zmiana oleju
1 | Data: Wrzesien 29 2012 15:36:48 |
Temat: zmiana oleju | |
Autor: Jasio | wiek 13 lat 2 |
Data: Wrzesien 29 2012 16:10:25 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze: wiek 13 lat Po co?! Skoro jeździ po co kombinowaÄ? Co jest napisane w instrukcji, jaki olej winien byÄ? 3 |
Data: Wrzesien 29 2012 16:22:49 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Jasio | W dniu 2012-09-29 16:10, ojciecc pisze: W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze: w instrukcji 15w40 po to, że w zimÄ przy -20 jak odpalam to przez pierwsze 10-15 min mam traktor a nie auto, a w tÄ zimÄ co siÄ zbliża bÄdÄ musiał jeździÄ praktycznie codziennie. 4 |
Data: Wrzesien 29 2012 18:06:03 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Jasio pisze tak: po to, że w zimę przy -20 jak odpalam to przez pierwsze 10-15 min Jasio zainwestuj też w drugi akumulator. Mina sąsiadów bezcenna. Za wszystko inne zapłacisz kartą MasterCard ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 5 |
Data: Wrzesien 29 2012 19:58:47 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Jasio | W dniu 2012-09-29 18:06, PiteR pisze: na ** p.m.s ** Jasio pisze tak: akumulator jest nowy. 6 |
Data: Wrzesien 29 2012 20:12:20 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Jasio pisze tak: akumulator jest nowy. no i co z tego? :) ja też miałem nowy i przy -22 nie zapalił teraz mam kable puszczone do kabiny i pożyczam od kolegi akumulator od łodzi, który w zimie stoi bezczynny. po za tym muszę odpalać służbowe (nowe 2011r) Dukato gdzie nikt mi nie pomoże. Ostatniej zimy o mało jaja mi nie odpadły z zimna. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 7 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 09:11:43 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Marcin N | W dniu 2012-09-29 20:12, PiteR pisze: po za tym muszę odpalać służbowe (nowe 2011r) Dukato gdzie nikt mi nie Po co musisz go odpalać? Żeby szybciej zepsuć? -- MN 8 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 22:26:07 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Marcin N pisze tak: Po co musisz go odpalać? Żeby szybciej zepsuć? żaluzju ja nie poniał, podkręć jasność -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 9 |
Data: Wrzesien 30 2012 15:17:27 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-29 16:22, Jasio pisze: W dniu 2012-09-29 16:10, ojciecc pisze: Widocznie tak ma byÄ.15w40 znaczy że zachowuje swoje parametry do -40 stopni a ty opowiadasz o -20 10 |
Data: Wrzesien 30 2012 15:45:16 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: M1SLQ | 15w40 znaczy że zachowuje swoje parametry do -40 stopni a ty opowiadasz o -20 ojjj... radzÄ doczytaÄ przed sianiem zamÄtu w Usenecie... Bzdury WaÄpan gadasz straszne... 11 |
Data: Wrzesien 30 2012 17:50:46 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-30 15:45, M1SLQ pisze: konkretnie?15w40 znaczy że zachowuje swoje parametry do -40 stopni a ty 12 |
Data: Wrzesien 30 2012 18:50:08 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: M1SLQ | konkretnie? http://www.serwismajewscy.pl/porady/ogolne/lepkosc-oleju-np-10w30.html http://www.motofakty.pl/artykul/oleje-silnikowe-jak-dobierac.html http://www.bemeks.pl/index.php/tag/klasa-lepkosci-oleju/ http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html tak wiÄc Twoje twierdzenie, że 15w40 znaczy że zachowuje swoje parametry do -40 nie jest prawdziwe. WystarczajÄ co konkretnie? 13 |
Data: Wrzesien 30 2012 20:00:54 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-30 18:50, M1SLQ pisze: "Na przykład: 10W30konkretnie? Oznacza to, że lepkoć jest na 10W, gdy silnik jest zimny i 30, gdy silnik jest gorÄ cy." Co oznacza ze silnik jest zimny?Czy chodzi o zimny silnik w Chorwacji przy temp +35 stopni czy zimny silnik w Bieszczadach przy -35 stopniach?Tego nie rozumiem!ProszÄ wytłumacz! WystarczajÄ co, hyle czoła. 14 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 11:08:13 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: komar | W dniu 2012-09-30 20:00, ojciecc pisze: W dniu 2012-09-30 18:50, M1SLQ pisze: po pierwsze parametry oleju okreĹla siÄ poza silnikiem, wiÄc całÄ swojÄ "wiedzÄ" wyrzuÄ na Ĺmietnik i dowiedz siÄ jeszcze raz co oznaczajÄ te parametry i dlaczego zarówno w Chorwacji jak i w Polsce oznaczajÄ to samo. 15 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 13:45:14 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-01 11:08, komar pisze: W dniu 2012-09-30 20:00, ojciecc pisze: ProszÄ podaj źródło. 16 |
Data: Wrzesien 30 2012 19:03:27 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello ojciecc, konkretnie?15w40 znaczy że zachowuje swoje parametry do -40 stopni a tyojjj... radzę doczytać przed sianiem zamętu w Usenecie... Bzdury Waćpan Konkretnie poczytaj. I dowiedz się, co znacza te liczby. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 17 |
Data: Wrzesien 29 2012 18:02:02 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Jasio i ojciecc piszą tak: wiek 13 lat wiek 25 lat przebieg 347kkm olej od nowości Mobil 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości niezmieniany) czy mogę wlać 10w40? gdzieś za miesiąc taki właśnie wleję (Mobil 10w40) ^ojciec Po co?! Skoro jeździ po co kombinować? - bo w Tesco był w promołszyn po 60zł za 4 litry ;) - bo bendem pogromcom mitów ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 18 |
Data: Wrzesien 29 2012 20:01:14 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Jasio | W dniu 2012-09-29 18:02, PiteR pisze: gdzieś za miesiąc taki właśnie wleję (Mobil 10w40) mówisz poważnie, czy sobie jaja robisz? widzę, że jak zwykle można tu liczyć na pomoc... 19 |
Data: Wrzesien 29 2012 20:24:07 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Jasio pisze tak: mówisz poważnie, czy sobie jaja robisz? jak najbardziej poważnie golf i tak niedługo się rozleci ze starości to poeksperymentuje :) Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki i tym podobne urban-legend-perdoły. Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać zobaczymy. Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować 15w40 za 78zł Szkoda ze nie robia takich akcji z 5w40 miałbym do passata :) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 20 |
Data: Wrzesien 29 2012 20:31:38 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-09-29 20:24, PiteR pisze: na ** p.m.s ** Jasio pisze tak: 10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie. Lepiej będzie zimą. Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać Jak zaczną cykać to zmienić olej/naprawić. Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji. Szkoda ze nie robia takich akcji z 5w40 miałbym do passata :) Za 78zł kupisz 5w40. 21 |
Data: Wrzesien 29 2012 20:34:38 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak: Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji. piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie? -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 22 |
Data: Wrzesien 29 2012 20:38:38 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** PiteR pisze tak: piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie? zaguglałem http://www.skapiec.pl/szukaj/w_calym_serwisie/mobil+super+2000+10w40 -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 23 |
Data: Wrzesien 29 2012 21:12:38 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-09-29 20:34, PiteR pisze: na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak: <cite> > Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować > 15w40 za 78zł </cite> Mobil powiadasz - do 25 letniego Golfa II to zbyteczna ekstrawagancja. Dowolny olej będzie ok, a Mobil też kupisz za podobne pieniądze. 24 |
Data: Wrzesien 30 2012 10:29:25 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-29 21:12, Artur Maśląg pisze:> W dniu 2012-09-29 20:34, PiteR pisze: 25 |
Data: Wrzesien 30 2012 10:27:53 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc |
10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie. a nie prawda, doczytaj! Nawet 5W może być mineralny a nawet 15W może być pełnym syntetykiem. Doczytaj ja Cię proszę! 26 |
Data: Wrzesien 30 2012 14:34:42 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-09-30 10:27, ojciecc pisze:
Proponuję jednak, byś sam to zrobił. Jeśli łaska to ze zrozumieniem. Nawet 5W może być mineralny a nawet 15W może być Co z tego, że może być, skoro nie o takich była dyskusja? 27 |
Data: Wrzesien 30 2012 14:59:09 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-30 14:34, Artur Maśląg pisze: W dniu 2012-09-30 10:27, ojciecc pisze: Skąd wiesz jakich?Ja widzę "wiek 13 lat przebieg 43kkm olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości niezmieniany) czy mogę wlać 10w40? " Nic tu nie napisane poza lepkością i temperatura zimową. 28 |
Data: Wrzesien 30 2012 13:06:53 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: | ojciecc wrote: Nic tu nie napisane poza lepkoĹciÄ i temperatura zimowÄ . ZwróciłeĹ uwagÄ na to, że dyskutujesz z trollem? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 29 |
Data: Wrzesien 30 2012 15:14:49 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-30 15:06, tÎż pisze: ojciecc wrote: Kto jest trolem według Ciebie, ja czy on?;] może oboje? 30 |
Data: Wrzesien 30 2012 13:23:35 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: | ojciecc wrote: Kto jest trolem według Ciebie, ja czy on?;] może oboje? Przede wszystkim troll Artur (jak sam przydomek wzkazuje). A czy Ty także, to już nie pamiÄtam. ;) -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 31 |
Data: Wrzesien 29 2012 22:24:09 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Irek N. | Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki No widzisz, a ja mam zupełnie odwrotny problem. Volvicy stuknęło 340tys. Dzielnie znosi taki bagaż, poza jednym szczegółem. Jak postoi trochę, to po zapaleniu długo nie gaśnie lampka ciśnienia oleju. Czasami wręcz niebezpiecznie długo (bywa, że komputer zdąży mignąć komunikatem - jemu też się nie podoba najwyraźniej). Silnik od zawsze był zalany Castrolem EDGE 0W40 (ciekawostka, dedykowany Volvo? niby dlaczego?). Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek? Miłego. Irek.N. 32 |
Data: Wrzesien 29 2012 22:35:03 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak: Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek? Jaki masz filtr oleju? wypróbuj Mann lub Hengst -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 33 |
Data: Wrzesien 29 2012 23:55:42 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Irek N. | PiteR pisze: na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak: Szczerze mówiąc nie wiem, ale zapytam o takie jak piszesz przy przeglądzie. Zaraz, filtr jest po pompie, myślisz, że może być zapchany? Miłego. Irek.N. 34 |
Data: Wrzesien 30 2012 01:49:07 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak: Szczerze mówiąc nie wiem, ale zapytam o takie jak piszesz przy trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst jeśli masz założony Mann to nie wiem co Ci poradzić -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 35 |
Data: Wrzesien 30 2012 09:41:09 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Irek N. | trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego Oczywiście że oleju, rozmawiamy o układzie smarowania a nie zasilania. Nie znam się na mechanice samochodowej, ale wydawało mi się, że filtr jest po pompie, więc nie bardzo widziałem związek. Teraz czytam że jest nawet po czujniku ciśnienia, czyli nie ma możliwości opóźnić zbudowanie ciśnienia przez pompę, chyba że się rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi i pompa musi najpierw napełnić filtr, żeby mogła zbudować ciśnienie. Tutaj rysunek na który się powołuję. http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje46.htm jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst Nie troluję, proszę o wyjaśnienie dlaczego ma pomóc. Swoją drogą, napchane w komorze tyle, że filtru nie widzę, nie wiem co mam :( Miłego. Irek.N. 36 |
Data: Wrzesien 30 2012 10:34:33 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-30 09:41, Irek N. pisze: trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli po olej do głowy i jest tylko wkład na filtr a nie gwint na puchę z filtrem. Więc nawet jak byś znał miejsc gdzie to nie zobaczysz jaki producent. 37 |
Data: Wrzesien 30 2012 10:40:47 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Irek N. | A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli po olej do głowy i jest tylko wkład na filtr a nie gwint na puchę z filtrem. Więc nawet jak byś znał miejsc gdzie to nie zobaczysz jaki producent. No właśnie poszukałem, ale nic nie widać ciekawego. Może od spodu, ale kanału nie mam. 2003/4 rocznik D5 jeśli to coś pomoże. Miłego. Irek.N. 38 |
Data: Wrzesien 30 2012 10:54:22 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-30 10:40, Irek N. pisze: A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli To na pewno masz tylko wkład filtra oleju, nic nie zobaczysz. 39 |
Data: Wrzesien 30 2012 15:27:08 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-30 10:40, Irek N. pisze: A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli Tak wyglada u Ciebie obudowa filtra oleju http://allegro.pl/obudowa-filtra-oleju-volvo-d5-163ps-s60-v70-03r-i2621549771.html 40 |
Data: Wrzesien 30 2012 10:43:01 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak: chyba że się rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi możliwe, nie wiem dlaczego tak się dzieje miałem tak jak Ty, (no może nie aż tak długo) ktoś mi poradził zmien filtr i pomogło. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 41 |
Data: Wrzesien 30 2012 10:33:05 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-30 01:49, PiteR pisze: na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:Przecież Filtron pchają do całej grupy VAG. Więc co za legenda? 42 |
Data: Wrzesien 30 2012 10:32:00 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-29 22:24, Irek N. pisze: Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki Pompa oleju kończy żywot lub gdzieś jest coś przytkane. Dwa jak ostatnio poczytałem to do sportowej jazdy winien być gęstszy olej a nie jak zawsze mi się wydawało rzadszy. Były sportowe odcinki? Dobry mechanik tylko odpowie co trzeba zrobić. 43 |
Data: Wrzesien 30 2012 10:39:08 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Irek N. | Pompa oleju kończy żywot lub gdzieś jest coś przytkane. Smutne, bo wiele w ten samochód nie chcę inwestować. Dwa jak ostatnio poczytałem to do sportowej jazdy winien być gęstszy olej a nie jak zawsze mi się wydawało rzadszy. Były sportowe odcinki? Wiesz jak jest, czasu zawsze brakuje, to i czasami przyciśnie się mocniej. Ale żadnych rajdów czy pisków - to nie tego typu bryka, a i mnie już przyjemność z jazdy chyba przeszła. W przyszłym tygodniu pewnie się dowiem, kolejny przegląd idzie i trzeba będzie zdecydować co z tym zrobić. Miłego. Irek.N. 44 |
Data: Wrzesien 30 2012 10:26:47 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-29 20:24, PiteR pisze: na ** p.m.s ** Jasio pisze tak:Nic nie wypłucze! 10W jest żadszy więc tam gdzie 15w jeszcze nie przedostawał się przez uszczelnienia na zewnątrz tam 10w może (nie musi) się pojawić. 45 |
Data: Wrzesien 30 2012 10:23:16 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-29 18:02, PiteR pisze: na ** p.m.s ** Jasio i ojciecc piszą tak: 60zł za 4 litry stawiam ze to będzie Lotos.Rób sobie testy jak Cię stać. Odrazu nic nie wybuchnie. 46 |
Data: Wrzesien 29 2012 20:10:37 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze: wiek 13 lat Bez najmniejszych problemów - półsyntetyk bÄdzie dobrym rozwiÄ zaniem. Nie ma co wiÄcej kombinowaÄ. 47 |
Data: Wrzesien 30 2012 10:44:27 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-29 20:10, Artur MaĹlÄ
g pisze: W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:Ja Ci mówie doczytaj. 10W może byÄ olejem mineralnym!15W może byÄ olejem full syntetic. http://amerykany.pl/view/2415 http://olejeismary.blogspot.com/2011/02/oznaczenia-i-normy-olejowe.html Skoro producent napisał że ma byÄ 15w40 a ty bÄdziesz zalewał 10W to chcesz byÄ mÄ drzejszy od niego, w zależnoĹci jak Ci siÄ uda(bo rozumiem powinieneĹ stosowaÄ siÄ do intstrukcji) to Ci siÄ cos rozleci albo nie. Raczej nie sÄ dze żeby jaka kolwiek kara pojawiła siÄ w ciÄ gu 5000km od zalania. 48 |
Data: Wrzesien 30 2012 14:27:21 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2012-09-30 10:44, ojciecc pisze: W dniu 2012-09-29 20:10, Artur MaĹlÄ g pisze: A co ja mam doczytywaÄ? Mowa była o 15W40, typowym mineralnym wielosezonowym oleju w 13 letnim samochodzie (syntetyka to ona na oczy nie widział). Bez najmniejszego problemu można go zastÄ piÄ półsyntetycznym 10W40 - jeżeli tylko spełnia normy producenta to z całÄ pewnoĹciÄ bÄdzie lepiej w zimie i nie tylko. http://amerykany.pl/view/2415 WidziałeĹ kiedykolwiek instrukcjÄ producenta do samochodu? Nie spotkałem jeszcze takiej, w której byłby podany tylko olej 15W40 i nie było niczego niżej czy wyżej. Raczej nie sÄ dze żeby jaka kolwiek kara pojawiła siÄ w ciÄ gu 5000km od Jaka kara? No, ale googlaj sobie dalej :) 49 |
Data: Wrzesien 30 2012 15:13:31 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc |
A co ja mam doczytywaÄ? Mowa była o 15W40, typowym mineralnymSkÄ d wiesz jaki chłop ma olej 15w40 zalany, skÄ d wiesz że typowy, jaki to jest typowy? Czy typowy to jest mobil o oznaczeniu 15w40 czy castrol z tesco z napisem 15w40 poza klasyfikacjÄ , nawet na stronie producenta go nie ma ale w Tesco jest.Szklana kula powiedziała? W artykule i kilku innych miejscach pisze wyraźnie żeby starego grata tym nie czÄstowaÄ bo 1.został zaprojektowany do mineralnego 2.syntetyczny olej ma czÄsto dodatki czyszczÄ ce który odklejÄ nagar, ty wiesz jednak lepiej. Lej Ĺmiało do swojego. http://amerykany.pl/view/2415 W instrukcji Peugota jest napisane wyraźnie rodzaje oleju z producentem i modelem włÄ cznie 10W40 (wiÄc nie same oznaczenie lepkoĹci i temperatury). Jak widziałeĹ nawet Platinum zaczÄ ł różne oleje wypuszczaÄ do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich. Masz napisane wyraźnie przecież: " To jeszcze nie wszystko, olej syntetyczny ma właĹciwoĹci myjÄ ce silnika natomiast mineralny nie. W silniku który jest przez dłuższy czas zalany olejem mineralnym zbiera siÄ czarny osad na tłokach i w górnej czÄĹci cylindrów (tzw. nagar). JeĹli silnik bÄdzie pracował cały czas na oleju mineralnym to nic siÄ nie stanie â osad który tam jest bÄdzie siÄ utrzymywał. Natomiast jeĹli taki silnik zostanie zalany olejem syntetycznym to ten osad zacznie pÄkaÄ i wpadnie prosto na tłoki oraz do oleju. Jest to twardy osad wiÄc w efekcie dojdzie to porysowania gładzi cylindrów a tym samym ich zniszczenia, uszkodzenia pierĹcieni tłokowych, tłoków panewek wału a wiÄc silnik nadajÄ sie do kapitalnego remontu lub do wyrzucenia. " http://autousluga.pl/component/content/article/2-ciekawostki-motoryzacyjne/24-olej-silnikowy-jak-sie-dzieli-i-co-mowia-o-oleju-oznaczenia.html 50 |
Data: Wrzesien 30 2012 16:22:40 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Marek Dyjor | ojciecc wrote: W instrukcji Peugota jest napisane wyraźnie rodzaje oleju z Buachachacha... ociec i ty sie na takei plewy marketingowe łapiesz? 51 |
Data: Wrzesien 30 2012 18:06:56 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2012-09-30 15:13, ojciecc pisze: SkÄ d wiesz jaki chłop ma olej 15w40 zalany, skÄ d wiesz że typowy, jaki Zdaje siÄ, że wszyscy wiedzÄ , tylko Ty wymyĹlasz jakieĹ cuda. No, ale to pewnie skutki tej szklanej kuli, która łÄ czy z googlem. W artykule i kilku innych miejscach pisze wyraźnie żeby starego grata Czytaj, czytaj. Jak nie wiesz czym siÄ różni mineralny od półsyntetycznego to może doczytaj, ale tak ze zrozumieniem. WidziałeĹ kiedykolwiek instrukcjÄ producenta do samochodu? Nie ROTFL - to siÄ nadaje do złotej ksiÄgi cytatów. Ĺykasz te bzdury jak młody pelikan. ZresztÄ jak widzÄ nie tylko te. 52 |
Data: Wrzesien 30 2012 20:06:56 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-30 18:06, Artur MaĹlÄ
g pisze: W dniu 2012-09-30 15:13, ojciecc pisze:Dobra, napisz konkretnie. Wprowadź treć i siÄ ustosunkuj. 53 |
Data: Wrzesien 30 2012 20:13:52 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Cavallino |
Jak widziałeĹ nawet Platinum zaczÄ ł różne oleje wypuszczaÄ Nie żartuj. Sam napisz, swoim zdaniem czym siÄ różni olej do francuskiego auta, od oleju do auta niemieckiego, poza innÄ etykietÄ ? 54 |
Data: Wrzesien 30 2012 20:33:54 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Marek Dyjor | Cavallino wrote: Użytkownik "ojciecc" napisał w wiadomoĹci grup pewnie uporzÄ dkowaniem molekuł... w niemieckim molekuły chodzÄ czwórkami we francuskim molekuły sie telepiÄ bo sa wciÄ ż pijane a we włoskim sa kompletnie nieuporzÄ dkowane. 55 |
Data: Wrzesien 30 2012 22:00:36 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze:
Innymi wytycznymi inżynierów. Tak jak byĹ mnie pytał czym sie różniÄ Francuskie samochody od Niemieckich. WidziałeĹ w Niemieckim samochodzie takie cudo jak skrÄtna belka?Sporo rzeczy jest uniwersalnych (zgapiajÄ do siebie najlepsze pomysły) jednak jak siÄ wgryziesz głÄbiej zobaczysz sporo różnic. 56 |
Data: Wrzesien 30 2012 22:56:16 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze: Znaczy czarami czy składem? Tak jak byĹ mnie pytał czym sie różniÄ Francuskie samochody od Niemieckich. Pod wzglÄdem silnikowym? ChÄtnie siÄ dowiem.... 57 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 10:17:40 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze:
Prosto mówiÄ c składem. 58 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 10:21:30 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello ojciecc, Prosto mówiąc składem.Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody odPod względem silnikowym? Czekam na rozwinięcie tej światłej myśli inżynierskiej. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 59 |
Data: Pa?dziernik 03 2012 14:03:01 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Marek Dyjor | ojciecc wrote: W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze: tjaaaaaa czy fabryki silników majÄ oddzielne linei gdzie robiÄ je różne w zależnoĹci czy bÄdÄ wsadzane do francuza włocha anglika czy niemca? a co z Niemcami robionymi w Polsce czyn na Ukrainie itd... :) bo wiesz że czÄsto te same silniki trafiajÄ do różnych samochodów? 60 |
Data: Pa?dziernik 03 2012 23:50:28 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-03 14:03, Marek Dyjor pisze: ojciecc wrote: Różnych z danej Grupy np VAG te Same do skody i te same do VW. WidziałeĹ silnik Peugeota w VW? WidziałeĹ silnik Fiata w Mercedesie? WidziałeĹ silni Alfa Romeo w VW? Jasne jest że dana grupa ma podobne silniki, możliwe że z tej samej fabryki, nie mieszaj jednak grup. Niemcy robione w Polsce -> małpy robiÄ co Niemieccy inżynierowie zadali, mówi Ci coĹ kontrola techniczna?Widział ty Mercedesy Vito z Rumuni? Poza tematem taka zagadka dla Ciebie ->Czemu Polska nie ma swojej marki samochodów? 61 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 00:34:52 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-10-03 23:50, ojciecc pisze: Widział ty Mercedesy Vito z Rumuni? A były takie? Wikipedia podaje, że jednak nie. Ale jeĹli jednak były - to już by było wiadomo, dlaczego rdzewiały nie mniej niż rodzime rumuĹskie produkcje na licencji Renault. ;) Poza tematem taka zagadka dla Ciebie ->Czemu Polska nie ma swojej marki Toż to elementarne drogi Watsonie: dziÄki j...nym zwiÄ zkowcom! -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 62 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 10:01:44 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-04 00:34, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: W dniu 2012-10-03 23:50, ojciecc pisze: Były, szybko uciekli z produkcjÄ .
Białe albo czarne a co z resztÄ kolorów? W stanach też sÄ zwiÄ zki a grupa General Motors Company istnieje. CoĹ innego jeszcze zadziałało. 63 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 00:44:28 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 03 Oct 2012 23:50:28 +0200, ojciecc napisał(a): Różnych z danej Grupy np VAG te Same do skody i te same do VW. Widziałeś W Fordzie i owszem. Widziałeś silnik Fiata w Mercedesie? WidziałeśNie, ale Daewoo w Oplu i vice versa tak. Silniki Hondy w Roverach, silniki Audi w Volvo.... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 64 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 09:35:59 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-04 00:44, Adam Płaszczyca pisze: Dnia Wed, 03 Oct 2012 23:50:28 +0200, ojciecc napisał(a): Extra! Czy Rover w ogóle miał swój silnik? W rowerach które widziałem były jedynie silniki BMW i Hondy. Nie słyszałem żeby Rover miał swoje silniki! Daewoo kupiło od Opla konstrukcje więc jakie chciał byś w nich silniki, Powiedz mi! Volvo kolejna firma Padaka jak Rover, Rovera już nie ma, Volvo żyje dzięki kapitałowi z Chin. Najwidoczniej Volvo jak Rover skupiło się wcześniej na nadwoziu i dodatkach, silniki kupowali zapożyczali od innych np wiem że byli w grupie forda i mieli sporo rozwiązań zaciągniętych od niego. Odpowiedz mi więc na moje pytanie o liczących się zawodnikach czy widziałeś silniki fiata w grupie VAG albo Mercedes, Mercedesa w PSA i odwrotnie? 65 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 17:04:04 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-10-04 00:44, Adam Płaszczyca pisze: ROTFL !!! 66 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 18:09:04 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-04 17:04, Cavallino pisze: Pokaż, jeśli ględzę. 67 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 18:16:51 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Cavallino |
Nie słyszałem żeby Rover miał swoje http://pl.wikipedia.org/wiki/Rover#Z.C5.82ote_lata Rover istnieje 130 lat, a nie 30 jak Ci się wydaje. 68 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 21:26:32 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-04 18:16, Cavallino pisze:
Mówimy o teraźniejszości czyli max 30 lat do tyłu.Nie będziemy się przecież cofać do drewnianych obręczy! 69 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 23:29:11 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-10-04 18:16, Cavallino pisze: W teraźniejszości nie ma w Roverze ani Hondy, ani BMW, więc przestań się kompromitować. 70 |
Data: Pa?dziernik 05 2012 06:49:40 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-04 23:29, Cavallino pisze: Mówiłem do 30 lat wstecz. 1982 r->2012 "więc przestań się > kompromitować" Po co takie pierdoły piszesz? Co to wnosi? 71 |
Data: Pa?dziernik 06 2012 20:09:04 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Thu, 04 Oct 2012 09:35:59 +0200, ojciecc napisał(a): Extra! Czy Rover w ogóle miał swój silnik? W rowerach które widziałem Oczywiście, że miał. Odpowiedz mi więc na moje pytanie o liczących się zawodnikach czy Odpowiedziałem, ale jak widze, bedziesz się trzymał kurczowo swojej wersji :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 72 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 09:53:15 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc |
Rover i Honda[edytuj] Austin Rover Group została stworzona w 1982 r. jako firma-córka British Leyland produkujÄ ca samochody dla masowego odbiorcy. W latach 80. XX w. zredukowany British Leyland umieszczał znaczek Rovera na całej gamie pojazdów stworzonych wspólnie z HondÄ . Pierwszym, wypuszczonym na rynek w 1984 r. wywodzÄ cym siÄ z Hondy samochodem był Rover 200, który podobnie jak Triumph Acclaim, którego wymienił, bazował na Hondzie Ballade (podobnie w Australii, Honda Quint â znana w Europie jako Honda Quintet â oraz Integra były opatrzone znaczkiem Rover Quintet oraz 416i.). W 1986 roku Rover SD1 został zastÄ piony przez wywodzÄ cy siÄ z Hondy Legend model 800. Do tego czasu Austin Rover przeszedł do polityki jednej marki i British Leyland â jego właĹciciel zmienił nazwÄ na Rover Group a dział produkcji samochodów na Rover Cars. Od tego momentu samochody Austin faktycznie pod wzglÄdem technicznym nie różniły siÄ od Roverów, choÄ słowo "Rover" nigdy nie pojawiło siÄ na tych autach â zamiast tego widniał na nich znaczek z łodziÄ Wikingów, jednakże bez żadnej inskrypcji. Wkrótce samochody te zostały zmienione przez modele 200 i 400 (wywodzÄ ce siÄ z Hondy Concerto) i 600 (bÄdÄ ce technicznie prawie w 100% kopiÄ Hondy Accord, wzbogaconÄ o elementy drewniane i chromowane, różnice głównie karoseryjne). PrzejÄcie przez BMW[edytuj] ZwiÄ zek z HondÄ był punktem zwrotnym w historii firmy mozolnie odbudowujÄ cej swój wizerunek producenta drogich aut bÄdÄ cych alternatywÄ dla Fordów i Vauxhalli. W 1994 r. British Aerospace sprzedało GrupÄ Rover BMW (włÄ czajÄ c w to marki Rover, Land Rover, Riley, Mini, Triumph oraz Austin-Healey), które zaczÄło postrzegaÄ samochody angielskiego producenta jako potencjalnego poważnego rywala. PrzejÄcie przez firmÄ z Bawarii zaowocowało pracami nad modelem 75, które zostały szczÄĹliwie zakoĹczone zanim w 2000 r. nastÄ pił budzÄ cy niesmak rozwód obydwu firm. Wtedy to BMW dokonało podziału grupy, sprzedajÄ c LandRovera Fordowi a resztÄ przekazujÄ c za symboliczne 10 funtów Phoenix Consortium, które utworzyło z tego firmÄ MG Rover. BMW zatrzymał prawa do nazwy Rover (oraz zwiÄ zanych z niÄ takich nazw jak Riley, Mini i Triumph), udzielajÄ c nabywcy konsorcjum Phoenix jedynie licencji na jej używanie. 73 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 09:54:08 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc |
Nie, ale Daewoo w Oplu i vice versa tak. W Vauxhall Vectra też. To ten sam samochód w różnych budach. Daewoo unowocześniło Aste->Lanos i ocynkowało karoserie. 74 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 17:01:46 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-10-03 14:03, Marek Dyjor pisze: W Oplu może byÄ? 75 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 18:11:28 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-04 17:01, Cavallino pisze: Jeden czy wiÄcej?Ciekawostka bo nie słyszałem/czytałem.Opel przynosi GM spore straty wiÄc to też firma kogucik jak Rover, Saab,Volvo,Daewoo. 76 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 18:19:04 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Cavallino |
Jeden czy wiÄcej?Ciekawostka bo nie słyszałem/czytałem.WidziałeĹ silni Alfa Romeo w VW? Albo nie rozumiałeĹ co czytasz. Fiatowskie silniki JTD montowane były w Oplach przez wiele lat. 77 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 21:27:34 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-04 18:19, Cavallino pisze: RozwiÄ zanie zasilania czy zerżniÄty silnik żywcem z Fiata? 78 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 23:32:00 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-10-04 18:19, Cavallino pisze: Nie - kupowany od Fiata. A potem nawet razem produkowany na potrzeby obu firm. I to w Polsce w niektórych wersjach. Nie wiem jak można było o tym nie słyszeÄ. 79 |
Data: Pa?dziernik 05 2012 06:50:05 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-04 23:32, Cavallino pisze: Nie słyszałem! 80 |
Data: Pa?dziernik 06 2012 20:09:57 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 05 Oct 2012 06:50:05 +0200, ojciecc napisał(a): Nie wiem jak można było o tym nie słyszeć.Nie słyszałem! Boś dupek. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 81 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 10:28:23 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze:
Np wczeĹniej miałem Forda de 1,6 efi 16 zaworów (dwa wałki rozrzÄ du) i miał on do 2000 roku 90 koni, Peugeot podobny rocznik z silnika 1,6 8v (jeden wałek rozrzÄ du) 90 koni w Peugeot 306 a w 106 seryjnie z innym komputerem i bardziej agresywnym wałkiem otrzymano z tej konstrukcji 110 koni. WiÄc jak dla mnie różnica jest porażajÄ ca. Ta sama pojemnoć a rezultaty zupełnie inne. Jeszcze co do Forda to w dwóch modelach spotkałem siÄ z rozwiÄ zaniem podłÄ czenia chłodnicy jak u białych ludzi tzn. króciec i na to nasuwało siÄ wÄ ż, szczelnoć zapewniało siÄ opaskÄ zaciskowÄ . Peugeot ten sam rocznik ma wÄ sy na rurze i pierĹcieĹ którym zaciska siÄ wÄ sy, w zimnym garażu -15C nie ma opcji założenia tego gówna beż połamania. Filtr powietrza - Ford prostokÄ tne pudło Peugeot okrÄ głe pudło Ford gnił masakryczni e, Peugeot ocynkowany. 82 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 10:53:40 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Adam | W dniu 2012-10-01 10:28, ojciecc pisze: W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze: Jaka tam różnica? Ile to jest procentowo? A skoro już o różnicach mowa, to jak wygląda przebieg momentu obrotowego? Standardowo Maluch miewał ok. 24KM. Bez większego trudu można było wyciągnąć z konstrukcji moc dwukrotnie większą. Jak byłem jeszcze młody, to z Simsonków, które miewały ok. 3 do 3,5KM dzięki polerce kanałów, wymianie gaźnika, splanowaniu głowicy itp. wyciągało się ok. 7KM. lub więcej. Witold Rychter opisywał, jak przed wojną bodajże inż. Wieczorek dokonał modyfikacji polskiego Fiata 508 i z 25KM wyciągnął ponad 100! Tylko trzeba było uważać, bo silnik bez większych problemów ukręcał półosie napędowe. To były modyfikacje, a nie jakieś gówniane dodanie kilku "kucyków" do silnika 90KM. Zresztą czasami w autach startujących w rajdach przeprawowych specjalnie zaniża się moc, aby podnieść i wyrównać moment obrotowy.
Oczywiście wtedy musi być olej klasy nie SF tylko SJ ;)
Wystarczyło pudło smarować obustronnie Mixolem, wtedy by nie gniło ;) -- Pozdrawiam. Adam. 83 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 13:54:43 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc |
Chodzi o technologie. Ze Ford potrzebuje dużo bardziej zaawansowanego silnika z większą ilością elementów które mogą się popsuć do uzyskania tego samego efektu co Peugeot.Dwa wałki to dwa razy tyle elementów.
Pisałem o samochodach seryjnie wypuszczanych a nie o polerowaniu. Dalej można uzyskać podniesienie mocy po polerowaniu.Pisałem o seryjnym osprzęcie a nie podmiankach.
W rajdowych tez się obniża ze względu na przepisy.Wiele cywili jest mocniejszych od odpowiedników rajdowych.
Może i tak. Ale jak mixol by sie trzymał w nadkolach? Jeden opad deszczu i mixol na oponach i tańce na lodzie. 84 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 14:37:32 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: J.F | Użytkownik "ojciecc" napisał w wiadomości grup Np wcześniej miałem Forda de 1,6 efi 16 zaworów (dwa wałki rozrządu) i Chodzi o technologie. Ze Ford potrzebuje dużo bardziej zaawansowanego silnika z większą ilością elementów które mogą się popsuć do uzyskania tego samego efektu co Peugeot.Dwa wałki to dwa razy tyle elementów. Ale wez poprawke ze to Niemcy. Kiedys mieli oplaty uzaleznione od mocy .... i wcale nie szaleli. Owszem, byl golf 2.8, byl 1.8T, ale takim "standardem" bylo tez 75KM z silnika 1.6. Chyba nawet Peugeot na niemcy mial podobna wersje. Nie wiem - skasowali ten przepis, zmienili, zdewaluowaly sie oplaty - teraz mocniejsze silniki tam goszcza. Jeszcze co do Forda to w dwóch modelach spotkałem się z rozwiązaniem Normalny czlowiek nie zmienia chlodnicy w garazu przy -15 C :-P J. 85 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 15:05:32 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc |
Normalny czlowiek nie zmienia chlodnicy w garazu przy -15 C :-P Mechanik za to często. A normalny człowiek dostaje odpowiedni rachunek za debilizm konstruktora;] 86 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 06:53:44 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 30-09-2012 o 22:00:36 ojciecc napisał(a): W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze: Nie żartuj. Szczególnie, że bardzo często w niemieckim aucie (np. BMW) mamy silnik od Franzuzów (PSA) i odwrotnie :-) TG 87 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 10:30:13 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-01 06:53, Tomasz Gorbaczuk pisze: Dnia 30-09-2012 o 22:00:36 ojciecc napisał(a):Bmw troche inna półka cenowa. Jak byś Fiata 125 porównywał do Escorta. Bmw od PSA nie bierze czasem tylko rozwiązań silników Diesla? 88 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 10:40:00 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-01 10:30, ojciecc pisze: W dniu 2012-10-01 06:53, Tomasz Gorbaczuk pisze: Dobra, widzę opracowali coś w kooperacji 1,4.1,6.1,6T. Więc razem a nie że jeden od drugiego bierze gotowy silnik. 89 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 17:07:35 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-10-01 10:30, ojciecc pisze: No, ale jaki olej wlejesz do takiego silnika? Taki do francuskich czy niemieckich? LOL !!!! Nie przewidywałem, że na pms znajdą się ludzie, którzy nabiorą się na tą reklamę. 90 |
Data: Pa?dziernik 03 2012 14:06:08 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Marek Dyjor | Cavallino wrote: Użytkownik "ojciecc" napisał w wiadomości grup gupi jesteś... czy co? w fabryce mają taką wajchę i raz robia silniki do francuzów a potem do niemców. ;-) 91 |
Data: Pa?dziernik 03 2012 18:24:01 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Cavallino |
Cavallino wrote: Tak, domyślam się. Pytanie tylko czy on ma w głowie podobną wajchę i będzie w stanie wybrać, który olej nalać. A to ważna decyzja, zła wajcha zepsuje silnik..... 92 |
Data: Pa?dziernik 03 2012 23:54:16 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc |
Tak, domyślam się. Co mądrego Pan napisał? 93 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 17:03:13 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Cavallino |
Jak nie zrozumiałeś, to szkoda mojego czasu. Brnij sobie dalej w swoją bezrefleksyjną naiwność i w wiarę w marketoidzkie bredzenie. Tylko nie spamuj tym grupy. PLONK WARNING !!!! A tutaj EOD. 94 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 18:12:25 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-04 17:03, Cavallino pisze: No i tyle wniosłeś rzeczowego do dyskusji, szkoda. Plomkuj 95 |
Data: Pa?dziernik 03 2012 23:53:26 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-03 14:06, Marek Dyjor pisze: Cavallino wrote: Dobra, śmiechy chichy, pokaż mi fabrykę która robi silniki zarówno do VW, Fiata i Peugeota, ja nie mówię o detalach. Po co każdy liczący się producent Samochodów ma swoją specyfikacje Oleji np VW znam 505.01 specjalna do Pompo wtrysków, można jej nie lać i nic sie nie stanie przez 20 000 km poza większym hałasem, później będzie sporko kosztować. 96 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 08:36:52 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: masti | Dnia piÄknego Wed, 03 Oct 2012 23:53:26 +0200 osobnik zwany ojciecc Po co każdy liczÄ cy siÄ żeby doiÄ naiwniaków w ASO -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 97 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 10:50:24 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-04 10:36, masti pisze: Dnia piÄknego Wed, 03 Oct 2012 23:53:26 +0200 osobnik zwany ojcieccParzcież możesz kupiÄ olej poza ASO, przecież możesz kupiÄ Mobile albo Castrol z odpowiednim oznaczeniem. O co chodzi z ASO i naiwniakami według Ciebie? 98 |
Data: Wrzesien 30 2012 10:46:22 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-29 20:10, Artur MaĹlÄ
g pisze: W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:15W40 syntetyczny http://innochem.pl/sklep/oleje-samochodowe/23-rp-motor-oil-15w40.html 99 |
Data: Wrzesien 30 2012 10:52:08 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-29 20:10, Artur MaĹlÄ
g pisze: W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:Całe zdanie czytaj! "Tak wiÄc na tym prostym przykładzie wiemy już że im niższa jest pierwsza liczba i im wyższa jest ta druga (za literkÄ W) tym olej jest lepszy. Jednak nie należy zapominaÄ o tym że należy przestrzegaÄ zaleceĹ producenta i nie zalewaÄ silnika do którego jest zalecany olej mineralny (15 W40) olejem syntetycznym (5 W40) ponieważ zniszczymy silnik" http://autousluga.pl/component/content/article/2-ciekawostki-motoryzacyjne/24-olej-silnikowy-jak-sie-dzieli-i-co-mowia-o-oleju-oznaczenia.html 100 |
Data: Wrzesien 30 2012 10:58:51 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-09-30 10:52, ojciecc pisze: W dniu 2012-09-29 20:10, Artur MaĹlÄ g pisze:"Olejem mineralnym sÄ zalane starsze konstrukcje które nie sÄ przystosowane do pracy na oleju syntetycznym. Szczególnie dotyczy to uszczelnienia silnika gdyż olej mineralny jest gÄstszy niż syntetyk wiÄc dojdzie do rozszczelnienia silnika. Poza tym film olejowy nie bÄdzie dobrze utrzymywany na gładzi cylindra i dojdzie do szybszego zużycia pierĹcieni tłokowych. To jeszcze nie wszystko, olej syntetyczny ma właĹciwoĹci myjÄ ce silnika natomiast mineralny nie. W silniku który jest przez dłuższy czas zalany olejem mineralnym zbiera siÄ czarny osad na tłokach i w górnej czÄĹci cylindrów (tzw. nagar). JeĹli silnik bÄdzie pracował cały czas na oleju mineralnym to nic siÄ nie stanie â osad który tam jest bÄdzie siÄ utrzymywał. Natomiast jeĹli taki silnik zostanie zalany olejem syntetycznym to ten osad zacznie pÄkaÄ i wpadnie prosto na tłoki oraz do oleju. Jest to twardy osad wiÄc w efekcie dojdzie to porysowania gładzi cylindrów a tym samym ich zniszczenia, uszkodzenia pierĹcieni tłokowych, tłoków panewek wału a wiÄc silnik nadajÄ sie do kapitalnego remontu lub do wyrzucenia." Tyle w temacie. Moim zdaniem zalewanie czego innego niż w instrukcji to proszenie siÄ o kłopoty. 101 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 09:50:22 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Jakub Witkowski | TrochÄ mi si nie chce, ale skomentujÄ: "Olejem mineralnym sÄ zalane starsze konstrukcje które nie sÄ przystosowane do pracy na oleju syntetycznym. Szczególnie dotyczy to uszczelnienia silnika gdyż olej mineralny jest gÄstszy niż syntetyk Olej mineralny nie jest gÄstszy. Używanie tego słowa w publikacji Ĺwiadczy o tym że tekst pisał nieuk. Jest bardziej lepki, owszem, ale tylko na zimno. Co jest wadÄ . Przy normalnych temperaturach pracy wszystkie cywline oleje, mineralne czy syntetyczne, przeznaczone do pracy w naszym klimacie, majÄ doć zbliżone lepkoĹci. Bo tak sÄ projektowane. Natomiast przy temperaturach wyższych niż normalne (duże obciÄ żenia, upały) olej mineralny jest mniej lepki (bardziej "wodnisty") niż syntetyczny i gorzej chroni silnik. WłaĹnie mała zmiana parametrów pod wpływem temperatury i obciÄ żeĹ jest jednÄ z głównych zalet syntetyka. wiÄc dojdzie do rozszczelnienia silnika. Bzdura. To oleje syntetyczne o wiele lepiej utrzymujÄ film olejowy, właĹnie ze wzglÄdu m.in. na to o czym było wyżej, czyli na mniejszÄ utratÄ własnoĹci w wysokich temperaturach. Poza tym sama baza ma wyższÄ jakoć, mniejsze jest starzenie siÄ i utrata własnoĹci w funkcji czasu. Tylko z tym wymywaniem jest trochÄ prawdy. Zapuszczony stary silnik, taki co to siÄ tu i ówdzie "poci" na mineralu, zalany synentykiem potafi przekiekaÄ jak sito, miałem taki przypadek. Po powrocie na mineralny siÄ ponownie uspokoił (choÄ tak naprawdÄ, powinien po prostu zostaÄ naprawiony czyli dostaÄ nowe uszczelki) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 102 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 10:30:59 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-01 09:50, Jakub Witkowski pisze: TrochÄ mi si nie chce, ale skomentujÄ:Wiesz to z badaĹ, czy wydaje Ci siÄ? Ja siÄ chwale tym co przeczytałem. 103 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 13:04:05 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-10-01 10:30, ojciecc pisze: Wiesz to z badaĹ, czy wydaje Ci siÄ? Ja siÄ chwale tym co przeczytałem. Ja również przeczytałem, tylko że w dobrych źródłach, a nie na jakichĹ przypadkowych stronach. A jeĹli chcesz, mogÄ to samo napisaÄ gdzieĹ w internetsach, jeĹli to doda wiarogodnoĹci :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 104 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 13:55:21 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-01 13:04, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2012-10-01 10:30, ojciecc pisze:Według jakiego klucza klasyfikujesz prawda/spisek nieuka? 105 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 14:05:03 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello ojciecc, Według jakiego klucza klasyfikujesz prawda/spisek nieuka?Wiesz to z badań, czy wydaje Ci się? Ja się chwale tym co przeczytałem.Ja również przeczytałem, tylko że w dobrych źródłach, a nie na jakichś Czy dowiedziałeś się już, co oznaczaja dwie liczby w oznaczeniu 15W-40? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 106 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 15:09:29 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-01 14:05, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello ojciecc, SAE 5W-30 â pierwsza cyfra opisuje âpłynnoć w niskich temperaturach. Im niższa jest wartoć tej cyfry, tym lepiej dany olej silnikowy zachowuje siÄ w niskich temperaturach, tzn. odpowiednio szybko dociera do ważnych wÄzłów tarcia w silniku. Druga z liczb informuje o zdolnoĹci smarowania w wysokich temperaturach. Obie wartoĹci odnoszÄ siÄ do temperatur zewnÄtrznych. Każdy co innego pisze;/ 107 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 16:13:25 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-01 14:05, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello ojciecc,Czytam dziś naprawiam Sam, a tam napisane: " Właściwy olej silnikowy do samochodu Volkswagen Passat Firma Volkswagen ustaliła własne normy na olej do swych samochodów. Należy stosować wyłącznie oleje, które spełniają te normy. Norma VW jest podawana na opakowaniu oleju. " To ciekawe czemu VW ustalił własne normy olejów do swoich samochodów. Czyżby jednak inne myślenie niż w PSA, Toyota, itd? 108 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 17:04:43 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-10-01 14:05, RoMan Mandziejewicz pisze: Tak, Mają swoich klientów za jeszcze głupszych i liczą, że złapią się na ten marketingowy bełkot. 109 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 07:05:39 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Marek Dyjor | ojciecc wrote: W dniu 2012-10-01 14:05, RoMan Mandziejewicz pisze: bo chca sprzedawać swoje oleje ;-) 110 |
Data: Pa?dziernik 04 2012 09:55:20 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc |
To ciekawe czemu VW ustalił własne normy olejów do swoich samochodów. Bzdura! Przecież Castrol i Mobile ma odpowiedniki spełniające normy. 111 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 16:14:22 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: ojciecc | W dniu 2012-10-01 14:05, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello ojciecc, "Oleju silnikowego z nowszymi oznaczeniami 503 00 i 506 00 nie wolno stosować w modelach poprzedzających 2000 (do IX 1999), gdyż może nastąpić uszkodzenie silnika." To Ciekawostka. 112 |
Data: Wrzesien 30 2012 20:22:08 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Jasio | Użytkownik "Jasio" napisał w wiadomoĹci wiek 13 lat A ja mam takÄ proĹbÄ. Od bodaj 5 lat używam nicka "Jasio" w usenecie. MógłbyĹ go nie używaÄ? Napisałbym na priv, ale nie masz. -- Jasio Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. 113 |
Data: Wrzesien 30 2012 20:36:49 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Jasio | W dniu 2012-09-30 20:22, Jasio pisze: Użytkownik "Jasio" napisał w wiadomoĹci Pretensje miej do rodziców, że CiÄ nie nazwali Bożydar, wtedy miałbyĹ unikalne imiÄ. 114 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 20:02:20 | Temat: Re: zmiana oleju | Autor: Jasio | Użytkownik "Jasio" napisał w wiadomoĹci W dniu 2012-09-30 20:22, Jasio pisze: Od bodaj 5 lat używam nicka "Jasio" w usenecie. MógłbyĹ go nie używaÄ? Nie mam pretensji, tylko miałem uprzejmÄ proĹbÄ. Ale sÄ dzÄ, że po poziomie wypowiedzi ludzie nas odróżniÄ . -- Jasio Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. |