Mam pytanie, a właściwie pewną wątpliwość. Ostatnio kierowca firmy
transpotowej, w której pracuję został zatrzymany przez policję. Jechał
ciągnikiem siodłowym, którego dopuszczalna ładowność (wpisana w
dowodzie rejestracyjnym) wynosi 42 t. Tym czasem wg norm w Polsce wozy
mogą przewozić ładunki nie przekraczające 40 t. Kierowca jadąc
niezaładowanym wozem, został zatrzymany przez policję, która zażądała
zezwolenia na tonaż! I ukarała go mandatem! Może ktoś orientuje się
dobrze w prawie drogowym, bo moim zdaniem ten mandat to duża lipa. Czy
kierowca za każdym razem ma mieć zezwolenie na tonaż?
2 |
Data: Czerwiec 25 2007 16:25:53 |
Temat: Re: zezwolenie na tonaż |
Autor: J.F. |
On Mon, 25 Jun 2007 06:59:27 -0700, wrote:
Ostatnio kierowca firmy
transpotowej, w której pracuję został zatrzymany przez policję. Jechał
ciągnikiem siodłowym, którego dopuszczalna ładowność (wpisana w
dowodzie rejestracyjnym) wynosi 42 t. Tym czasem wg norm w Polsce wozy
mogą przewozić ładunki nie przekraczające 40 t. Kierowca jadąc
niezaładowanym wozem, został zatrzymany przez policję, która zażądała
zezwolenia na tonaż! I ukarała go mandatem! Może ktoś orientuje się
dobrze w prawie drogowym, bo moim zdaniem ten mandat to duża lipa. Czy
kierowca za każdym razem ma mieć zezwolenie na tonaż?
Ja tam nie wiem, ale biorac pod uwage jak czesto w naszych przepisach
pisze "Dopuszczalna Masa Calkowita pojazdu", to calkiem prawdopodobne
ze 40t moze byc, a wiecej to juz za specjalnym zezwoleniem i nie wazne
ze pusty jedzie.
Hm, ciagnik siodlowy .. to sie tez chyba jakos specjalnie liczy,
bo jaka byla DMC naczepy ?
J.
3 |
Data: Czerwiec 26 2007 12:25:02 | Temat: Re: zezwolenie na tonaż | Autor: Miro |
On Mon, 25 Jun 2007 06:59:27 -0700, wrote:
Jechał
ciągnikiem siodłowym, którego dopuszczalna ładowność (wpisana w
dowodzie rejestracyjnym) wynosi 42 t. Tym czasem wg norm w Polsce wozy
mogą przewozić ładunki nie przekraczające 40 t. Kierowca jadąc
niezaładowanym wozem, został zatrzymany przez policję, która zażądała
zezwolenia na tonaż! I ukarała go mandatem!
Jeśli ciągnik siodłowy był trzyosiowy to można się powołać na:
rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich
niezbędnego wyposażenia
§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie może przekraczać:
3) pojazdu członowego składającego się z trójosiowego pojazdu
silnikowego i trójosiowej naczepy, przewożącego 40-stopowy kontener ISO w
transporcie kombinowanym - 44 t.
Co do pozostałych pojazdów, to w owym rozporządzeniu mowa o tym, że to dmc
nie może przekraczać 40 ton, więc taki wpis w dowodzie może być kłopotliwy.
--
Miro
B,C+E
Opel Zafira 2.0 DTI (+ okresowo różne inne)
U520 + ML145
| |