Grupy dyskusyjne   »   zimówki premium używki vs tanie nówki

zimówki premium używki vs tanie nówki



1 Data: Pa?dziernik 23 2010 11:55:28
Temat: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: mariuszmo 

zastanawiam się bo kupilem samochód i dostałem od znajomego używane opony good year eagle ultra grip, brak uszkodzeń i maj± jeszcze z 5 mm bieżnika
Poniważ samochód używany ma te swoje 80 tys muszę zrobić parę czynno¶ci eksploatacyjnych więc nie chcę kupować w tym roku drogich zimowek.
Czy takie uzywki klasy premium ale już trochę zajechane będ± wyraĽnie gorsze niż np nowe dębice frigo ?

Do jakiego poziomu bieżnika prawidłowo powinno używać się zimówek?



2 Data: Pa?dziernik 23 2010 10:59:20
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 23 Oct 2010 11:55:28 +0200, mariuszmo napisał(a):

Czy takie uzywki klasy premium ale już trochę zajechane będ± wyraĽnie gorsze
niż np nowe dębice frigo ?


będ± gorsze, bo guma z czasem twardnieje. Fabrycznie nowe letnie będ±
lepsze od kilkuletnich zimówek.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddać samolot. Wła¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

3 Data: Pa?dziernik 23 2010 10:34:25
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: to 

begin Waldek Godel

będą gorsze, bo guma z czasem twardnieje. Fabrycznie nowe letnie będą
lepsze od kilkuletnich zimówek.

Co Ty opowiadasz. JeĽdziłem jedna zimÄ™ na kilkuletnich zimówkach z 5/3 mm
i zapewniam, że były o niebo lepsze od nowych letnich na Ĺ›niegu czy
lodzie. Na wielu letnich oponach w ogóle nie da siÄ™ jechać po Ĺ›niegu. SÄ…
oczywiĹ›cie takie, na których jakoĹ› siÄ™ da.

--
ignorance is bliss

4 Data: Pa?dziernik 23 2010 20:37:17
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: MichaĹ‚ Gut 

Co Ty opowiadasz. JeĽdziłem jedna zimÄ™ na kilkuletnich zimówkach z 5/3 mm
i zapewniam, że były o niebo lepsze od nowych letnich na Ĺ›niegu czy
lodzie. Na wielu letnich oponach w ogóle nie da siÄ™ jechać po Ĺ›niegu. SÄ…
oczywiĹ›cie takie, na których jakoĹ› siÄ™ da.


mam takie same doswiadczenia. stare zimowki zachowuja sie pod kazdym wzgledem lepiej od letnich nowek. guma zmienia swoje wlasciwosci ale nadal jest przepastna roznica pomiedzy zimowkami a letnimi.

dla autora watku:
jezdzij na tych uzywanych zimowkach. 5mm to jeszcze od cholery bieznika:)
a jak juz zdecydujesz sie na nowki - imho odpuisc frigo - znam oobe ktora sobei chwali. ale ja jestem mocno zrazony do debic. obecnie mam michelin alpin 3 - za nic nie zamienie na inne. absolutnie debesciackie.
imho zwracaja sie przy pierwszym uniknietym dzwonie
moje to juz zarabiaja;P

5 Data: Pa?dziernik 23 2010 21:19:28
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: kml 


Użytkownik "Michał Gut"  napisał w wiadomoĹ›ci

jezdzij na tych uzywanych zimowkach. 5mm to jeszcze od cholery bieznika:)
a jak juz zdecydujesz sie na nowki - imho odpuisc frigo - znam oobe ktora sobei chwali. ale ja jestem mocno zrazony do debic. obecnie mam michelin alpin 3 - za nic nie zamienie na inne. absolutnie debesciackie.
imho zwracaja sie przy pierwszym uniknietym dzwonie
moje to juz zarabiaja;P

Do letnich dÄ™bic tez jestem nastawiony negatywanie, ale zimówki sÄ… naprawde ok.

--
pozdrawiam
kml

6 Data: Pa?dziernik 24 2010 00:34:47
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: MichaĹ‚ Gut 

Do letnich dÄ™bic tez jestem nastawiony negatywanie, ale zimówki sÄ… naprawde ok.

chyba zaryzykuje jak skoncza mi sie michalki
tanie sa dosc(165 vs 270 za michalki) a opinie sa pozytywne o frigo.

jakby nie patrzec to na komplecie 4 stowy w kieszeni

7 Data: Pa?dziernik 24 2010 02:05:21
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nów ki
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-24 00:34, Michał Gut pisze:

Do letnich dÄ™bic tez jestem nastawiony negatywanie, ale zimówki sÄ…
naprawde ok.

chyba zaryzykuje jak skoncza mi sie michalki
tanie sa dosc(165 vs 270 za michalki) a opinie sa pozytywne o frigo.

To jest najlepsza opona do jazdy po śniegu jaka jest (poza oponami kolcowanymi).
Natomiast gorzej innych zimówek spisuje siÄ™ na mokrym, doć szybko siÄ™ też zużywa, jest głoĹ›na.
Ale na Ĺ›niegu naprawdÄ™ niewiele odstaje od kolców.

8 Data: Pa?dziernik 24 2010 01:27:25
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

To jest najlepsza opona do jazdy po śniegu jaka jest (poza oponami
kolcowanymi).
Natomiast gorzej innych zimówek spisuje siÄ™ na mokrym, doć szybko siÄ™
też zużywa, jest głoĹ›na.
Ale na Ĺ›niegu naprawdÄ™ niewiele odstaje od kolców.

Czyli jest dobrą oponą śniegową i kiepską zimową. ;-)

--
ignorance is bliss

9 Data: Pa?dziernik 24 2010 07:24:33
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: MarcinJM 

W dniu 2010-10-24 03:27, to pisze:

begin Tomasz Pyra

To jest najlepsza opona do jazdy po ¶niegu jaka jest (poza oponami
kolcowanymi).
Natomiast gorzej innych zimówek spisuje się na mokrym, do¶ć szybko się
też zużywa, jest gło¶na.
Ale na ¶niegu naprawdę niewiele odstaje od kolców.

Czyli jest dobr± opon± ¶niegow± i kiepsk± zimow±. ;-)

Bo tak naprawde najlepsza zimowka (na zimny, czysty asfalt) bylaby opona o rzezbie "letniej" z miekkiej gumy. A te wszystkie zimowki to sa opony sniegowe.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

10 Data: Pa?dziernik 24 2010 13:13:52
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: J.F. 

On Sun, 24 Oct 2010 07:24:33 +0200,  MarcinJM wrote:

Bo tak naprawde najlepsza zimowka (na zimny, czysty asfalt) bylaby opona
o rzezbie "letniej" z miekkiej gumy. A te wszystkie zimowki to sa opony
sniegowe.

No ale zima nie szukasz opony na zimny suchy i czysty asfalt, tylko na
warunki ktore moga ci sprawic trudnosc.

J.

11 Data: Pa?dziernik 24 2010 12:01:37
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: to 

begin MarcinJM

Czyli jest dobrą oponą śniegową i kiepską zimową. ;-)

Bo tak naprawde najlepsza zimowka (na zimny, czysty asfalt) bylaby opona
o rzezbie "letniej" z miekkiej gumy. A te wszystkie zimowki to sa opony
sniegowe.

No nie wiem. Miałem letnie deszczowe, praktycznie nowe, ponoć z miÄ™kkiej
gumy. Jakkolwiek na mokrej drodze w temperaturze ujemnej, nawet ubłoconej
resztkami Ĺ›niegu, soli i innego syfu trzymały Ĺ›wietnie, to na Ĺ›niegu była
tragedia. Nie dało siÄ™ jechać na wprost szybciej niż 30 km/h bo auto
zaczynało jechać w dowolnÄ… stronÄ™.

--
ignorance is bliss

12 Data: Pa?dziernik 24 2010 16:06:40
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nów ki
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-24 03:27, to pisze:

begin Tomasz Pyra

To jest najlepsza opona do jazdy po śniegu jaka jest (poza oponami
kolcowanymi).
Natomiast gorzej innych zimówek spisuje siÄ™ na mokrym, doć szybko siÄ™
też zużywa, jest głoĹ›na.
Ale na Ĺ›niegu naprawdÄ™ niewiele odstaje od kolców.

Czyli jest dobrą oponą śniegową i kiepską zimową. ;-)

Przy odpowiednio dobranych kryteriach okaże siÄ™ że najlepszÄ… oponÄ… zimowÄ… jest opona letnia.

Pytanie czy ktoĹ› woli kilka(naĹ›cie?) razy nie dać rady wyjechać z parkingu, ale za to mieć 5% wyższÄ… prÄ™dkoć granicznÄ… w łukach.

13 Data: Pa?dziernik 24 2010 23:26:10
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2010-10-24, Tomasz Pyra  wrote:

Przy odpowiednio dobranych kryteriach okaże się że najlepsz± opon±
zimow± jest opona letnia.

Pytanie czy kto¶ woli kilka(na¶cie?) razy nie dać rady wyjechać z
parkingu, ale za to mieć 5% wyższ± prędko¶ć graniczn± w łukach.

Jest jeszcze jeden aspekt wyboru opon: dla przeciętnego kierowcy
niewyjechanie z parkingu to kosz kilkudziesięciu złotych na taksówkę do
pracy. Za to zatrzymanie się 15cm za daleko (już na drodze) to może i
parę(na¶cie) tysięcy kosztować... Tam gdzie ja jeżdzę w zimie to w 90%
mam mokry asfalt, czasem z jakim¶ błotem po¶niegowym, po ¶niegu to jadę
kilka(na¶cie) dni w roku...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

14 Data: Pa?dziernik 26 2010 01:13:24
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

Przy odpowiednio dobranych kryteriach okaże siÄ™ że najlepszÄ… oponÄ…
zimowÄ… jest opona letnia.

Przy nieodpowiednio. A przy odpowiednio opona, która jest beznadziejna na
mokrym nie może być uznana za dobrÄ… oponÄ™ zimowÄ…. SÄ… opony na których da
się jechać bez problemu 100-150 po śniegu i 200 po mokrym.

Pytanie czy ktoś woli kilka(naście?) razy nie dać rady wyjechać z
parkingu, ale za to mieć 5% wyższÄ… prÄ™dkoć granicznÄ… w łukach.

Chyba masz doĹ›wiadczenia z jakimiĹ› dziwnymi zimówkami albo jeszcze
dziwniejszy parking.

--
ignorance is bliss

15 Data: Pa?dziernik 24 2010 09:39:34
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: kml 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoĹ›ci

To jest najlepsza opona do jazdy po śniegu jaka jest (poza oponami kolcowanymi).
Natomiast gorzej innych zimówek spisuje siÄ™ na mokrym, doć szybko siÄ™ też zużywa, jest głoĹ›na.
Ale na Ĺ›niegu naprawdÄ™ niewiele odstaje od kolców.

Zeszłej zimy nie bardzo pamiÄ™tam jazdÄ™ po mokrym :) Wracałem z gór jak było "raczej ciepło" czyli coĹ› koło +1*C i nie odczułem jakiejĹ› nerwowoĹ›ci na wilgotnym asfalcie. Ja jestem zadowolony, najbardziej z ceny :)

--
pozdrawiam
kml

16 Data: Pa?dziernik 26 2010 09:43:21
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nów ki
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2010-10-24 02:05, Tomasz Pyra pisze:

W dniu 2010-10-24 00:34, Michał Gut pisze:
Do letnich dÄ™bic tez jestem nastawiony negatywanie, ale zimówki sÄ…
naprawde ok.

chyba zaryzykuje jak skoncza mi sie michalki
tanie sa dosc(165 vs 270 za michalki) a opinie sa pozytywne o frigo.

To jest najlepsza opona do jazdy po śniegu jaka jest (poza oponami kolcowanymi).

Ale które frigo?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

17 Data: Pa?dziernik 26 2010 10:35:52
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nów ki
Autor: omega_fan 

On 10/26/2010 09:43 AM, Jakub Witkowski wrote:

W dniu 2010-10-24 02:05, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2010-10-24 00:34, Michał Gut pisze:
Do letnich dÄ™bic tez jestem nastawiony negatywanie, ale zimówki sÄ…
naprawde ok.

chyba zaryzykuje jak skoncza mi sie michalki
tanie sa dosc(165 vs 270 za michalki) a opinie sa pozytywne o frigo.

To jest najlepsza opona do jazdy po śniegu jaka jest (poza oponami
kolcowanymi).

Ale które frigo?

Frigo 2.
Jedna z najlepszych na sniegu i najgorszych na suchym/mokrym asfalcie.

18 Data: Pa?dziernik 23 2010 22:11:35
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: J_K_K 

Użytkownik "Michał Gut"  napisał w wiadomoĹ›ci

a jak juz zdecydujesz sie na nowki - imho odpuisc frigo - znam oobe ktora sobei chwali.

Wiele osób sobie chwali.
A zwłaszcza te pierwsze (nie-Directional, nie-2),
jeżeli chodzi o "prawdziwy" Ĺ›nieg i góry.
Niestety, obecnie dostępne są tylko najmniejsze rozmiary.

ale ja jestem mocno zrazony do debic

Ale jak by na nich pisało GoodYear, to już nie ;-) ?

Pzdr

JKK

19 Data: Pa?dziernik 23 2010 12:39:55
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-23 11:55, mariuszmo pisze:

zastanawiam się bo kupilem samochód i dostałem od znajomego używane
opony good year eagle ultra grip, brak uszkodzeń i maj± jeszcze z 5 mm
bieżnika
Poniważ samochód używany ma te swoje 80 tys muszę zrobić parę czynno¶ci
eksploatacyjnych więc nie chcę kupować w tym roku drogich zimowek.
Czy takie uzywki klasy premium ale już trochę zajechane będ± wyraĽnie
gorsze niż np nowe dębice frigo ?

Na ¶niegu te używane będ± wyraĽnie gorsze, na suchym/mokrym raczej będ± lepsze (zakładam że nie s± jakie¶ bardzo stare, a tylko trochę zużyte).

20 Data: Pa?dziernik 23 2010 10:47:53
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: to 

begin mariuszmo

zastanawiam siÄ™ bo kupilem samochód i dostałem od znajomego używane
opony good year eagle ultra grip, brak uszkodzeń i mają jeszcze z 5 mm
bieżnika Poniważ samochód używany ma te swoje 80 tys muszÄ™ zrobić parÄ™
czynności eksploatacyjnych więc nie chcę kupować w tym roku drogich
zimowek. Czy takie uzywki klasy premium ale już trochÄ™ zajechane bÄ™dÄ…
wyraĽnie gorsze niż np nowe dÄ™bice frigo ?

Ja bym siÄ™ przekulał rok na tych co masz, a za rok kupił jakieĹ› normalne
zimówki. Jak siÄ™ bÄ™dzie jeĽdzić teraz? Tak jak Ci ktoĹ› napisał na Ĺ›niegu
może być gorzej, ale za to na mokrym bÄ™dzie pewnie dużo lepiej. A na
suchym o niebo lepiej. ZresztÄ… jak siÄ™ okaże że Twoim zdaniem po Ĺ›niegu
jeĽdzi siÄ™ Ľle, to przecież możesz wtedy coĹ› zamówić i za 3 dni bÄ™dziesz
miał. WiÄ™c odpuć sobie raczej dÄ™bicowe zakupy. ;-)

--
ignorance is bliss

21 Data: Pa?dziernik 23 2010 13:11:05
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: J.F. 

On 23 Oct 2010 10:47:53 GMT,  to wrote:

begin mariuszmo
zastanawiam się bo kupilem samochód i dostałem od znajomego używane
opony good year eagle ultra grip, brak uszkodzeń i maj± jeszcze z 5 mm
bieżnika. Czy takie uzywki klasy premium ale już trochę zajechane będ±
wyraĽnie gorsze niż np nowe dębice frigo ?
Ja bym się przekulał rok na tych co masz, a za rok kupił jakie¶ normalne
zimówki. Jak się będzie jeĽdzić teraz? Tak jak Ci kto¶ napisał na ¶niegu
może być gorzej, ale za to na mokrym będzie pewnie dużo lepiej. A na
suchym o niebo lepiej. Zreszt± jak się okaże że Twoim zdaniem po ¶niegu
jeĽdzi się Ľle, to przecież możesz wtedy co¶ zamówić i za 3 dni będziesz
miał. Więc odpu¶ć sobie raczej dębicowe zakupy. ;-)

I potem czekac w rowie trzy dni na dostawe ? :-)

Ale w sumie za rok debice tez beda uzywane, i co - nowe kupowac.
Jezdzic na tych co sie ma i patrzec czy dobre, i pisac na grupe :-)

Jakies zawody w przeciaganie liny jak snieg spadnie ? :-)

J.

22 Data: Pa?dziernik 23 2010 11:26:02
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: to 

begin J.F.

I potem czekac w rowie trzy dni na dostawe ? :-)

No nie przesadzajmy, to nie sÄ… jakieĹ› tragiczne opony. Zaryzykuje
stwierdzenie, ze wiÄ™kszoć polskich kierowców ma opony dużo gorzej
nadajÄ…ce siÄ™ na zimÄ™ niż te. ;-) No i sÄ… za darmo.

--
ignorance is bliss

23 Data: Pa?dziernik 23 2010 13:26:02
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: kml 


Użytkownik "mariuszmo"  napisał w wiadomo¶ci

Czy takie uzywki klasy premium ale już trochę zajechane będ± wyraĽnie gorsze niż np nowe dębice frigo ?

Kup dwie frigo 2 i daj na "o¶" napędzan± a z pozostałych wybierz dwie najlepsze.

--
pozdrawiam
kml

24 Data: Pa?dziernik 25 2010 10:53:08
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: omega_fan 

On 10/23/2010 01:26 PM, kml wrote:


Użytkownik "mariuszmo"  napisał w wiadomo¶ci

Czy takie uzywki klasy premium ale już trochę zajechane będ± wyraĽnie
gorsze niż np nowe dębice frigo ?

Kup dwie frigo 2 i daj na "o¶" napędzan± a z pozostałych wybierz dwie
najlepsze.


Bullshit.
Nie bierz tych Frigo bo to syf jest, w ostatnim (zeszlotygodniowym)
Motorze byl test i porownanie Frigo 2 i Kormoranow z normalnymi oponami.
Wnioski - Frigo to opona typowo sniegowa, czyli na sniegu najlepiej z
testowanych a w kazdych innych warunkach totalna porazka, w
szczegolnosci na mokrym asfalcie - czyli takiej nawierzchni, po ktorej w
zimie jezdzi sie najczesciej.

Jak mowi stare porzekadlo - "opony Debica, zakret i kaplica".

25 Data: Pa?dziernik 25 2010 11:56:39
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: kml 

Użytkownik "omega_fan"  napisał w wiadomo¶ci

Bullshit.
Nie bierz tych Frigo bo to syf jest, w ostatnim (zeszlotygodniowym)
Motorze byl test i porownanie Frigo 2 i Kormoranow z normalnymi oponami.
Wnioski - Frigo to opona typowo sniegowa, czyli na sniegu najlepiej z
testowanych a w kazdych innych warunkach totalna porazka, w
szczegolnosci na mokrym asfalcie - czyli takiej nawierzchni, po ktorej w
zimie jezdzi sie najczesciej.

Jak mowi stare porzekadlo - "opony Debica, zakret i kaplica".

To teraz wierzymy w obiektywno¶ć prasy branżowej? Powiem tak, dwie zimy temu jeĽdziłem po mie¶cie na letnich i dopóki nie było ¶niegu to było ok, jak spadł snieg to było bardzo nie ok. Z firgo 2 nie mam żadnych traumatycznych do¶wiadczeń mokro asfaltowych, ale może dlatego że ja od zimówki oczekuję potencjału na ¶niegu a nie na asfalcie. Zeszła zima pokazała ile może być ¶niegu nawet w mie¶cie. Dla mnie sprawdzianem opon zimowych jest wyjazd w góry i tutaj frigo 2 pokazały klasę.

Zgadzam się z obiegow± opini± dotycz±c± letnich opon dębicy, ale nadal pozostaje przy swoim i uważam, że frigo 2 s± naprawde w porzadku. Cena też jest sympatyczna.

Dalsza dyskusja nie ma sesnu większego, w tym w±tku wypowiedziały się obydwie strony i teraz każda osoba czytaj±ca może sama wyci±gn±ć wnioski ;)

--
pozdrawiam
kml

26 Data: Pa?dziernik 25 2010 12:56:42
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: J.F. 

On Mon, 25 Oct 2010 10:53:08 +0200,  omega_fan wrote:

Nie bierz tych Frigo bo to syf jest, w ostatnim (zeszlotygodniowym)
Motorze byl test i porownanie Frigo 2 i Kormoranow z normalnymi oponami.
Wnioski - Frigo to opona typowo sniegowa, czyli na sniegu najlepiej z
testowanych a w kazdych innych warunkach totalna porazka, w
szczegolnosci na mokrym asfalcie - czyli takiej nawierzchni, po ktorej w
zimie jezdzi sie najczesciej.
Jak mowi stare porzekadlo - "opony Debica, zakret i kaplica".

No coz - kolega mial Frigo 2 i jakos zima na nich zakrety przejezdzal.
Fakt ze byl z gatunku spokojniej jezdzacych.

Ja mam teraz caloroczne debice i na deszcz tez nie narzekam.

J.

27 Data: Pa?dziernik 25 2010 15:44:31
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: ±ćęłń󶼿 

Opowiem Ci po zimie, wkładamy nówki Frigo na jeden wózek.

Na Dębicach (jeszcze starych tzw. "uniroyalkach" D-94 i D-121) przejeĽdziłem paręset tysięcy km i żyję.


-- -- -

| Nie bierz tych Frigo bo to syf jest, w ostatnim Motorze byl test i porownanie Frigo 2 i Kormoranow z normalnymi oponami.
| Wnioski - Frigo to opona typowo sniegowa, czyli na sniegu najlepiej z testowanych a w kazdych innych warunkach totalna porazka, w
szczegolnosci na mokrym asfalcie - czyli takiej nawierzchni, po ktorej w zimie jezdzi sie najczesciej.

28 Data: Pa?dziernik 25 2010 16:05:29
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: omega_fan 

On 10/25/2010 03:44 PM, ±ćęłń󶼿 wrote:

Opowiem Ci po zimie, wkładamy nówki Frigo na jeden wózek.

Na Dębicach (jeszcze starych tzw. "uniroyalkach" D-94 i D-121) przejeĽdziłem paręset tysięcy km i żyję.

No jasne, ze da sie jezdzic na wszystkim... ale wolalbym nie wyjmowac
swojego silnika z bagaznika innego auta po awaryjnym hamowaniu na mokrym
- bo zaoszczedzilem 250 zl na komplecie opon (jak czesto sie je kupuje?
raz na kilka lat w moim przypadku). Co jak co, ale na oponach nie ma co
oszczedzac.

29 Data: Pa?dziernik 25 2010 16:18:12
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: ±ćęłń󶼿 

To nic nie da.
My¶l±c o swoich nowych super duper zimówkach będziesz jeszcze szybciej jechał i jeszcze póĽniej hamował.
Sprawdzone na amerykańskich naukawcach.


-- -- -

| ale wolalbym nie wyjmowac swojego silnika z bagaznika innego auta po awaryjnym hamowaniu na mokrym - bo zaoszczedzilem 250 zl na
komplecie opon.
| Co jak co, ale na oponach nie ma co oszczedzac.

30 Data: Pa?dziernik 25 2010 17:14:00
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: J.F. 

On Mon, 25 Oct 2010 16:05:29 +0200,  omega_fan wrote:

On 10/25/2010 03:44 PM, ±ćęłń󶼿 wrote:
Na Dębicach (jeszcze starych tzw. "uniroyalkach" D-94 i D-121) przejeĽdziłem paręset tysięcy km i żyję.

No jasne, ze da sie jezdzic na wszystkim... ale wolalbym nie wyjmowac
swojego silnika z bagaznika innego auta po awaryjnym hamowaniu na mokrym
- bo zaoszczedzilem 250 zl na komplecie opon (jak czesto sie je kupuje?
raz na kilka lat w moim przypadku). Co jak co, ale na oponach nie ma co
oszczedzac.

A z drugiej strony - jesli nie widac roznicy to po co przeplacac.
Widac roznice ? :-)

Osobiscie klalem tylko na Kormorana Impulsera na sniegu [a to letnia
opona, naprawde letnia], Barum Brilance i Polaris - choc trudno
powiedziec czy klniecie mialo podstawy - to sie da obiektywnie
stwierdzic tylko na torze w bezposrednim porownaniu.

J.

31 Data: Pa?dziernik 25 2010 10:50:15
Temat: Re: zimówki premium używki vs tanie nówki
Autor: omega_fan 

On 10/23/2010 11:55 AM, mariuszmo wrote:

zastanawiam się bo kupilem samochód i dostałem od znajomego używane
opony good year eagle ultra grip, brak uszkodzeń i maj± jeszcze z 5 mm
bieżnika
Poniważ samochód używany ma te swoje 80 tys muszę zrobić parę czynno¶ci
eksploatacyjnych więc nie chcę kupować w tym roku drogich zimowek.
Czy takie uzywki klasy premium ale już trochę zajechane będ± wyraĽnie
gorsze niż np nowe dębice frigo ?

Akurat od Debica Frigo to wszystko bedzie lepsze, z wyjatkiem jazdy na
kopnym sniegu.

zimówki premium używki vs tanie nówki



Grupy dyskusyjne