzy³o :(

--
Jutro to dzi¶, tyle ¿e jutro.

24 Data: Listopad 28 2006 22:42:18
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: karkow 


Je¿eli jest 'zapowietrzone' to znaczy to tyle, ¿e zapowietrzony jest
uk³ad sterowania sprzeg³em, wiêc efekty podobne do zapowietrzonych
hamulców - trzeba pompowaæ, albo gorzej wysprzêgla. Nie zgrzyta
przy zmianie biegów? Peda³ nie bierze zbyt nisko?
raczej nie zgrzyta, chyba ze wcisne tak na pol sprzegla i wtedy zaczne
zmieniac - wtedy sa zgrzyty ale wydawalo mi sie ze to jest normalne. Bierze
w sumie normalnie, trzeba je dobrze docisnac ale niekoniecznie do samego
konca.
Odpowietrzyc? tzn wciskac i puszczac i tak kilka razy?

Lepiej zrobiæ z tym porz±dek, poniewa¿
samo z siebie siê raczej nie zapowietrzy³o :(
tzn? uklad nieszczelny?

pzdr

25 Data: Listopad 28 2006 22:49:05
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: R2r 

W dniu 2006-11-28 22:42, karkow napisa³(a):

raczej nie zgrzyta, chyba ze wcisne tak na pol sprzegla i wtedy zaczne zmieniac - wtedy sa zgrzyty ale wydawalo mi sie ze to jest normalne. Bierze w sumie normalnie, trzeba je dobrze docisnac ale niekoniecznie do samego konca.
Hmm... nie wiem zatem na jakiej podstawie mechanik stwierdzi³ zapowietrzenie... Mo¿e zapytaæ jakiego¶ innego?

Odpowietrzyc? tzn wciskac i puszczac i tak kilka razy?
Nie. Wypu¶ciæ powietrze z uk³adu si³ownika...

Lepiej zrobiæ z tym porz±dek, poniewa¿
samo z siebie siê raczej nie zapowietrzy³o :(
tzn? uklad nieszczelny?
No raczej ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

26 Data: Listopad 29 2006 08:48:22
Temat: Re: zapowietrzone sprzêg³o <?>
Autor: Hants 


"karkow"  wrote in message

witam,
niedawno odebralem auto od elektromechanika po drobnej naprawie i ten oznajmil mi ze sprzeglo jest zapowietrzone.

_Elektro_mechanik powiedzial.... :-)
Zapowietrzone sprzeglo objawia sie raczej zapadaniem pedalu w podloge, anizeli zwiekszeniem jego twardosci.
Wymien plyn, odpowietrz uklad, przesmaruj tloczek pompki sprzegla na styku z lapa (mozliwe, ze popmka wymaga drobnej naprawy) i to powinno Ci pomoc.

Szczegolowe procedury znajdziesz tu (co prawda nie do Puga, ale zasada bedzie taka sama):
http://mitsubishifan.webpark.pl/ -> dane naprawczo regulacyjne -> pompka sprzegla


Pozdro,

zapowietrzone sprzêg³o <?>



Grupy dyskusyjne